Gå till innehåll

Final fantasy


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Jag såg filmen i går och den var riktigt bra gjord. Den enda de inte lyckades göra levande, IMM, var huvudpersonen. Hennes känslor upplevde jag inte som äkta. Exempelvis när hon grät i armarna på sin älskade - det berörde ingenting. Däremot var flera av de andra rollerna bra framställda, som jag såg det.

****SPOILER****

Slutet var bra om än något oväntat (jag vill inte spoila för mycket så jag beskriver inte slutet i detalj här). I övrigt innehöll filmen allt som en skräck- och actionfilm skall innehålla. En fruktansvärd fiende som egentligen inte var ond i sin egentliga bemärkelse. Några som kämpar för det goda och som har den gudasända gåvan att skilja på gott och ont. En soldat som sviker sina givna soldateder för kärlekens skull. En general som bara tänker så långt som till vapen - inget längre. Han är dessutom så förblindad av hat så hans slut kan bara bli ett enda.

Lite platt story, men ändå en mycket bra film. Intressant att se att inte en enda nakenscen fanns med. Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Intressant att se att inte en enda nakenscen fanns med. Bra!"

Finns massor med original nakenbilder på huvudpersonen på internet... :) Har man dvd-versionen är det bara att gå in bland extra-materialet för att finna bilder på henne när hon posar i olika underkläder.

Vad är det för fel med nakenscener egentligen?! :blink:

Redigerad av Döparn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget alls i min mening. Så länge scenerna/scenen inte bara finns med för att så att säga finnas med så är det helt okej med mig, däremot så är det lite onödigt att ha med scener som dessa när de inte tillägger något till storyn.

Jag ser knappast några moraliska svårigheter med lite nakenhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, storyn är ju en helt annan femma.

Men att säga att det enbart är en "relativt" snyggt animerad film? Relativt mot vad? Final Fantasy var när filmen kom den mest sofistikerade animerade filmen någonsin och vad gäller kvalitet så finns det ännu inget som slår den.

Jag är väldigt intresserad av att få veta vad du menar med relativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, allt i filmen är inte så verklighetstroget men det beror mest på det faktum att mycket av det som finns i filmen saknar motsvarighet i vår värld. Om vi dessutom lägger till några actionmoment så kommer vi att få ytterligare några scener där det kan förekomma några oegentligheter. Men filmen är fortfarande fysiken trogen i stort.

Ville man göra en film som helt sanningsenligt beskrev vår värld så skulle det nog inte vara så roligt att se på tror jag. Så jag köper fortfarande inte ditt relative begrepp :)

En tvåa? Tja, det var väl möjligt att det var snack om det innan filmen hade premiär, men med tanke på att den i det närmaste floppade så lades nog de planerna rejält på is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp yepp. Alla tycker olika om saker.

Det jag hörde var att de startade ett filmbolag för att skapa just Final Fantasy. Den floppade ganska rejält och därför la dom ner produktionsbolaget. Så en 2:a är ju tveksamt alltså. Hade dock varit kul att se hur de utvecklade den filmen i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...