Gå till innehåll

Trekkies


Mr Borg

Rekommenderade inlägg

Hittade ingen tråd om denna film...

Någon som sett Trekkies 1 och 2? Eller någon av dom? Själv tänkte jag inhandla dessa och se. De verkar ju vara rätt så roliga.

Här är en som recenserat den som gjorde att jag själv ville se den:

Jag trodde jag var en Trekkie men ack så fel jag hade. Jag är bara en lus jämfört med dem som figurerar i den här filmen. Det här är riktiga fanatiker som vigt sina liv åt Star Trek på olika sätt, de flesta sympatiska och humoristiska men även några som kanske borde söka hjälp. Denise Crosby (från Next Generation) intervjuar med känsla och humor både skådisar och fans om Trekkie-fenomenet. Den tekniska kvalitén är helt okej även om vissa delar som är inspelade på video är gryniga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg Trekkies 2 i fredags på Swecon 2004. Det var en svensk förhandsvisning av filmer och det enda exemplaret som rapporteras finnas i Sverige. Trekkies 2 var den absolut bästa av de två. Det var mer fart i denna och mer packat med information. Det var samtidigt också mer om världen utanför USA, vilket jag tyckte var tacksamt. Saknade dock S.P.O.C.K. och andra svenska bitar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekkies 2 var den absolut bästa av de två.

<{POST_SNAPBACK}>

Så lustigt, jag tycker precis tvärtom. Trekkies 1 känndes som en genomarbetad och välproducerad seriös dokumentär, där man fick se många intressanta och roliga reportage.

Trekkies 2 däremot känndes som ett billigt hopkok av en massa lågbudget-inspelat material, ihopklippt till en enda röra. Några av de grejer jag störde mig mest på var: att alla "miljöbilder" från de olika städerna verkade vara filmade med en ryckig handkamera, att de presenterade folk (bl a tributebanden) efter att de svarat på flertalet och att de hoppade fram och tillbaka mellan världsdelarna utan något märkbart sammanhang. Sen tycker jag också att det var tråkigt att man itne fick se något från Sverige (det var ju en massa prat om att de skulle filma här, på mailinglistor och liknande för ett tag sen, vad hände där egentligen?). jag var även lite besviken på att man inte hade några reportage från Asien, ett stort plus till att de åkte Sydamerika dock. Det blev jag mycket positivt överraskad av. :)

Avslutningsvis vill jag dock säga att båda filmerna är sevärda, även om jag nog inte skulle köpa 2an.

Redigerad av Pjotr'k
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

1:an såg jag för första gången för över ett år sedan när jag fick den i pressent och jag har nyss ett 2:an. Jag personligen tyckte att båda var bra men tyckte att det var mer fart i 2:an. Gillade att man fick se från massor av olika länder och se mer hur det har påverkat folks liv. Roligt se hur det gick för Gabriell (hur nu hans namn stavas). :)

Hoppas på en 3:a där dom kanske tar med norden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...