Gå till innehåll

Tips: Webbutiker och andra butiker


Jocke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Black Star är helt klart en av de bättre videoförsäljare som gör ett bra och snyggt jobb. De är relativt snabba. 5 arbetsdagar i leveranstid (de är ju ändå i Belfast). Jag brukar ha de nyutgivna banden 4 arbetsdagar efter utgivningsdatumet. Passa på att handla. 180:- utan att behöva betala porto är inte alls dumt. Däremot så kanske man undrar om den kommer att hålla sig ekonomiskt över ytan på längre sikt. Det kan knappast vara fråga om någon vinst för företaget.

För varje 10 pund man handlar får man 1 poäng, poäng som man sedan kan få gratisprylar för. Man måste dock ha minst 9 poäng för att kunna få något. Det jag siktar mot är alltför långt bort, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Tjena, lite invigning eftersom detta är första inlägget =)

Jag hittade en sida där filmerna kostar 69 kr styck, alla filmerna, alltså TMP - Insurrection kostade 700 kr. Är det värt det? Värt att nämna är att filmerna är helt nya.

Förresten var det några här som var i Blackpool? Ångrar djupt att jag inte kunde åka dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Hej!!!

Jag är ny här och ser fram imot att snacka mycket Star trek.

Just nu tittar jag på mycket Star trek Voyager. Har flera st avsnitt på VHS.

Jag har en fråga också:

Vilket är det bästa stället att skicka efter Star trek avsnitt ifrån? Är det sfbok.se eller vad tycker ni?

Finns det andra ställen?

Min favorit karaktär i Voyager är Seven!

Mvh. Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

Jag är ny här och ser fram imot att snacka mycket Star trek.

Just nu tittar jag på mycket Star trek Voyager. Har flera st avsnitt på VHS.

Välkommen till forumet Glenn A!

Jag har en fråga också:

Vilket är det bästa stället att skicka efter Star trek avsnitt ifrån? Är det sfbok.se eller vad tycker ni?

Finns det andra ställen?

IMM så är det bäst att handla ST avsnitt utan text hos

Blackstar, dom har bra priser, liten fraktkostnad och leverar oftast väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMM så är det bäst att handla ST avsnitt utan text hos

Blackstar, dom har bra priser, liten fraktkostnad och leverar oftast väldigt snabbt.

När man beställer därifrån, tar tullen dom paketen då eller "smugglas" dom in?

Ett annat tips som kan nämnas är ginza, dom har långt ifrån allt, men det är ganska billigt (69-99 för Voyagerbanden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!!!

Jag undrar dock hur det går till att handla från Blackstar?

Har ej handlat från utlandet förut. Betalar man med kontokort?

Jag vet att SFbokhandeln har engelska filmer utan text också, men undrar om någon vet hur lång tid det är mellan releaser i England och tills att de kommer hit till SFbokhandeln?

De verkar få in filmerna väldigt snabbt.

Tittar just nu på ST: Voyager avsnitten Scorpion part 1 and 2.

Har sett de förut men upplever dessa fantastiska avsnitt igen.

Fick nämligen Seven of Nine collection 2 i Julklapp av mina föräldrar! Väldigt kul!!!

Undrar också om ni alla här precis som jag ser Voyager varje Söndag 19.15?

Mvh. Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips kan vara www.dv-depot.com. Det är ganska billigt och EXTREMT snabb leverans. Dom använder sig nämligen av DHL, som garanterar leverans inom 48 timmar (och håller det! ). Till detta skall man komma ihåg att företaget ligger i Kanada. Leveransen är kostnadsfri och med lite ruffel och båg kommer dom igenom tullen så att man slipper moms o allt va det är. Jag vet inte riktigt hur mycket Star Trek dom har dock, men antar att dom har det mesta när det gäller DVD.

Och Glenn, dom flesta här är minst lika galna som du! :D (me included :sigh: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMM så är det bäst att handla ST avsnitt utan text hos

Blackstar, dom har bra priser, liten fraktkostnad och leverar oftast väldigt snabbt.

När man beställer därifrån, tar tullen dom paketen då eller "smugglas" dom in?

Jag vet faktiskt inte hur det är med tullen. Jag får hem alla banden i brevlådan, dom tar 1.70 pund i frakt per VHS band. Man kan endats betala med kort, jag använder VISA och det har funkat perfa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte hur det är med tullen. Jag får hem alla banden i brevlådan, dom tar 1.70 pund i frakt per VHS band. Man kan endats betala med kort, jag använder VISA och det har funkat perfa :)

Priset för banden på Blackstar är ca 190-200:- (med gällande pris för det engelska pundet). Man betalar ingen skatt när den går via tullen, då Storbritannien är ett EU-land och det då är fritt för varan att fördas över gränsen, så länge man betalat skatten i Storbritannien (vilket man har, då Blackstar sköter den biten automatiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man betalar ingen skatt när den går via tullen, då Storbritannien är ett EU-land och det då är fritt för varan att fördas över gränsen, så länge man betalat skatten i Storbritannien (vilket man har, då Blackstar sköter den biten automatiskt).

Jag är inte riktigt hemma på just videos, men visst är det så att om man köper en bok från amazon.uk så får man betala massa tullavgift o grejjer? Eftersom det inte är nån skatt på böcker i Storbritanien så tar tullen ut det här eller nåt sånt. Så va det innan, men det kanske har ändrats med EU då alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lis@: Det finns massor av butiker här i Göteborg som har Star Trek-videos.

Först och främst: Science fiction-bokhandeln på vallgatan 23. Nästan mitt emot designtorget tror jag.

Åhlens city Nordstan. Deras mulitmedia-avdelning har en del intressanta videos, presentboxar och filmer.

Movieline (gamla melodyline). Finns på Packhusplatsen 2. (Kolla hemsidan, de har karta.)

Fler tips, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lis@: Det finns massor av butiker här i Göteborg som har Star Trek-videos.

Först och främst: Science fiction-bokhandeln på vallgatan 23. Nästan mitt emot designtorget tror jag.

Åhlens city Nordstan. Deras mulitmedia-avdelning har en del intressanta videos, presentboxar och filmer.

Movieline (gamla melodyline). Finns på Packhusplatsen 2. (Kolla hemsidan, de har karta.)

Fler tips, någon?

Tack för tipsen  :)

sf-bokhandeln kände jag till sen innan, men dom andra ska jag kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

Har funderat på en sak, om man nu ska beställa t.ex två Star trek VHS band från Blackstar och man betalar med kort, hur ser de till att de får rätt med pengar eftersom vi har kronor hos oss?

Det står nämligen att man måste betala med pund på deras site.

För övrigt är Voyager avsnittet som gick i Söndags mäkta bra!

Fantastiskt!!

Mvh. Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till: Jag hörde talas om en grej som hette "Startrek ensyclopedia" (felstavat). Vart kan man köpa den, nån som vet?

Det lät som en sådan grej som jag absolut måste ha.

Science Fiction-Bokhandeln ska ha den, annars kan du beställa den ifrån Amazon.co.uk och ja det är en uppslagsbok som alla ST fans skulle ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...