Gå till innehåll

Byta liv?


SuperstarSyndrome

Rekommenderade inlägg

Skulle inte DU också vilja ge upp allt som har med mossiga gamla 2002 att göra och flytta in på Voyager?

Tänk dig! Vakna upp till ljudet av foton torpeder!!! (Vilken morgonväckning)

Flirta med 7 of 9 (om man är kille!), KES också! Naiomi växer väll upp nån gång med :D

Spejsa loss inne på hollodecket! Tänk va' kul att ta nån stackare ur besättningen som ligger och sover och slänga in på hollodecket när borgerna annfaller! HOHO!! Årets Aprillskämt.

Hundratals efter hundratals traumatiska upplevelser med fanatiska aliens och resor i tid och rum :D

Allt bra häftigare än här-och-nu.. eller vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Skulle inte DU också vilja ge upp allt som har med mossiga gamla 2002 att göra och flytta in på Voyager?

Är det inte därför man kollar på Star Trek, eller film över huvudtaget? Det är iaf min anledning, att fly in i en annan verklighet, även om det bara är för 46 minuter.

Har man tur så flyr man in i en drömvärld, som t.ex. Star Trek, där det mesta är perfekt och man mår bättre när man kommer tillbaka till den riktiga världen än man mådde innan (eller lika bra iaf ;).

Har man otur så är verkligheten man flyr till hemsk och realistisk, så att när man kommer tillbaka till den riktiga verkligheten finns den förra den förra verkligheten - "filmverkligheten" - i bakhuvudet. Film som inte bara är kul att titta på, utan mer utbildande eller upplysande. (Ett bra exempel är Kod okänd av Michael Haneke, något skum, men otroligt bra.)

Visserligen kan det va otroligt underhållande att kolla på "drömvärldsfilm", kan va därför jag är beroende av Star Trek. ;)

Jag skulle nog välja att hoppa fram 150 år till Enterprise NX-01 än till Voyager. 70 000 ljusår från alla andra människor låter inte speciellt tilltalande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. svår fråga! Men jag hade nog inte gärna bytt alls. För visst lever vi det liv vi vill leva?

Hade jag velat cruisa runt i rymden så hade jag nog försökt få jobb på NASA just nu, inte suttit här och skrivit irrelevanta inlägg på min dator.

Men jag håller med Mumle, att Star Trek är en förträfflig drömvärld som man gärna flyr till ibland.

Hade man däremot kunnat göra resor i tiden så hade jag gärna åkt och hälsat på Voyager, det verkar ju väldigt spännande, eller hur? Eller till Enterprise, vilken som helst. Vem skulle inte vilja lära känna Picard och Data?? :) Men det hade jag nog bara gjort om jag visste att jag kunde resa tillbaka efter ett tag. Som en liten semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm :) Jaja, jag håller med att det kanske skulle vara lite ensamt där ute i delta kvadranten. Och jag skulle nog allt bra gärna vilja vistas på Enterprise (Next Gen) också.

Men det känns som om man känner Voyager crewet mycket bättre.. de är mycket mer varma o har roligare utflippade saker för sig. (Även om Next Gen crewet skärpt till sig i de senaste filmerna, och blivit riktigt öppna och roliga de med. [Men missförstå mig nu inte, jag älskar Next Gen.])

DS9 människorna fick jag aldrig riktigt håll om.. faktum är att jag nästan aldrig såg på DS9.

Jag skulle helt klart välja Voyager!

Om inte annat tidsåldern :) Allt känns så stenålder efter den där 46-minutiga framtidsinblicken.

Det finns något som heter "The Startrek Experience" i USA.. där får man vara med på ett litet startrekäventyr på Enterprise (Next Gen miljö), och så kan man även äta i Quarks bar m.m.

Jag ska absolut dit någon gång :)

Vi lever i fel tidsåler, iallafall jag....
Instämmer till fullo! Tänk att slippa betala hyran (pengar finns ju inte) jobba för att man VILL jobba, replicera fram festmåltider var dag..! Stråla hit och dit! Luncha i Venedig, shoppa på eftermiddan N.Y, Gambla bort sina o-existerande pengar i Las Vegas på kvällen :)

Men det hade jag nog bara gjort om jag visste att jag kunde resa tillbaka efter ett tag. Som en liten semester.

För min del hade det varit en enkelbiljett =)

Och att sitta och svära över janeways felaktiga beslut nej det vill jag inte.

Hon fattar väl ändå rätt så bra beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore inte helt fel att vara på Voyager, men det kanske är lite deprimerande att undra om man någonsin kommer hem. Skulle då vara mycket roligare att vara på ds9, det är lite mer folk där och mer fart och liv än att vara på Voyager, men det vore skoj att bli kompis med Paris och, om han fortdafande har humor, jälvas lite med folk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag  skulle kunna göra ad som HELST för att flytta till den tiden. Tyvärr går inte det just nu IAF. Tänkt er där, vilka grejer man skulle kunna göra!! Ett holodeck så är semester klar, att åka skidor efter läxorna som man får i sin dator av fröken (om det finnsnån, om inte datorn gör allt)

Men det kanske blir som i "The Matrix" att alla AI grejer besegrar människan som tvingas söka skydd i 1900-talets kloaker???

Det är bara vänta och iakta... men chansen att jag blir 500 år är ganska liten tyvärr....

Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är Star Trek en fantasivärld som man vill fly undan till. Men en framtid som är bra, som det ser ut nu är det mer troligt med en framtid med en blandning mellan Soilent Green" och TVserien "Dark Angel".

Men den framtid med Federations är mer önskvärd, men som Quiet skrev, en kort resa dit, en semester, det vore inte fel.

Men skulle man återfödas då, så skull ei allafall jag vilja heldre bo på DS9 än på Voyager. På DS9 har man fler valmöjligheter, det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att leva på Voyager kan ha sina brister t.ex. att du väldigt(och jag menar väldigt) ofta är så här >< nära från att antingen sprängas i bitar, dö av expriment utförda av osynliga utomjordingar, tas till fånga och jagas till döds av hirogens etc. etc...

jag kan tänka mig att det är ganska psykiskt påfrestande för besättningen att ha vetskapen om att dom kanske blir pulveriserade vilken sekund som helst. men det tillhör kanske livet som en starfleet officer eller vad man nu är.

i.a.f tycker jag synd om naomi som i så ung ålderutsätts för dessa "katastrofer".................

ingen mer tid att skriva :(  Voyager börjar strax :P

MVH/Sannsiman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lever i en fantastisk värld där det finns underbara uppfinningar, World Wide Web, TV möjlighet att prata med vem som helst som befinner sig var som helst på jorden genom Telefoner och GSM/Satelitnät. VISA, affärer med fantastiskt utbud, kan du tänka dig något så underbart att kunna titta och kanske köpa precis vad man vill ha.

Snygga bilar, Snabba flygplan, Charterresor, DVD, MP3, Medicin, läkare, MHZ, GIGABYTE, Techno, Klubber, Barer, människor, PS2, tryggt samhälle, vackra landskap. Fiske, Snö, Is, sjö, Sommar, Sol, Traditioner, CD-R, Walt Disney, lång livslängd. Film, Bio, Popcorn, Coca-Cola, Mus, Katt, hund, krokodil, Dubbdäck, GPRS, Ädelost, SONY, hemmabio, inlines, NIKE, cornflakes, Tejp, häftmassa, Duschcreme 2in1, Baldurs Gate, Beethoven, E-type, Zoomobjektiv, Ericsson T39, Ginza.se, Smultron, Jordgubbar, Potatis, Pasta, p-piller,  Star trek Voyager...

Har jag glömt något. Varför skulle man vilja byta ut detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hmm Rikard varför?? På Voyagers tiden skulle man inte kunna sola och bada riktigt som nu skulle jag tro. (om man bortser från Holodecket)

Om si så där om 500 år, har jorden bara smustiga sandstränder kvar, glaciärerna har börjat smälte, växthus effekten, översvämmningar, katastrofer, blablabla.

Dom 500 åren som kommer nu tror jag det kommer bli mer sånt ju ---> Om inte människan tar var på det som är kvar.

Proton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med Superstarsyndrome... det hade lätt blivit en enkelbiljett för mig med... fast isf gärna till 2800-talets Relativity och ******* lite med kapten Braxton och tänja lite på deras Temporal Prime Directive... =)

Redigerad av Pjotr'k
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med Superstarsyndrome... det hade lätt blivit en enkelbiljett för mig med... fast isf gärna till 2800-talets Relativity och *****s lite med kapten Braxton och tänja lite på deras Temporal Prime Directive... =)

För mig med. Relativity vore oxå kul.

Men nåt Enterpriseskepp skulle nog ändå vara alldra bäst (för mig). Rätt nära jorden..kunde åka hem då och då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...