Gå till innehåll

Robotech


rehnvall

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...

OnO: Macross kom 1982 i Japan, Robotech kom 1985 i USA. Varken Robotech eller Macross har gått på svensk tv. Tror att Robotech har gått på Skychanel? i modern tid (för några år sedan)

Peter: Du har bara missiat the sentinel, Robotech the movie, Macross DYRL, macross 2 och Macross 2012. Kul att de finns Robotech fans här i Sverige.

Redigerad av rehnvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Har en Robotechfilm som handlar som heter The Sentinels, om jag inte minns fel så är den ihopklippt av fyra avsnitt på serien som heter just det samma. Där får man bland annat se en ung Annie (som sedan figurerar i "Robotech Masters").

<{POST_SNAPBACK}>

Robotech bestod även av Gundam....

En Animé serie, som är inspererad av "Starship troopers" av Heinlein...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på ett avsnitt av Robotech under kvällen och det var bland det värsta jag sett, möjligen att jag skulle ha kunnat acceptera det om jag vore i "rätt" ålder.

<{POST_SNAPBACK}>

Lustigt, det är vad andra personer säger om Star Trek :rolleyes:

Det är en fråga om intresse och att återuppleva barndomen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på ett avsnitt av Robotech under kvällen och det var bland det värsta jag sett, möjligen att jag skulle ha kunnat acceptera det om jag vore i "rätt" ålder.

<{POST_SNAPBACK}>

Lustigt, det är vad andra personer säger om Star Trek :rolleyes:

Det är en fråga om intresse och att återuppleva barndomen :)

<{POST_SNAPBACK}>

Måste ju dock säga att Star Trek håller lite högre kvalitet och kan enligt mig inte rättvist jämföras med en serie av detta slag.

Robotech var inte en del av min barndom så det finns inga nostalgiska tendenser hos mig som rättfärdigar att faktiskt se på en så pass dålig tecknad serie. Jag är dock ganska säker på att jag hade gillat det om jag hade sett det för första gången när jag var runt 7 år eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på ett avsnitt av Robotech under kvällen och det var bland det värsta jag sett, möjligen att jag skulle ha kunnat acceptera det om jag vore i "rätt" ålder.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilket ep såg du? de finns ett par ganska svaga ep, sedan att serien har en mycket stark Kuntinutet gör det svårt att sätta sig in i bara en ep.

Angående den dåliga kvaliteten på animationerna, bolaget som gjorde macross hadde nästan slut på pengar och anlitade ett billigt koreanskt företag för att göra vissa ep.

Vill du se bra animerad Macross, se Macross: do you remember love och Macross+

De har för sin tid en av de bästa animationerna.

Angående rätt ålder :rolleyes: orginal serien fick PG stämpel i USA och en film fick 15 års gräns i England.... Gå in på min hemsida och titta under svensk robotech....

Kan en film bli mer blodig...

Redigerad av rehnvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hehe Robotech

Jag minns att jag såg en hel del när serien gick på Super channel i slutet på 80-talet och början av 90 talet. Jag hade hyrt den del av robotech sagan som fanna på video (1-6) vill jag minnas man jag fick senare se fortsättningen på den ovan nämnda kanalen. Kommer ihåg att jag följde serien med rick och minmay etc. i huvudrollerna samt den serie där en av huvudpersonerna hette scott och hade en mc som kunde förvandla sig. Kommer speciellt ihåg avsnittet med Dusty Airs.. Tyvärr fick jag aldrig höra vad som hände när reflex point blev anfallen (tack för den superba sammanställningen på hemsidan rhenvall ) :)

jag kommer även ihåg en film jag hyrde som hette Robotech the movie. Det var robotech masters som var baddingar då och den handlade om en kille som hade en mc/robot samt att det var någon dator som hette eve och på något sätt var kopplad till mcn... coolt var det i alla fall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

För er Robotech fans rekommenderar jag denna sida http://www.shadowchroniclesnews.com/ Står allt som finns att läsa om den nya serien The Shadow Chronicles som ska komma ut på dvd nångång i sommar/höst?

(För er som gillar Robotech märker ni nog hur stort fan jag är)

Redigerad av Rick Hunter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, Rick Hunter. Är din avatar tagen från det där avsnittet när det är en väldigt lång strid mot ett rymdskepp (zentradie) som styrs av en grupp zentradies som kommer in i sdf1 som spioner...It takes me back... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Svårt och säga, men det är givetvis inte alls omöjligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Länken är ju fel. Den ska vara

http://www.shadowchroniclesnews.com/sctrailer512x.wmv

Men visar inte Carton den vad jag inbillat mig ha sett?

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju exakt samma länk och denna fungerade inte heller :( Slutade fungera väldigt snabbt må jag säga.

Antar att du menar Cartoon Network? Vad jag har hört är inget klart med tv-sändningar ännu, men DVD blir det sent i höst verkar det som i alla fall :) Kul att man inte är ensam intresserad av Robotech :D

Edit. En Trailer som fungerar och med bättre kvalité

http://www.robotechespanol.com/index.php?o...ad&filecatid=33

Redigerad av Rick Hunter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...