Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Tips: Webbutiker och andra butiker

Recommended Posts

Tänkte bara tipsa om att Webhallen har de 6 första Star Trek-filmerna för 79 + frakt just nu. Även vissa TNG-boxar kan inhandlas relativt billigt.

direktlink:

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=2&group=648

hej kvarnvideo i malmö vid caroli city de finns på eniros hemsida för adress de tar ca 675/ box

de har andra filmer med de är på dvd.

måste gå ska på opera

mvh star884

hej folket. jag ropade in en star trek modell av enterprise-a häromdagen. döm av min förvåning när jag fick hem den och läste bygginstruktionerna - de var tryckta 1969! alltså är modellen (vilket jag senare också kollat upp) en förstautgåva av enterprise-a när det begav sig på 60 - talet. däremot har jag inte hittat något värde för dyrgripen. någon som har nån koll på vad värdet kan tänkas vara? inte för att jag tänker sälja den, men det vore kul att veta...:)

Hejsan :)

Jag undrar om någon vet vad som är skillnaden på TNG boxarna som finns på CDON:

Star Trek: Next Generation Box: Säsong 1 (7 disc) 799 kronor.

Star Trek: TNG - Säsong 1 (7 disc)(Re-pack) 399 kronor.

Är det bara att den ena är Re-pack? Vad betyder det?

Är den sämre än den dyrare?

/Freddan

Så vitt jag förstår är det väl bara olika utseende på boxarna. Personligen gillar jag verkligen de gamla boxarna men de var snuskigt dyra att köpa, trevligt att det äntligen finns billigare versioner att köpa av serien.

Hejsan :)

Jag undrar om någon vet vad som är skillnaden på TNG boxarna som finns på CDON:

Star Trek: Next Generation Box: Säsong 1 (7 disc) 799 kronor.

Star Trek: TNG - Säsong 1 (7 disc)(Re-pack) 399 kronor.

??r det bara att den ena är Re-pack? Vad betyder det?

Är den sämre än den dyrare?

/Freddan

Vad jag förstår så har man börjat släppa ST-boxarna på nytt, men i en enklare förpackning.

Ser att det är lite skillnad i längd mellan boxarna. Den dyrare, som är det första versionen, är 1132 minuter lång. Och den nya versionen är ca: 1000 minuter. Om det är något extramatrial som är borttaget, eller bara ospecifierat av CDON på denna box, vet jag ej. Det står bara "Cirka **** minuter lång" på den nya versionen.

Bäst är nog att skicka ett mail och fråga så du inte blir lurad.

Lycka till. TNG-boxarna är verkligen värda att ha (Blickar trolskt på mina där de står i hyllan :wub: ).

Joo, den är ju nog billigare på filmia.se, men efterson jag bor i Finland och de inte leverar utanför Sverige så kan jag inte beställa därifrån :(

Omslaget till den dyrare boxen verkar ju lite tuffare :)

Men jag vet inte riktigt om det är värt att betala så mycket för den. Man får ju nästan två boxar som är re-pack för det priset.

Så det blir väl att maila kundsupporten.

Tack för hjälpen :)

/Freddan

Fick svar från CDON idag.

Med denna förklaring:

Re-pack innebär att det är samma utgåva som innan fast i en ny förpackning.

Jo, som jag förstått det är de gamla gjorda av hårdplast och de nya av papp/kartong. någon som har de nya

versionerna och kan bekräfta/dementera detta?

Sedan har ju faktiskt priserna på de gamla boxarna sänkts från 800-900 till 400-500. Gissningsvis komemr de att fasas ut efter att eventuella lager sålts ut.

Så de soim vill ha de äldre versionerna bör nog passa på nu.

Fick svar från CDON idag.

Med denna förklaring:

Re-pack innebär att det är samma utgåva som innan fast i en ny förpackning.

Jo, som jag förstått det är de gamla gjorda av hårdplast och de nya av papp/kartong. någon som har de nya

versionerna och kan bekräfta/dementera detta?

Sedan har ju faktiskt priserna på de gamla boxarna sänkts från 800-900 till 400-500. Gissningsvis komemr de att fasas ut efter att eventuella lager sålts ut.

Så de soim vill ha de äldre versionerna bör nog passa på nu.

Jag ska investera i säsong sju av ds9 så fort jag får nästa lön. De kostar bara 350 kronor eller vad det nu var. :w00t::) J.

Hej,

Min första tråd på detta forum blir en tipstråd. Hoppas den faller er i smaken?!

CDON säljer samtliga Star Trek: The Next Generation säsonger för 199,- st. Samma gäller för Star Trek: Deep Space Nine. Tyvärr har man höjt priset på den första säsongen under dagen till 949,- och säsong 5 har sålt slut. Passa dock på att köpa det som finns då det aldrig kommer bli billigare än så här!

Star Trek: The Next Generation säsong 1

Star Trek: The Next Generation säsong 2

Star Trek: The Next Generation säsong 3

Star Trek: The Next Generation säsong 4

Star Trek: The Next Generation säsong 5

Star Trek: The Next Generation säsong 6

Star Trek: The Next Generation säsong 7

Star Trek: Deep Space Nine säsong 1 (949,-)

Star Trek: Deep Space Nine säsong 2

Star Trek Deep Space Nine säsong 3

Star Trek Deep Space Nine säsong 4

Star Trek Deep Space Nine säsong 5 (slutsåld)

Star Trek Deep Space Nine säsong 6

Star Trek Deep Space Nine säsong 7

En sak att notera är att dem är i orginalförpackningen, altså inte Re-pack. Detta tycker jag är lite tråkigt då jag redan har hela TNG i re-pack och första säsongen av DS9 (re-pack då), och det skulle se ganska roligt ut mer värsta missmatchande box-samlingen :P

Lade märke till dessa utsäljningar för någon vecka sedan och måste ge en stor applåd till cdon. Dels har de relativt låga priser och dels ett mycket stort utbud, det gillar iallafall jag :lol:

Smaken är som baken och personligen så köper jag bara orginalutgåvan. Boxen/materialet i re-pack håller inte speciellt hög kvalitet.

Edited by The Doctor

detta är ju en utförsälning, så säs 5 av DS9 lär ju inte direkt komma tillbaka. det är bara repack som gäller då, om man vill handla från CDON asså.

Re-pack håller dålig kvalitet och enligt vad jag läst på den engelska utgåvan, säsong 1, så är en del avsnitt klippta / redigerade.

"Some episodes may be edited from their original network versions."

Men herregud vilket SATANS kap!!! Det här kommer jag förmodligen beställa utav, eftersom jag tycker att TNG är ändå helt ok.

EDIT: 51 minuter senare så har jag beställt säong 2-7 för 199 kr styck, och bockar & bugar för tipset, det uppskattas verkligen. Ganska konstigt att dom ännu inte är slutsålda, men glad att de inte är det är jag givetvis. Tänkte först endast beställa en säsong, men va fan, det kommer aldrig bli billigare än så här och säsongerna innehar ju några avsnitt med skådisarna från TOS, så jag slog till på stort!

Tack igen.

Edited by AxelFoley

Fick hem mina nya gullungar idag, och har redan sett på de 3 första avsnittena från säsong 2. Ska bli kul att följa serien. Är sugen på att pröva på en säsong av DS9 också...

Ingen mer som slog till på dessa oslagbara priser, eller hade alla redan kompletta samlingen?

Angående re-pack skulle jag personligen aldrig få för mig att köpa dom när denna utgåva är så mycket snyggare.

Ingen mer som slog till på dessa oslagbara priser, eller hade alla redan kompletta samlingen?

Jag beställde sista säsongen av DS9, eftersom mina gamla VHS-band är utlånade och har varit det i fyra år :rolleyes:

Lite deprimerande är det att hela säsongen kostar ungefär vad en VHS-kassett med två avsnitt kostade medan serien spelades in.

Tänkte beställa hela TNG, eftersom jag inte sett dem på många år. Men beslöt mig att inte göra det till slut. Varför? Jo, därför det känns som dvd-formatet är på utgående inom några år. Det kommer nog ny utgivningar av Star Trek på Blue Ray.

Dessutom lär man kunna se dem på nätet lagligt relativt snart.

Jag beställde sista säsongen av DS9, eftersom mina gamla VHS-band är utlånade och har varit det i fyra år :rolleyes:

Lite deprimerande är det att hela säsongen kostar ungefär vad en VHS-kassett med två avsnitt kostade medan serien spelades in.

Tänkte beställa hela TNG, eftersom jag inte sett dem på många år. Men beslöt mig att inte göra det till slut. Varför? Jo, därför det känns som dvd-formatet är på utgående inom några år. Det kommer nog ny utgivningar av Star Trek på Blue Ray.

Dessutom l??r man kunna se dem på nätet lagligt relativt snart.

Tar nog ett bra par år innan DVD blir det VHS är idag, så det skulle jag inte oroa mig över.

Själv beställde jag häromdagen äve Deep Space Nine säsong 4 och 7, vilket var de enda dom hade kvar. Ska bli kul att fördjupa mig i den serien :)