Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

T'Pol

Recommended Posts

Personligen är jag mycket imponerad av Blalock som skådespelska, hon har en mycket speciell närvaro som man faktiskt kan se hos de stora. Denna närvaro är inte speciell för henne själv utanför de andra. Hennes minimalistiska agerande gör att hon snyggt kan stödja andra och lyfta dem ett snäpp. Hon har inte behovet av att agera i kapp med någon utan hon syftar att spela med någon.

Nu tror jag faktiskt att hon dock saknar ett större register prescis som Nimoy, Vulcan är det de klarar av och känslor är något de inte klarar av att gestalta. Man ska dock komma ihåg att det är ju just därför hon har fått rollen. + givetvis att hon är snygg.

Mmm, och det är väl inte särskilt seriöst att både Linda Park och Jolene Blalock har vikt ut sig i herrtidningar. Det gör dem inte bättre än Big Brother-Linda, eller? :P

Att vika ut sig gör dom inte till sämre skådespelerskor. Att jämföra dom med mediasugna BB-Linda är inte direkt rätt tycker jag då Linda Park och Jolene Blalock har talang vilket BB-Linda saknar helt... Tycker dock att T'Pol har blivit lite av en bröstfia då det fokuseras för mycket på just hennes bröst. Samma sak med Seven Of Nine...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte riktigt förstå varför det har blivit en sådan stor grej av Jeri Ryan och Jolene Blalock och deras kroppar och hur mycket de visar eller inte. Sex med alla dess attribut är en fullkomligt normal sak och en stor del av vår tillvaro. Varför ska Star Trek "visa sig bättre" och inte ha med halvnakna damer och sexuella anspelningar? Det förefaller fullständigt ologiskt.

Jag upplever T'Pol som 7 of 9's lillasyster (fast 7 of 9 är ju från jorden). De är båda kalla, sexiga och med ZERO utstrålning. Men det kanske är så att kvinnor från vulcan är känsligare än männen. Jag saknar också någon som kan ikläda sig Spocks roll...mannen med den totala närvaron. :vulcan:

<{POST_SNAPBACK}>

Det här är något som jag stört mig på angående ENT. Att det på något sätt ska verka som om de vulkanska kvinnorna skulle vara känsligare eller mer känslosamma än männen. Från början (läs TOS) så var tanken att kvinnorna var de mest logiska av den vulkanska rasen. Se bara på prästinnorna i TOS och the movie (star trek 3) Vid nästan alla tillfällen tidigare har det antytts att det bara är de vulkanska männen som har PonFarr och därför inte kan upprätthålla den logiska filosofin 24/7... T'Pol har förstört lite av den idén i min mening men det är väl rätt ok omm man tänker på hennes drogproblem.

Vad skulle det vara för poäng att ha med T'Pol om hon bara varit en Spock med bröst? Bättre att visa att även Vulcans har personligheter då.

Spock är och förblir den perfekta Vulcanen, T'Pol är ju snarare något av en rebell. :vulcan:

Vad skulle det vara för poäng att ha med T'Pol om hon bara varit en Spock med bröst? Bättre att visa att även Vulcans har personligheter då.

Spock är och förblir den perfekta Vulcanen, T'Pol är ju snarare något av en rebell. :vulcan:

Rebell, ja! Verkligen så mycket som hon bl.a. visar känslor!

Jag tror att många blandar ihop avsmak och "förundran" och misstänksamhet som känslor. Man måste komma ihåg att acceptansen hos Vulcans var lägre vid denna tid punkt och mycket av det T'Pol visar är just de nämnda ovan.

+ vi får inte glömma att Vulcans inte lever efter den "rena" läran i och med att det saknas heliga skrifter se säsong 4.

De är mitt personliga tycke att T'Pol röst har blivit mörkar (mindre "kvinlig") om man gemför med tex sesång 1-2 men de är kanske bara jag som uppfattar det så.

Eftersom hon redan har testat droger så kanske hon sitter å smygröker bakom en skyttel nu också :P ? Det gör rösten mörkare...

Tror ni hon kommer drabbas av flera sjukdommar i serien? Kommer hon vara en sån som kommer få klippkort till sjukhytten?

när har hon testat droger?

Jag tycker faktist att det e kul att se T'pol få lite mer känslor i sig... Visst vulcans ska inte ha känslor men iaf..

vill bara säga att vuclans har känslor hela bunten det är bara så att dom trycker ner dom och därför verkar det inte som om dom har några.

sedan tycker jag att jolene blalock har en vis talang endå hon är inte dålig men det kan vara svårt att spela en vulcan efter leonard nemoy och tim russ, linda park har också talang även om jag tycker det är synd att dom har vikit ut sig det ja är inte riktigt min stil så att säga jag hade önskat att dom inte hade gjort det.

och jag kan hålla med om vad som har sagts tidigare om att hennes röst har blivit lite mörkare men sedan tycker jag också att det är synd att manusförfattarna inte låter henne vara mer normal och inte så mycket av ett sexobjekt.