Jump to content

Vilken besättning i Star Trek XI ?

speck
 Share

Vilken besättning tycker du skall vara huvudrollen i star trek 11?  

73 members have voted

1. 1.

• The next generation besättningen.
      5
    • DS9 besättningen.
      21
    • Voyager besättningen.
      24
    • Enterprise besättningen.
      10
    • Annan besättning.
      13

Recommended Posts

Odo II har som vanligt en mycket viktig poäng här. ST XI måste vara något Nytt och något som ligger bortom fansen för att kunna få en fortsättning. Fans i all ära de får serier att leva vidare, men det är också de som får en serie att dö. Fans är överlag väldigt konservativa och detta leder väldigt sällan till en kreativ utveckling av det mästa. - jössöss se bara på Hidden Frontier och New Voyager så fårstår ni, typ hur många gånger har vi sett detta nu egentligen, underhållande för oss frälsta JA, utvecklande NEJ.

Jag hoppas att det blir med Romulaner - så som rycktet säger - för jag tycker nog att "ENT idén" går att utveckla en hel del till. Framför allt den mörkare delen av tiden och individen. Men jag hoppas verkligen inte att man försöker härma Battelstar för då kommer återvändsgränden snabbare än vad man kan tro.

• 2 weeks later...

Jag tror inte de kommer att lock större publik än de redan intresserade även om de försöker göra något nytt för alla som inte redan e bitna kommer bara att tänka "jaha, ytterligare en star trek film" å så kommer de inte att gå och se den i alla fall.

Oki det kan vara bra att försöka nått nytt ibland det håller jag med om, annars står man bara kvar och stampar på samma fläck. Men jag tror inte lösningen är att göra en helt ny grej, gör en kombination om det går?. Ta dels nya karraktärer och några gamla, gör en mix. Oavsett hur mycket "nytänkande" de försöker vara skall det ändå vara star trek, bara där finns vissa begränsningar.

De som gillar star trek eller kommer att gilla star trek i framtiden kommer att göra det ändå utan att de behöver överanstränga sig för att "göra nått nytt" och "hitta ny publik". Så jag hoppas de inte krystar så de bli blå för att vara nyskap ande, det kan sluta med fjasko. :blink:

Kom just på ett kul koncept för en ny film: Ett st rymdskepp nödlandar på jorden i nutid med hela eller delar av besättningen döda. En grupp militärer och experter får i uppdrag att försöka återbörda rymdskeppet till de rätta ägarna. (Kan naturligtvis vara både fed (framtid) men även klingons osv (nutidsrymdskepp). Låter väl intressant? J.

• 3 months later...
Kom just på ett kul koncept för en ny film: Ett st rymdskepp nödlandar på jorden i nutid med hela eller delar av besättningen döda. En grupp militärer och experter får i uppdrag att försöka återbörda rymdskeppet till de rätta ägarna. (Kan naturligtvis vara både fed (framtid) men även klingons osv (nutidsrymdskepp). Låter väl intressant? J.

ja, faktiskt. E sån film skulle jag nog gå och se, å det e inte helt omljigt att få in någon eller några kända karraktärer där... men det kanske blir för likt något avsnitt från någon av serierna.. jag vet inte...

Det är alltid roligt med sådana tidsresekonflikter / out of one's element situationer... när någon hamnar på "fel" ställe och kulturkrockar skapas. Tror det är därför jag gillar den fjärde filmen så mycket! Samt att den lyfter fram samhällskritik på ett humoristiskt sätt.

Edited by Trolsk

• 3 months later...

Delar av DS9 crew, gärna med inblandning av lite nya ansikten. Behöver absolut inte utspela sig på DS9. Man kan mycket väl reassigna dom till ett skepp eller nåt annat.

Lägg till en hög med Romulans, Klingons och 5-10 Ferengis så har man en superfilm :-)

• 2 weeks later...

Vad som helst utom Enterprise skulle vara acceptabelt. DS9 tycker jag förtjänar en långfilm, man behöver inte ens ha med alla karaktärer från serien utan basen i sig och händelserna runt den är tillräckligt underlag för en långfilm.

• 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...