Gå till innehåll

Star Trek-inspirerad origami


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Unkas: Via Won Park's sida hos deviantART kan man läsa en del av hans kommentarer till dom olika skapelserna att han inte använt varken lim eller tejp när han gjort dessa, vilket gör att han när som helst kan vika upp dessa och sedan använda sedlarna som vanligt igen. Det står inget varför han använder sedlar och om hans sparar dom som dom är eller viker upp dom igen efter att han har fotograferat dom och använder sig av pengarna som vanligt. Så använder han sig av pengarna igen är det ju ingen dyr hobby. Tar enbart upp tiden det tar att vika och vika upp objekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unkas: Via Won Park's sida hos deviantART kan man läsa en del av hans kommentarer till dom olika skapelserna att han inte använt varken lim eller tejp när han gjort dessa, vilket gör att han när som helst kan vika upp dessa och sedan använda sedlarna som vanligt igen.

Det är ju det som är grejen med origami, man varken klipper, klistrar, limmar eller tejpar. Man bara viker, men det är det som gör det så svårt man har ju en viss mängd papper som ska vikas och så är det bara, blir det en massa papper över så får man göra på något annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet mycket väl vad Origami är Tuvok <_< , men tack tack. Kommenterade dock på att det är en dyr hobby om man sparar sinna verk, vilket jag antar att man gör, när man lägger så mycket energi på något. Sedan undrar jag varför många som sysslar med origami använder just sedlar? Det är ganska vanligt nämligen.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet mycket väl vad Origami är Tuvok <_< , men tack tack.

Jag påstod inget annat heller. Läs om, läs rätt. :lugn:

Kommenterade dock på att det är en dyr hobby om man sparar sinna verk, vilket jag antar att man gör, när man lägger så mycket energi på något. Sedan undrar jag varför många som sysslar med origami använder just sedlar? Det är ganska vanligt nämligen.

Från ditt första inlägg (som jag svarade på) så var det svårt att utröna att du menade exakt det, därav mitt svar. :)

Lite synd att man ska få småspydiga svar på det här forumet med en liten tillhörande ikon bara för att man försöker hjälpa till. Jag kanske borde sluta upp med det helt.

michael ricochet: Nej, det har jag inte. Har du någon länk till den? :)

Finns mycket annat fint att kolla in i Won Park's galleri. Den här spindeln ser avancerad ut.

Redigerad av Tuvok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...