Vilken avdelning:

Sortera efter:

Hjälp: Avancerad sökning

Nyheter

Utforska flödesrymden i ett nytt gratisspel från NGames

14-06-29 kl. 12:52 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel

Bild via TrekMovie - http://trekmovie.com/2014/06/28/ngames-teases-free-to-play-star-trek-mmo/

 

Det börjar bli trångt i cyberrymden! Star Trek Online är inne på sitt fjärde år, vi har precis fått vår första glimt av Star Trek Timelines, och nu vill även spelstudion NGames Interactive Ltd ha en bit av kakan. NGames specialiserar sig på webbläsarbaserade spel av det enklare slaget, och ligger bakom spelportalen Game321.com.

 

Än så länge vet vi väldigt lite om hur spelet kommer att fungera, men det står klart att spelaren kommer att få välja mellan Federationen och det Klingonska Imperiet, som båda kämpar inflytande i flödesrymden. Enligt ett pressmeddelande från NGames kommer spelaren "i sann Star Trek-anda" att få konstruera en mängd olika skepp som tillsammans bildar enorma flottor.

 

Så här beskrivs spelets handling i pressmeddelandet:

 

Ända sedan USS Voyager återvände med berättelser från flödesrymden, har Federationen gjort flera misslyckade försök att återvända dit. Allt arbete var förgäves, men sedan hände någonting oväntat: Ett utforskarskepp av Galaxy-klassen tog plötsligt emot ett kort meddelande, som förklarade att de ursprungligen dragits in i flödesrymden av ett instabilt maskhål. Dessutom har skeppet som skickade meddelandet byggt en utpost och råkat komma över en kristall med outtömlig energi.

 

Beväpnade med kunskapen om vägen till flödesrymden skickade Federationen omedelbart förstärkningar i form av en flotta med utrustning, framstående forskare och tränade stridstrupper för att avlösa skeppet. Dock fick även klingonerna kännedom av meddelandet och skickade sina egna skepp, som smet igenom maskhålet när det öppnades. Federationen och klingonerna träffade snart därefter på varandra i flödesrymden, och utforskningen har genomsyrats av ständig konflikt. Som följd av detta riskerar ett krig att bryta ut.

 

Men det är inte det värsta. En förskräcklig fiende döljer sig i flödesrymden, och vakar konstant över både Federationen och klingonerna; art 8472, som bara väntar på det rätta tillfället att slå till mot deras nya fiender med dödlig kraft...

 

Förhoppningsvis är handlingen inte spelets starkaste sida.


Kan mobilspelet Star Trek Timelines vända trenden för Star Trek-spel?

14-05-30 kl. 18:52 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel

 

2013 må ha varit ett bra år för Star Trek i sin helhet, men det har samtidigt varit ett svårt år för Star Trek-spel. Star Trek Online-spelare verkar vara nöjda med fjolårets utvecklingar - expansionen Legacy of Romulus, många nya episoder, röstframträdanden av Michael Dorn, med mera - men nya spel har det sett betydligt dystrare för.

 

Först ut var det påkostade actionspelet Star Trek, som marknadsfördes som en prolog till filmen Star Trek Into Darkness och inkluderade huvudpersonernas röster. Det lovades att spelet skulle höja standarden för Star Trek-spel, men istället drabbades det av usla recensioner, flera nominationer till årets sämsta spel, och en plats på Wikipedias lista över spel som är anmärkningsvärda för deras negativa mottagande.

Men spelets allra hårdaste kritiker var kanske ändå J.J. Abrams, som kallade spelet en besvikelse som kan ha hämmat STID:s framgångar.

 

Sedan kom Star Trek Rivals, ett digitalt kortspel för iPhone och iPad. Spelet fick blandade recensioner, och mycket kritik för att det var simplistiskt och ooriginellt, men samtidigt var det många som uppskattade spelets väldigt lättförstådda upplägg, och tyckte att det var väldigt kul för att vara ett gratisspel. En del klagade på att det kändes som en Triple Triad-klon med blott en väldigt ytlig koppling till Star Trek, medan andra fann en hel del nöje i att samla på de fler än tvåhundra spelkorten med olika Star Trek-motiv.

 

trexels_small_140425.jpg

 

Sist men inte minst har vi Star Trek Trexels, ett väldigt charmigt spel med snygg pixelgrafik och en hel del humor. Handlingen inleds med en monolog av självaste George Takei, och till en början är det väldigt kul att utrusta sitt skepp och utföra uppdrag på främmande planeter tillsammans med Hikaru Sulu. Tyvärr finner många att det nöjet är ganska kortlivat, och spelet övergår till att ständigt samla resurser för att kunna ta del av nya, i regel väldigt enformiga uppdrag. Väntetiderna blir riktigt plågsamma efter ett tag, när man måste samla resurser aktivt i flera timmar för att kunna påbörja nästa uppdrag, och man får ständiga uppmaningar om att spendera riktiga pengar för att snabba upp processen. Således livnär sig Star Trek Trexels i mångt och mycket på spelarens frustration, snarare än spelglädje. Att det sedan är rejält buggigt också hjälper ju inte heller.

 

Det enformiga, väntebaserade spelupplägget har lett flera kritiker till att hävda att Star Trek Trexels står för mycket av det som är fel med dagens gratisspel. Men, som recensenten Owen Faraday uttrycker det: "Det mest förargande med Trexels är att trots att det är ett sådant typiskt gratisspel är det inte gratis alls."

Det finns definitivt en del att hämta hos Star Trek Trexels - Pocket Gamer UK skriver att det "innehåller precis tillräckligt mycket intressant material för att rättfärdiga sin existens" - men på det stora hela har spelets bemötande varit långt ifrån positivt.

 

disruptor_beam_logo_140428.png

 

Men det gångna året är ju ändå gånget, och som Star Trek-fans håller vi naturligtvis ständigt ögonen på framtiden. Detta för oss att vända blicken mot Star Trek Timelines, ett kommande mobil- och webbläsarspel från utvecklaren Disruptor Beam. Utvecklaren ligger sedan tidigare bakom det populära spelet Game of Thrones Ascent, där hundratusentals spelare tävlar om att bygga det mäktigaste riket i hela Westeros.

 

Jag har själv spelat Game of Thrones Ascent i en dryg månad nu (och ligger på 271 571:a plats på spelets globala rankinglista), och jag tror att det finns god anledning för trekkies att vara optimistiska. Spelet påminner mycket om andra gratisspel i de flesta avseenden, men mycket fokus på resursinsamling och regelbundna vinkar om att jag kanske borde öppna upp plånboken och köpa lite fiktiv valuta för att ta mig framåt fortare, men hittills har det gått bra att spela utan sådana tillskott; dels så har väntetiderna varit relativt skonsamma, och dels så finns det alltid någonting annat att göra medan man väntar.

 

Det finns också en viss intern logik i spelet som gör att resursinsamlingen inte känns fullt lika långtråkig som i många andra spel. I Star Trek Trexels gällde det att ständigt samla på alla resurser för att bygga rum som inte tjänade något syfte annat än att spelet sa att de måste byggas. I Game of Thrones Ascent har varje plats man bygger ett tydligt syfte, och varje resurs har förståeliga användningsområden. Jag sparar ihop pengar till att bygga en smedja. Medan jag bygger smedjan beordrar jag mina bybor att samla ihop trä och metall till att göra svärd och yxor. Om jag istället för strid vill ta mig fram i världen med hjälp av handel och spionage lägger jag istället fokus vid att producera silke och ädelstenar, som jag sedan använder till att producera smycken och fina kläder.

 

gota1_140528.jpg

Här, där en gång låg blott en enslig kulle, har jag byggt mitt rike.

 

Hantverk och konstruktion lära ha en viktig roll även i Star Trek Timelines. I spelets visionsdokument skriver Disruptor Beams VD, Jon Radoff, att de vill ta crafting-systemet till en helt ny nivå, och ge spelaren en hel del frihet att experimentera med olika resurser och upptäcka nya sätt att kombinera föremål. Det är knappast första gången en spelutvecklare lovar någonting sådant, så man får väl ta det med en nypa salt, men det finns helt klart många möjligheter för Disruptor Beam att utforska.

 

Huvudfokus kommer dock att ligga vid handling och utforskning, någonting som många Star Trek-fans lär uppskatta, och spelet kommer att använda sig av vetenskapliga modeller för att producera en stor mängd världar för spelaren att utforska, så att varje spelare verkligen kan färdas djärvt dit ingen färdats förr.

 

Visionsdokumentet nämner även "ett konfliktsystem där vetenskap och diplomati är precis lika viktiga som din förmåga att avfyra fotontorpeder". Här lär Disruptor Beam ha användning av sina erfarenheter från Game of Thrones Ascent, för det dialogbaserade uppdragssystemet är definitivt en av det spelets starkare sidor.

 

En av det spelets svagare sidor är dock stridssystemet, som lyder under principen "klicka och vänta"; strider tar väldigt lång tid och erbjuder väldigt lite variation. Det påminner en hel del om Pokémon, fast om det bara fanns en Pokémon och den bara kunde lära sig Tackle och Scratch, och om varje drag tog en kvart.

 

En mer positiv aspekt av stridssystemet i Game of Thrones Ascent är dess sociala komponenter, och möjligheten att specialisera sig på att hjälpa sina fränder, förstöra för sina fiender eller utnyttja de som är svagare än en själv. Star Trek Timelines visionsdokument talar om möjligheten att bilda flottiljer och genomföra uppdrag ihop, men också möjligheten för konflikter. Vad skulle exempelvis hända om du vill rädda en primitiv civilisation från en naturkatastrof, medan din kompis tycker att det är viktigare att upprätthålla primärdirektivet?

 

gota_140530.jpg

I Game of Thrones Ascent måste spelaren ofta välja mellan sin familj och sitt rike, mellan list och ärlighet, och mellan trohet till de gamla gudarna eller till de nya.

 

Än så länge vet vi väldigt lite om Star Trek Timelines, men det finns nog anledning att vara optimistisk. Disruptor Beam uppger även att de vill hålla god kontakt med sina framtida spelare under utvecklingsprocessen, så den som vill vara med och påverka spelet styr med fördel sin kos till spelets officiella forum!


Spela 2048 på klingonska

14-04-11 kl. 15:44 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel

2048_klingon_small_140411.jpgOm du äger en smartphone, eller känner någon som äger en smartphone, eller någon gång har sett någon använda en smartphone på bussen, då har du antagligen kommit i kontakt med sifferspelet 2048.

Spelet, som är en klon av det några dagar äldre spelet 1024 (som i sin tur är tydligt inspirerat av spelet Threes), har spridits som en löpeld över världen, och den öppna källkoden har gjort det lätt för andra utvecklare att skapa sina egna varianter, exempelvis med Doktorn från Doctor Who, svenska nationalsymboler och Star Trek-karaktärer med blomsterkransar.

 

Men som så mycket annat så är 2048 bäst på originalspråk, och i dagarna har det Klingonska Imperiet gått ut med ett pressmeddelande där de anklagar jordens invånare för att ha plagierat det populära klingonska spelet cha'SaD loSmaH chorgh. Som bevis på att det var de som var först har de visat upp tre versioner för olika plattformar:

 

? HTML5 (fungerar med de flesta webbläsare)

? iOS (för iPhone och iPad)

? Android

 

Sugen på att skapa din egen variant av 2048? Prova verktyget Make Your Own 2048, och dela gärna med dig av dina skapelser på vårt forum!


Skapa ditt eget planetsystem i ett onlinespel

14-04-10 kl. 20:51 av Fleetadmiral
Kategori(er): Quarks: Spel, Övrigt: Teknik och vetenskap

Astronomen dr Stefano Meschiari konstruerade spelet Super Planet Crash för att vem som helst ska kunna se hur gravitationen påverkar planeterna. I spelet placerar du planeter kring en stjärna för att bygga upp ditt eget solsystem. Det är inte särskilt svårt att få ett system med små kroppar stabilt. Men utmaningen är att placera så många massiva kroppar som möjligt inom 2 AE, och få det stabilt under minst 500 år. Du kan spela spelet här.

 

Under ytan drivs det här lilla beroendeframkallande spelet av en ytterst sofistikerad programvara som astronomerna använder för att hitta planeter bortom vårt solsystem (s.k. exoplaneter).


Digitalt kortspel lanseras för Star Trek

14-03-24 kl. 21:13 av Fleetadmiral
Kategori(er): Quarks: Spel

Den australiensiska spelutvecklaren Lightmare Studios släpper i slutet av april det digitala kortspelet Infinity Wars som innehåller ett tillägg för Star Trek: The Next Generation. 20 TNG-kort innehåller karaktärer som kan sätta sig i kaptensstolen och användas i strid. Bland fraktionerna finns Stjärnflottan och Klingonimperiet.

 

Spelet kan installeras på PC, Mac, Android- och iOS-plattformar.

 

Läs mer om spelet på vår spelsida.


PC-spelet "Sins of a Solar Empire" får en Star Trek-mod

13-12-29 kl. 13:59 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel

 

2013 har varit ett blandat år för Star Trek-spel. Å ena sidan har dator- och konsolspelet Star Trek fått katastrofala recensioner, och det nyligen släppta mobilspelet Star Trek: Trexels ser ut att gå ett liknande öde till mötes. Samtidigt har Star Trek: Online fått sig ett uppsving i och med den nya Legacy of Romulus-expansionen och många efterlängtade förbättringar för den klingonska fraktionen.

 

Vi närmar oss årets slut, och om du känner att du fortfarande inte är riktigt nöjd med årets Star Trek-spelupplevelser kanske räddningen kan komma i form av en modifikation för strategispelet Sins of a Solar Empire. På själva julafton släpptes modden Star Trek: Armada III, som är en sorts andlig uppföljare till det klassiska spelet Star Trek: Armada II.

 

 

Om du inte redan äger spelet Sins of a Solar Empire och expansionen Rebellion så kan det vara värt att slå till nu, eftersom Steam erbjuder 75% rabatt på spelet.


Star Trek Trexels för iPhone, iPad och iPod touch

13-12-12 kl. 21:42 av Fleetadmiral
Kategori(er): Quarks: Spel, TNG, TOS

Är du redo att ge dig in i den trexeliska rymden? Då är det läge att göra det nu, då [x]cube GAMES och YesGnome har gemensamt utvecklat Star Trek Texels, ett mobilspel där de som har en iPhone, iPad eller iPod touch kan gå med i Stjärnflottan och föra befäl över sina egna rymdskepp.

 

I spelet har en tidsspricka öppnat sig och lett till att gamla och nya fiender tagit sig in i en inte kartlagd region i rymden. I den här 8-bitarsrymden navigerar spelare ett skepp som dom byggt och leder en besättning de själva valt ut. De kommer att träffa på bekanta karaktärer från Star Trek: The Original Series och Star Trek: The Next Generation och bekanta platser samt nya utomjordingar, besättningsmedlemmar och planeter. Spelet innehåller också musik från originalserien, ett användargränssnitt som baserar sig på LCARS och med Georg Takei (Sulu) som berättare. Välkända Star Trek-scenarier kommer också att spelas upp.

 

Läs mer om spelet på vår spelavdelning.


Nytt frågespel släpps för Star Trek

13-09-24 kl. 20:44 av Fleetadmiral
Kategori(er): DS9, ENT, Filmer, Quarks: Spel, TAS, TNG, TOS, VOY

TRIVIE är ett populärt frågespel för iOS- och Android-enheter som nu finns för Star Trek. Spelet har det största trivia-biblioteket på Google Play och iTunes. Star Trek-fans kan välja mellan två officiella Star Trek-spel, Star Trek: Captains och Star Trek: Complete.

 

Star Trek: Captains och Star Trek: Complete är båda kostnadsfria premiumspel. Star Trek: Captains innehåller hundratals spännande triviafrågor om Stjärnflottans kommendörer. Star Trek: Complete har 2000 frågor om Star Treks serier och filmer.

 

Läs mer om spelet på vår speldatabas.


Nichelle Nichols hörs i kommande utbildningsspel för barn

13-06-26 kl. 02:49 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel, Övrigt: Personer

tumme_novaproject_130626.pngVi känner alla igen Nichelle Nichols som kommunikationschefen ombord stjärnskeppet Enterprise, och nu har hon fått ett jobb som kommunikationsofficer - eller, mer specifikt, som Marketing Spokesperson - för spelutvecklingsföretaget iMedia.

 

Just nu samlar de in pengar för att utveckla ett "edutainment"-spel, där en karaktär spelad av Nichols ska ledsaga barn på ett lärorikt rymdäventyr.

 

Tycker du att det låter intressant så kan du spana in deras Indiegogo-sida.

 


Star Trek Rivals - Ett nytt Star Trek-spel för mobila enheter

13-05-17 kl. 20:29 av loghaD
Kategori(er): Quarks: Spel

Har du någonsin undrat vad som skulle hända om man kombinerade Star Trek med Pokémon? Skulle Kirk resa från planet till planet, fånga targs och kämpa mot gymledare? Skulle min favoritfilm heta Star Trek II: The Wrath of Kangaskhan?

 

Okej, det är kanske lite väl långsökt, men nu finns du i alla fall "fånga fler" i det ultimata gränslandet, tack vare det nya mobilspelet Star Trek Rivals.

 

Rivals är ett turbaserat kortspel med Star Trek-tema, där man samlar på karaktärer från Star Trek och utmana dina kompisar (eller slumpmässigt utvalda "rivaler") över internet.

 

Spelreglerna är svåra att beskriva, men Final Fantasy-spelare kommer nog att känna igen flera likheter mellan Star Trek Rivals och Triple Triad.

Om det inte säger dig så mycket kan du istället spana in den här videon ... eller ladda ner spelet själv!

 

Spelet i sig är gratis, men vill du ta dig fram i spelet så fort som möjligt kan du köpa till extra federationskrediter och guldpressad latinum.

 

Läs mer om spelet i vår speldatabas.


Fler svenska recensioner för Star Trek-spelet

13-05-09 kl. 00:37 av Aike
Kategori(er): Quarks: Spel

Nu kommer ytterligare svenska recensioner för Star Trek-spelet. Och hör och häpna två är faktiskt ganska positiva.

 

GP ger spelet tre fyrar utav fem. 

 

"Grafiskt är det stundtals riktigt snyggt gjort, men vid lika många tillfällen är detaljerna såväl i omgivning som på figurerna, rent skissartade. En del banor är snabba, fartfyllda och fulla av olika varianter, medan nästföljande får en fyrkant att framstå som innovativ. Slarvigheten hade kunnat förstöra det här totalt men det är just noggrannheten i detaljerna mellan karaktärerna och mellan explosionerna som får mig som gammal trekkie att faktiskt tycka Star Trek är ett rätt hyfsat spel, kanske det första hyfsade någonsin.

Eller så är jag bara svältfödd på bra science fiction."

 

Av Varvat får det 6/10:

 

"Kontentan av det hela så är Star Trek ett helt okej spel som vill lite mer än vad det är kapabelt till. Det vill bjuda in dig på ett spännande äventyr och visst, det har sina stunder, men det räcker inte riktigt hela vägen. Det som drar ner betyget mest är alla buggar och den urusla AI:n."

 

Gameelite.se är dock betydligt mer negativa och ger spelet 2/10 med följande motivering:

 

"Jag kan inte ge dig något annat råd än att undvika att köpa Star Trek. Det är ett dåligt spel som inte borde ha släppts. Irriterande buggar, dålig artificiell intelligens (AI) och tråkigt gameplay är några orsaker till att du ska hålla sig borta från Star Trek."

 

Nya-Wermlandstidningen sågar spelet totalt och tilldelar det 1/5:

 

"Ett av spelets största problem är att det vill få oss intresserade genom storslagna explosioner och hetsiga actionsekvenser, men på grund av bristande produktionsvärden är grafiken allt annat än imponerande, och regin är så stel att ingen spänning infinner sig. Dessutom har Kirk förvandlats till en blåst bimbo med fjortistendenser, vilket knappast lär glädja fans av filmerna. Högst ologiskt, som Spock skulle uttryckt det."

 

FZ.ses recension är också mycket negativ. Betyget blir 1/5 även här:

 

"Nej, Star Trek är ett stort skämt som får spelen i rea-backen att skämmas."

 

Level 7 ger Star Trek 4/10:

 

"Den känslan som stannar kvar är hur meningslöst allt med Star Trek känns. Det finns så många intressanta element både i de äldre tv-serierna och de nya filmerna. Förvisso tar dessa element mindre plats i nya Star Trek men att utvecklarna hos Digital Extremes bara gör en cover-skjutare efter standardmall känns redan mindre intressant än vad det först lät som. Inte blir det bättre av alla problem. Tvärtemot det man hoppas på så finns ingen upptäckarglädje och inga alternativa lösningar på konflikter annat än att avlossa phasern. Söker du spel som hanterar dessa saker bättre, skaffa hellre Mass Effect eller varför inte FTL."


Loading om Star Trek-spelet: "Det är en själlös, framstressad produkt"

13-05-04 kl. 12:19 av Aike
Kategori(er): Quarks: Spel

De dåliga recensionerna för Star Trek-spelet fortsätter. Nu ger svenska Loading.ses spelet 3/10.

 

Man skriver följande:

 

"JJ Abrams nystart av det sönderexploaterade Star Trek-universumet möttes av både jubel och burop från publiken. Det var en film som retade många gamla fans, men roade nya. En enorm succé blev det hur som helst, och nu är den oundvikliga uppföljaren här. Med den följer naturligtvis ett spel, märkligt nog titulerat endast Star Trek, utan någon undertitel. Som om det vore det ultimata Star Trek-spelet.

 

Det är det inte.

 

Star Trek är den allra värsta sortens dåligt. Det är en själlös, framstressad produkt som bara existerar för att försöka snika till sig lite pengar på den hype som filmen genererar. Spelet är närmast groteskt i sin beräknande iver att tilltala största möjliga publik. Det är ett känt varumärke, det lånar covermekaniken från Gears of War, det har fokus på multiplayer i co-op och det inkluderar Uncharted/Assassin’s Creed-doftande klättring, samt stora fläskiga explosioner i mängder."

 

(Tack till Kalle Kuckel)


Aftonbladet sågar det nya Star Trek-spelet

13-05-03 kl. 23:31 av Pjotr'k
Kategori(er): Quarks: Spel

Star Trek, det nya datorspelet som utspelar sig den tidsera som skapades i och med den förra Star Trek-filmen sågas rejält av Aftonbladets nöjesredaktion idag. 

 

Med rubriken "En svidande förolämpning mot fansen" går de till hårt angrepp mot spelet och mot skaparna Digital Extremes som de menar inte har någon förståelse för vad Star Trek egentligen handlar om. Spelet får bara 1 plus av 5 möjliga och recensionen fortsätter med att klaga på hackiga bilder, att spelet är fullt av buggar och "hopplöst långtråkigt". 


Första recensionerna för Star Trek-spelet ute

13-04-27 kl. 20:21 av Aike
Kategori(er): Quarks: Spel

Star Trek Into Darkness första recensioner är lysande, men för spelet Star Trek som släpptes i USA för några dagar sedan går det trögare.

 

X360 Magazine ger det 60 poäng utav 100. Tidningen skriver att "spelet ser fantastiskt bra ut och röstskådespeleriet hjälper att fånga publiken, men att det är inte tillräckligt för att rädda det." Kritiken riktar sig främst mot att Gorn är fienden. "De är så konstigt formade och så långa från huvud till svans -- att när de tar skydd bakom något så lämnar de minst en tredjedel av sig själva oskyddade, vilket förstör till stor del vad ett tredjepersonsactionspel faktiskt är." X360 Magazine ogillar också att spelet är alltför linjärt.

 

Kotaku är missnöjda med hur Kirk agerar när man spelar som Spock, utan en mänsklig partner. Här är ett exempel på vad sidan kallar för korkad AI: 

"...under en särskilt spännande del av spelet där Spock och Kirk klättrar på utsidan av en rymdstation som är i omloppsbana runt en sol samtidigt som stationens värmesköld hade slutat att fungera, så var jag ständigt tvungen att påminna AI Kirk att inte ska stå ute samtidigt som eldinfernot från en döende stjärna stormade omkring oss. Rymden brann, och han bara stirrade på det. Lysande." 

Kotaku avslutar därför sin recension med att tipsa att man bör spela Star Trek med en vän.

 

Edge Online ger spelet 4/10 och skriver att det är buggigt. "Även när spelet fungerar som är utvecklaren ville, så är det ett trist, glädjelöst spel som blygsamt färdas var mängder av mediokra spel har färdats förut."

 

Eurogamer är något mer positiva och ger spelet 6/10. Recensionen klagar över att spelet är alltför generiskt, men att det är filmspel som faktiskt ibland är riktigt roligt att spela. "Det är dock bara delvis framgångsrikt, det är alltför blygsam design och för många tekniska skönhetsfläckar för att det ska vara spelet som Trek förtjänar".

 

Hardcore Gamer sågar spelet totalt: "Tyvärr det finns inget sätt att inte säga det på, så jag säger det rakt ut: Star Trek är ett dåligt spel. Det har alla som du älskade från filmen från 2009, men detta är ett dåligt försök att fånga Star Trek. Istället för kvalitet har tillverkaren fokuserat på kvantitet. Man har gjort banorna långa genom att stoppa in flera olika spelsätt i en redan blek upplevelse." Betyget blir därför bara 3/10.

 

Intuisitr berättar kort bakgrundsberättelsen att Nya Vulcan, som uppstod efter händelserna i Star Trek (2009), har använt en maskin för att försöka skapa en ny planet, men av misstag öppnade den även en portal i rymden som Gorns kunde komma igenom. "Spelet ställer dig mot dinosaurier med laserpistoler, och du fortsätter att skjuta mot dem tills de ger tillbaka maskinen. Det upprepas ständigt och är inte alls kul". Sidan rekommenderar alla, utom trekkers som behöver alla spel för att känna sig trygga, att undvika denna titel.

 

Ett ljus i mörkret är dock nedanstående videorecension från TGN som ger spelet 9,3 av 10 poäng. Recensenten kallar spelet "för det bästa Star Trek-spelet någonsin".

 


Trekmovie testar Star Trek-spelet

13-04-19 kl. 21:50 av Aike
Kategori(er): Quarks: Spel

Nu är det bara en vecka tills Star Trek-spelet släpps på PC, X-box 360 och Playstation 3. Trekmovies redaktör Anthony Pascale har förhandstestat spelet och är mycket positiv.  "... nöjesspelare som älskar Star Trek kommer verkligen att njuta av detta spelet och dess berättelse".

 

Pascale överraskades av att spelet har mindre action än vad många trailers visar. "Under den halvtimman jag spelade så använde jag min tricorder mer än min faspistol." Han berättar också att spelet innehåller en del sekvenser som liknar plattformsspel.

 

Enligt Pascale kommer spelet att ta cirka 13 timmar att spela igenom.


Senast i forumet

Bokutgivningar

November 2014:
December 2014:

Aktuella träffar


(3 månader framåt)

RSS

Vi har lagt ut våra senaste nyheter och uppdateringar i RSS-format.
Vad är RSS?

Laddar... Laddar...
Om sidan · Redaktionen · Tipsa om nyhet · Copyright · Cookies
Facebook Google+ Twitter