Gå till innehåll

Awaymission


Commander Michels

Awaymissions  

40 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Janeway
      1
    • Chakotay
      1
    • Tom
      0
    • Harry Kim
      2
    • B'ellana
      2
    • Tuvok
      1
    • Neelix
      13
    • 7 of 9
      4
    • Doktorn
      1
    • Kes
      15


Rekommenderade inlägg

Som en motsats till ett av mina tidigare ämnen - vem skulle du hälst ta med på en awaymission - är jag nu lite nyfiken på vem ni INTE vill ha med er. Välj och motivera varför.

Själv skulle jag välja Kes då hon rent kompetensmässigt ligger efter de andra i besättningen, hon skulle inte kunna hjälpa till med att få vår shuttel att flyga igen om vi kraschade... Den jag skulle trivas minst med är dock 7 of 9, hon är ju inte mkt för att prata, och vore man fast ett längre tag med henne skulle det bli en smula obehagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm detta är ju svårt. Alla är ju kompetenta. Sedan funderade jag ytterligare.

När man åker iväg på en misson så är det viktigt att kunna samarbeta. Som människa tycker jag också det är viktigt med "smalltalk" alltså att kunna slappna av. Detta tror jag inte att Tuvok är så bra på. Därför valde jag bort honom. Jag tror att Tuvoks plats är på bryggan till Voyager.

I en kritisk situation tror jag att det är viktigt att ha känslor och instinkt. Awaymission är ju ofta farliga. I en farlig situation skrämmer det faktiskt mig lite att ha med mig någon som bara litar till logiken.

Om vi skulle vara tre däremot så hade jag gärna haft med mig Tuvok. Jag har bara inte lust att vara ensam med honom. Jag skulle kunna ha med mig Tuvok och Nelix eller Tuvok och Tom.

En annan person som jag nog hade lämnat hemma är Harry. Vi tycker alla om Harry Kim. Fast jag tror han bör stanna i maskinrummet och göra det han är bäst på. Han är så vek i en främmande miljö. Sedan finns det stor risk att jag måste rädda honom i sället för att han ska rädda mig. Sedan har han så lätt att falla för kostiga kvinnor av utomjordisk ras. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde mellan kes och neelix och valde neelix. Jag tror nämligen att hans pladrighet kan bli lite påfrestande efter ett tag. Fast det är ju klart, lika barn leker ju bäst som det heter :P

Tuvok skulle jag nog kunna tänka mig att ha med mig eftersom hans logiskhet skulle bli ett utmärkt komplement till alla känslor jag skulle utsättas för! Dock kan han nog bli lite tråkig och träig i längden. Tänk om man, som med doktorn, bara kunde plocka fram honom när han behövdes! J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod mellan neelix, doktorn och Kes

Jag valde dock neelix eftersom han är för pladdrig som någon ovan skrev.

Doktorn för att han går offline i vartannat avsnitt och kes för att jag inte gillade hennes karaktär särskilt mycket under serien...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neelix, utan tvekan, Neelix. Bara tanken att behöva umgås med denna pladdertacka får mig att rysa och må illa. Brrr... :sjuk:

Nelix som är så söt! :P dessutom har han ju många resurser. I alla fall om man är lite vilse i Deltakvaderanten. Kan ju vara bra att veta vilka växter som är ätliga så att man inte ger sig på något giftigt. Leolarot verkar dock inte vara något för mig eftersom jag avskyr beska saker. Brr..... :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog aldrig förstå alla aversioner mot Kes. Jag tycker hon är en intressant karaktär med hennes otyglade telepati och korta livslängd.

Den jag inte skulle tagit med mig är nog Tuvok eller Kim. Tuvok för att han är så tråkig och Kim för att han alltid hamnar i trubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog aldrig förstå alla aversioner mot Kes. Jag tycker hon är en intressant karaktär med hennes otyglade telepati och korta livslängd.

Den jag inte skulle tagit med mig är nog Tuvok eller Kim. Tuvok för att han är så tråkig och Kim för att han alltid hamnar i trubbel.

Jag håller med dig! Jag tycker också att Kes är intressant. Inte min favoritkaraktär men hon är inte dålig! <_<

Jag gillar Tuvok som karaktär. Anledningen till att jag inte vill ha med honom är att våra personligheter inte går i hop. Jag tycker att det är viktigt med känslor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog aldrig förstå alla aversioner mot Kes. Jag tycker hon är en intressant karaktär med hennes otyglade telepati och korta livslängd.

Den jag inte skulle tagit med mig är nog Tuvok eller Kim. Tuvok för att han är så tråkig och Kim för att han alltid hamnar i trubbel.

Nej, jag har heller inget emot Kes personligen, jag tycker hon är toppen :D , anledningen till att jag inte vill ha med henne på en awaymission är att hon inte är särskilt tekniskt kunnig, hon skulle inte kunna hjälpa mig reparera shutteln om vi kraschade eller skjuta fotontorpeder medan jag var upptagen med att göra evasive maneuvers...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Tuvok är oerhört ointressant. Jag vet inte riktigt varför, har inte samma problem med andra vulcans typ T´Pol, men det kanske är att han är så oerhört vulcansk, att allt känslomässigt är bortskalat, och för mig är det det som är intressant när jag ser film/tv och teater. Mustiga känslor, förbjudna känslor, äckliga känslor - det är detta vi vill se och känna igen oss i. Tuvok visar bara upp ett perfekt logiskt förhållningssätt som gör honom till den perfekta storebrodern som man aldrig kommer kunna bli lika bra som. Fast i och för sig så ser man ju att det sjuder inombords ibland vilket får sitt utlopp i Pon Farravsnitten, men då blir jag snarare orolig än intresserad - det är ju aldrig bra med känsloförträngning, det hade varit en helt annan sak om han verkligen hade utrotat känslorna, men de finns ju där. Och nu motsäger jag mig själv inser jag, om han visar lite känslor blir han ju faktiskt lite intressant, men detta måste nog ske för annars hade man aldrig brytt sig om karaktären. Nu får vi ju i alla fall se irritation och torr humor/ironi som är ett utslag av just irritationen.

Jag har svårt att reda ut mina känslor för denne man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Jag ville inte ha med mig Kez. Jag tyckte hon som karraktär var lite "jobbig" och var inte mycket ha som hjälp i olika situationer, hon blir mer ett litet hjälplöst våp tycker jag,,,

Jag tror jag håller med dig om det, Durator. Hon verkar helt enkelt så hjälplös, Kes. Det skulle kännas som om man var tvungen att ta hand om henne hela tiden.

Skulle antagligen lämna Neelix på Voyager också. Röstade i alla fall på Kes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag röstade på Neelix för att han pratar lite för mycket, men hans kunskaper är bra att ha eftersom man kan stöta på växter, utomjordingar osv.

Nelix xom är så söt! Jag gillar hans pollisonger för att inte tala om fläckarna! Jag gillar att ungås med personer som har humor. Allt blir lättare om man inte är så gravallvarlig med allt! ;) Därför tror jag att jag skulle ha svårt att ungås med Tuvok. Fast jag tycker att han är väldigt intressant som karraktär!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Chakotay är mitt val att inte ha med på Awaymission, Han är tråkig och verkar aldrig kunna skämta ordentligt, Utom till janeway. Sur och grinig gubbe är vad han är.

I min episode skulle jag få janeway att ge ordern:

"oh chakotay, you will need to have this red shirt on you all the time, when down on the planet.

Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hmm, detta kan vara en av de svåraste frågorna hittills i databasen. Mitt val stod till slut efter mycket funderande mellan Kim & Neelix. Detta eftersom alla de andra hade stora specialkunskaper inom olika områden men Kim och Neelix känns *lite* mer överflödiga.

Till slut utgick jag från att det gällde uppdrag i Delta-kvadranten och då är nog Neelix lite nyttigare än Harry Kim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...