Gå till innehåll

Stockholms trekkers med i Tvdags


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Jag är totalt helt felciterad. Det är verkligen inte det roligaste att par träffats och drar med sig sina barn på trekdagarna. Jag nämnde att det hänt och att det är trevligt. Roligaste med trekdagarna är att få träffa sina nördkompisar och kolla på Star Trek tillsammans med andra som förstår det fina med Star Trek.

 

Det flesta av oss har inte uniformer. Det är bara några f?? som kommer till Trekdagarna med uniform. Dock har vi fina t-shirts och sweatshirts med trekmotiv. Jag är är den med lockigt klingonhår och har den fina Star Trek jackan. Jag står längst till höger på översta bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda sakfelet jag hittar är att artikeln hävdar att Star Trek aldrig tagit fart i Sverige, förutom efter JJ Abrams-filmer. Visst, om man menar TOS stämmer det, men menar man Star Trek som fenomen gjorde Voyager det väldigt populärt. Flera hundratusen tittare kikade varje vecka när serien gick på 90-talet på SVT. Att vi har tre föreningar från den tiden beror inte på att det är ett särintresse för en liten skara, utan för att det fanns många som gillade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...