Gå till innehåll

Tips: Webbutiker och andra butiker


Jocke

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...
  • Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Ville bara tipsa om att Tradition i Nordstan,GBG säljer byggsatser med "The Enterprise Incident" (ett av mina favoritavsnitt) som motiv. Då ingår bl a två romulanska/klingonska D7:or samt Enterprise självt. Bara 299:-

Nu har i all fall jag något att pyssla med på regniga sommardagar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det någon som vet någon bra butik i västsverige som säljer Star Trek uniformer eller någon combadge. Jag har varit på jakt länge efter något sånt. Kanske finns det någon sida på internet som säljer sådana saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Dom figurerna som finns under "Leksaker" på stenterprise.nu finns att köpa i en affär i Göteborg som heter "Dolores" och ligger fall man går från Järntorget mot Nils Ericsson terminalen och Accsess akuten.

I Dolores så finns figurerna.......

Finns den stora modellen av enterprise också på dolores?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har inte sett DS9 men som med alla andra serier tycker jag att man ska se från första säsongen.

Till min fråga, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa "The Ethics of Star Trek" eller "Is Data Human? The Metaphysics of Star Trek", någon som har läst en eller kanske till och med båda som kan tala om för mig om dom är bra, vilken jag bör köpa först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har just köpt säsong 7 an TNG Jag har ju redan sett nästan alla avsnitt så jag bestämde att ta den jag ville ha först, med tank på att det går ett tag innan man har råd att köpa en till.. Så ja jag köper ej i orning kommer köpa vilken jag vill ha och i den orningen, den blir ju sen i rätt orning om man vill se igenom den så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Jag har just köpt säsong 7 an TNG

Var det du som tog den sista på SF-bokhandeln? <_<

Sist jag kollade där fanns bara 2 kvar. Dagen efter famms inga kvar!! Snyft.. :gråter:

:P Haaa, skämtar bara. Som tur var la jag undan den ena. Det var i sista sekunden det. Annars hade jag missat den sista.

Det börjar ta slut nu på TNG. Det gäller att passa på. Ta till exempel säsong 4, det finns inga kvar i lagret. Jag fick ta och beställa från USA. Vi får se nu om jag får en. Annars kommer jag inte ha hela sättet! :gråter:

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Vi åker till London vecka 44 på höstlovet, och när vi är där tänkte jag handla lite roliga Star Trek- prylar som inte går att få tag på i Sverige. Nu undrar jag om det är någon som vet en bra affär eller besöksvärt Trekkigt ställe som man ska besöka när man är där.

Louise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi åker till London vecka 44 på höstlovet, och när vi är där tänkte jag handla lite roliga Star Trek- prylar som inte går att få tag på i Sverige. Nu undrar jag om det är någon som vet en bra affär eller besöksvärt Trekkigt ställe som man ska besöka när man är där.

Louise

Jag skulle rekonmedera Forbidden planet som ligger på new oxford street

dom har mycket trek mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om det finns nåt med star trek i Dublin eller Belfast? Ska åka dit med klassen så man kan ju ta chansen även om det inte är så likely att nån vet.

det finns en Forbidden planet även i dublin tror jag kolla på sidan där står nog mer. enligt en gammal FP kasse jag har så ska det finnas en på denna addres i dublin "36 Dawson Street" men det är en gammal kasse så jag är inte hundra

Sen så ser jag nu att dom ska öppna en ny Fobidden i london så kolla sidanLokatt

Redigerad av Morn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Idag är jag en mycket nöjd trekkie, jag har lyckas komma över en, vad skall man kalla den för..."com-radio". Det är i alla fall en original pryl från TOS-eran, den Star Fleet använde innan man fick combadge. Den är i metall och har knappar och ger i från sig alla gamla goa TOS-ljuden. :lol:

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

http://www.volat.se/

Här kan man köpa allt ifrån combadges och phasers till modellskepp och

figurer.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar att beställa från dom, då jag aldrig

gjort det, men med tanke på att dom lagt upp alla sina saker online och

även säljer via tradera så måste det finnas möjlighet att beställa över

nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
http://www.volat.se/

Här kan man köpa allt ifrån combadges och phasers till modellskepp och

figurer.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar att beställa från dom, då jag aldrig

gjort det, men med tanke på att dom lagt upp alla sina saker online och

även säljer via tradera så måste det finnas möjlighet att beställa över

nätet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har handlat massor med prylar från Volat. Jag bor inte så långt ifrån dem. De är mycket trevliga och skickar alltid med någon extra pryl när man köper något av dem. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...