Gå till innehåll

Star Trek: The Official Starships Collection


Nyhet

Rekommenderade inlägg

När jag var liten såg jag alltid fram till fredagarna, inte för att det var då helgen började utan för att det var då Kalle Anka & C:o kom. Dels tyckte jag om serierna, men dessutom fanns det alltid någon liten modell eller leksak med, och det var lika spännande varje gång. Nu kommer nog den känslan att upplevas av många Trekkies världen över, tack vare Star Trek: The Official Starships Collection.

 

 

Varje "nummer" består av en liten modell (ungefär 12-14 cm lång) av ett klassiskt Star Trek-skepp, tillsammans med en tidning som innehåller information om skeppet (dels ur ett produktionsperspektiv och dels om dess roll i Star Trek-sagan).

 

Trekkies i Storbritannien, Irland och USA har möjligheten att prenumerera på serien, och får då även fem stycken bonusgåvor. Den möjligheten finns i nuläget inte för oss svenskar, men däremot kan man beställa individuella produkter via exempelvis Forbidden Planet. Då tillkomer dock avsevärda fraktkostnader: £18, eller ca. 200 kr (för ett eller två nummer).

 

Vad säger du själv: Är det någon av de här modellerna som får det att vattnas i munnen på dig? Hör av dig på

 

 

starship_collection_130817.jpg

 

Källa Källa 2 Källa 3

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...