Jump to content
Sign in to follow this  
Enterprise_Nx-01

ENT: Avsnitt # 314-319 *SPOILERVARNING*, Betygsätt

Recommended Posts

Borde inte detta tas upp i generellt om Enterprise? För att svara på frågan så är det UPN som avsnitten premiär visas på.

I och för sig kan man tänka sig att detta borde tas upp i Generellt om Enterprise. Fast å andra isdan relaterar det till tidigare diskussion så jag låter det st?? kvar.

Nu åter till diskussionen om den nya avsnitten. När de kommer! :w00t:

Jag vet faktiskt inte varför det är så långt uppehåll. Kanske för att spänningen ska stiga ytterligare vilket den gör <_<  Kanske ska de som spelar in ha lite semester. Är det någon annan som vet?

Jag väntar i alla fall med stor spänning på upplösningen :huh:

De brukar göra så i amerikanska serier, ta ett avbrott mitt i en säsong. Av vilken anledning vet jag inte men det är inte bara Star Trek. I Sex and the city var det typ två månaders uppehåll och just nu är det ett uppehåll på över en månad i Vänner...

Märkliga amerikanska sedvänjor ;)

Azati Prime

Det här avsnittet var irriterade och föga trovärdigt. Att Archer utser sig själv som frivillig för självmordsuppdraget och senare också T'Pol som är vulcan och ska vara logisk är inte vidare trovärdigt. Vad hände med "the needs of the many outweights the needs of the few"? Ok, Archer är den mest irrationella star trek-kaptenen hittills men det här är ju löjligt.

Och Malcolm och Trip lyckas tas sig ända fram till vapnet (och tillbaka) helt osedda, medan Archer blir sedd direkt är också väldigt konstigt.

Säsong tre har beståt av många jättebra avsnitt men det här var ett bottennapp. Den enda stora fördelen med avsnittet är att det för historien och uppdraget framåt, äntligen! Jag önskar bara att det kunde ske på ett annat sätt.

Betyg: 4/10

Btw, jag är tillbaka. "glömde bort" att titta på ENT så den senaste veckan har besått av en sjysst genomgång av säsong tre.

Edited by Jello

Azati Prime

Och Malcolm och Trip lyckas tas sig ända fram till vapnet (och tillbaka) helt osedda, medan Archer blir sedd direkt är också väldigt konstigt.

Säsong tre har beståt av många jättebra avsnitt men det här var ett bottennapp. Den enda stora fördelen med avsnittet är att det för historien och uppdraget framåt, äntligen! Jag önskar bara att det kunde ske på ett annat sätt.

For the record så var det Mayweather och Trip som åkte till vapnet först och dom lyckades ta sig fram för att dom inte hade skeppet laddat med photon torpedos. Archer hade ju vapnena laddade när han kom fram till vapnet och dom tog honom för att han inte stängde av sin farkost :P

Ja, visst var det Mayweather och inte Malcolm.

Och ok, jag måste ha missat att de inte hade torpeder. Men om Mayweather och Trip, som du säger, stängde av sin farkost, hur kom de då tillbaka till Enterprise?

Ja, visst var det Mayweather och inte Malcolm.

Och ok, jag måste ha missat att de inte hade torpeder. Men om Mayweather och Trip, som du säger, stängde av sin farkost, hur kom de då tillbaka till Enterprise?

Dom blev antagligen inta kollade för att dom hade inte en last av Photon torpeder som kunde sprängas. ;)

3.19 Damage

Så var det dags för enterpris igen efter ett långt uppehåll. Ett riktigt action fylt avsnitt och manus författarna har tagit fram kontunilitet pennan, även om T'Pol "knark" misbruk kändes som en riktig efterkonstruktion för att förklara för fansen varför Vulkanen T'Pol uppträder så mänskligt och ologiskt. En sak jag stör mig på är Jolene Blalock röstläge, låter som kom och hjälp mig att dö, eller extremt utråkad skådespelare.

Artche är fullständigt hänsynslös, mycket pang-pang, känns inte riktigt som trek längre, lite vågat att Artcher får se sina offer i ögonen efter dådet. Intresant är att de övriga var emot kapningen före, men efteråt verkar alla säga du gjore de rätta. De ska bli intresant att se hur fortsättningen går.

Är detta de nya star trek våld och sex? Duch scenen säger allt :)

Nu till klagomuren, star trek ska utspela sig i framtiden, endå är inte skeppet utrustat med (battri) nödbelysning som sprider ett rött behaglit sken (för att bevara mörkersynen) nej vi låter halva ep utspela sig i nästan kol mörker, så man inte ska se vad som händer. Säkringar och överslagskydd är också gammal beprövade uppfiningar som brukar vara standard.

Tänkte också vad är det för mening att ha en självtätande rymddräkt om luftslangen går av, de borde sitta en bakflödes ventil där.....men de är väll bara NASAs rymdräkter som har sådana

Damage

Efter att ha sett detta avsnitt så börjar man undra vad star trek går mot. Archers mörka sida börja blir kolsvart och actionet i serien blir bara mer och mer.

Avsnittet följer den föregående standarden och man kan inte tycka annat än att spänningen är bra.

Damage

Jag gillade avsnittet, spännande och hysfat genomtänkt. Men som nui säger, det är mycket action vilket ger mindre utrymme åt den karaktärsutveckling och filosofiska poänger som skiljer star trek från andra sci-fi serier. Här fanns ett intressant moraliskt dilemma, äta eller ätas, varför inte utveckla och göra något bättre av det?

Trots sina brister gillar jag som sagt avsnittet, det var ändå mer 'trekkigt' än det förra så... 6/10

Damage

Ett relativt OK avsnitt. Början var ganska seg, men avsnittet tog sig mot slutet. Att Archer skulle bli pirat känns inte så förvånande, han har ju tappat greppet totalt. Det verkar som om B&B börjar få slut på ursäkter för att ha med nakenscener med T'Pol. En dröm som kom efter abstinens från Trillium-D måste vara rekord. En kul sak med avsnittet var att Casey Biggs, mest känd som Legat Damar, var med.

Betyg: 6/10

Edited by Excelsior

Damage

Äntligen kom det ett bra och spännande avsnitt som gör att man nästa inte kan vänta tills man får se nästa avsnitt. Att Archer offrade några för att eventuellt kunna rädda jorden tycker jag var bra. Han gav dem mat och lådor med ämnet för att upptäcka anomaliteter, så dom borde klara sig.

DAMAGE

Måste vara det bästa avsnittet i S3 än så länge, vridningar och vändningar, man får reda på varför T'Pol gör som hon gör och icke att förglömma så behandlar den ett moraliskt dilemma som alla trekkers är så förtjusta i.

Har precis tittat på DAMAGE och jag har fortfarande hjärtat kvar uppe i halsgropen. Vilket fantastiskt bra avsnitt!!!

Men jag mådde nästan fysiskt illa när Archer var ombord det andra skeppet för att sno deras "warpcoil". Det är så emot allt vi är vana vid att se inom Trek och det var nästan så att jag hoppades att de inte skulle få ner kraftfältet så de inte kunde ta den. Även fast jag självklart "hejar" på Enterprise, men det var så fel. Det är dock en intressant fortsättning på Archers utveckling som mer och mer desperat, villig att göra vad som helst för att rädda jorden...Gränsen för vad som är accepterat flyttas mer och mer, vad kommer härnäst?

Ett otroligt bra moraliskt dilemma, där Archer uppvisar sin egen variant av vulcans "the needs of the many outweighs the needs of the few"...

ENT blir verkligen bara bättre och bättre, det skulle vara katastrof om det skulle läggas ner nu....

:D

Sign in to follow this  

• Create New...