Jump to content

Tips: Webbutiker och andra butiker

Jocke
 Share

Recommended Posts

• Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack för tipset även om jag redan har alla TNG-boxarna. Någon som har koll på varför boxarna måste vara så dyra som de är i vanliga fall? Om man jämför med vad andra serier kostar så är det ju halva priset mot Star Trek.

Edited by zulan

kunde det inte vara rea på voy-boxarna i stället. Dem har jag börjat samla på å jag tänker inte börja samla på en annan serie, 7 moxar till!!?? nä, inte föränn jag e klar med voy. Det kostar tillräckligt mycket :P. *muttrar*

När jag började samla på Star Trek så började jag med TNG. Det var för två år sedan och de första två boxarna betalade jag strax under tusenlappen för här i Sverige. Sen upptäckte jag amazon och där har boxarna kostat mellan 400 och 550 att köpa vilket gjorde att jag kunde öka takten. Sen dess så har jag bara köpt enstaka filmer här i Sverige på reor för det känns bara dumt att betala dubbla priset i onödan. Det värsta är förstås att det tar några dagar extra för ett paket att ta sig från utlandet hit än inom Sverige.

• 1 month later...

Jag köpte en Star Trek Voyager communicator badge med magnet back hos Tammi Mars, men jag fattar inte riktigt hur den funkar, för den står inte kvar på tröjan. Den har en liten magnet bak, men borde inte vara en till, som man sätter bakom tröjan och sätter badgen på den? Är det någon som vet?

Klaudija

Nu är det premiär för min nyöppnade Star Trek butik på nätet, denna är ännu under konstant arbete men nya varor tillkommer hela tiden. Ta gärna en till.

ps, medlemmar i ST föreningar får rabatt, maila för korrekta priser.

Tammi Mars Collectibles

Du måste antingen ha skickat fel Voyager Communicator Badge till mig eller så glömde du att skicka magneten som man ska sätta bak på tröjan för att badgen ska sitta kvar. Det finns en liten magnet på själva badgen, men man måste väl ha en bakom tröjan också för att det ska sitta eller???

Klaudija

• 2 months later...

Howdy Trekkers!

Kände att jag ville dela med mig av ett svenskt web-butikstips!

Ville bara tipsa er om en butik som jag börjat använda mer och mer det senaste RASH.SE ... då jag är minst lika intresserad av amerikanska serier och superhjältar som Star Trek och Sci-Fi så prenumererar jag på ett gäng tidningar därifrån .. det har funkat perfekt!

I Star Trek-väg har dom en hel del T-shirts och sen skickade jag en fråga till deras kundtjänst efter mer Star Trek-prylar och då fick jag till svar att man snart kan prenumerera och köpa lösnummer på den nya Star Trek Magazine och att de väntar in en del annat Trek-relaterat. Bra va!?!?

Ännu bättre är att det är fri frakt just nu! :w00t:

Kul med svenska butiker som kan släcka ens törst efter Trek och annat nödvändigt man är intresserad av. Eller hur?!?

Jag har köpt några star trek tidningar genom åren och ja, jag håller med dig. ST magasine(UK) har jag ett antal nummer av men jag tycker att den tidningen är något ojämn eller också kanske det beror på hur mycket jag suktar efter läsande.

Det verkar som ett bra ställe att handla från så det kan nog kanske bli en beställning när det börjar närma sig slutet av månaden.

Hehehe.. ja dom t-shirts är grymma.. jag har köpt ett par stycken .. tycker det inte var så himla dyrt faktiskt... med tanke på att det är i stort sett omöjligt att få tag på Trek tshirts i Sverige... Jag fullkomligt älskar worf tshirten! :)

Jag har sett dom här tshirtsen i ett par amerikanska shoppar också ... och där skriver dom att de är officiella .. visst är dom billligare i USA .. typ en hundring.. men lägg till moms och frakt så blir det ju samma pris som på rash.se...

Anders ---> Den här finns ju i XL Kirk - Swinger .. och det är ju (antar jag?) amerikanska storlekar så L bör vara XL i våra mått mätt???? Jag brukar köra Large på T-shirts och har köpt både M och L därifrån och de funkade bara bra.... kanske att de var lite större än svenska storlekar .. kändes som det kvittade alltihop .. jag blev bara överlycklig att få dom!

• 3 weeks later...

Nu är det premiär för min nyöppnade Star Trek butik på nätet, denna är ännu under konstant arbete men nya varor tillkommer hela tiden. Ta gärna en till.

ps, medlemmar i ST föreningar får rabatt, maila för korrekta priser.

Tammi Mars Collectibles

Du måste antingen ha skickat fel Voyager Communicator Badge till mig eller så glömde du att skicka magneten som man ska sätta bak på tröjan för att badgen ska sitta kvar. Det finns en liten magnet på själva badgen, men man måste väl ha en bakom tröjan också för att det ska sitta eller???

Klaudija

Du kan förmodligen sätta vilken liten metallbit som helst bakom tröjan. Aluminium funkar ju inte, men vilken järnhaltig metall som helst borde gå bra.

• 3 weeks later...