Jump to content

Recommended Posts

Snygga bilar, Snabba flygplan, Charterresor, DVD, MP3, Medicin, läkare, MHZ, GIGABYTE, Techno, Klubber, Barer, människor, PS2, tryggt samhälle, vackra landskap. Fiske, Snö, Is, sjö, Sommar, Sol, Traditioner, CD-R, Walt Disney, lång livslängd. Film, Bio, Popcorn, Coca-Cola, Mus, Katt, hund, krokodil, Dubbdäck, GPRS, Ädelost, SONY, hemmabio, inlines, NIKE, cornflakes, Tejp, häftmassa, Duschcreme 2in1, Baldurs Gate, Beethoven, E-type, Zoomobjektiv, Ericsson T39, Ginza.se, Smultron, Jordgubbar, Potatis, Pasta, p-piller,  Star trek Voyager...

Har jag glömt något. Varför skulle man vilja byta ut detta???

Bah =) Allt det där finns väl i framtiden också. Mindre tidlösa prylar som NIKE kanske man får problem att hita, men en replikator löser nog den biffen.

Traditionerna verkar leva kvar.. de gifter sig och pussas o kramas.

Du har nog längre livslängd i framtiden.. superkurer från EMH't.

Fast å andra sidan löper du nog större riskt o dö i korselden av en borg-kub... men men.

Jag fattar din poäng ändå. Vi lever allt bra fett här och nu. Men man måste ha pengar till allt.. och det har jag inte! I framtiden slipper man såna små trivialiteter... :)

O så ha man ju hollodecks där man kan fejka till sig gamla 2002! Icke att förglömma!

• Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men nåt Enterpriseskepp skulle nog ändå vara alldra bäst (för mig). Rätt nära jorden..kunde åka hem då och då....

det hade du iofs kunnat med Relativity's temporal transporter... då hade du oxå kunnat välja när du vill vara framme... ;)

Ännu bättre!

Relativity vore toppen, man kan sova hela dagen ombord på skeppet, och sedan spola tillbaka tiden och komma i tid till skolan...  :)

Fenomenalt, bättre än enterprise...

Relativity vore toppen, man kan sova hela dagen ombord på skeppet, och sedan spola tillbaka tiden och komma i tid till skolan...  :)

Jepp! Vill man så slipper man till och med gå till skolan någonsin =) Spola tillbaka tiden om o om o om om igen...

Tänk vad fantastiskt!

*haha* Fast om man inte går i skolan så har man nog väldigt liten chans att komma in på Starfleet. ;)

jag skulle ju alla gånger åka till voyager men enkelbiljett!

ioförsig har ju inte jag så stor koll på de andra, men jo, 70.000 ljusår från jorden låter extremt tilltalande.

å angående janeways beslut:

herregud hon e ju mänsklig [eller vem vet?] ja skulle nog åsså reagera lite utflippat.

~janeway e coolast~

bye

Ett problem att få vara med ombord är att man måste vara en smart jäkel, och där åker man direkt...

Där är ju ingen "korkad" person ombord, till och med Naomi är ju smartare än en annan... ;)

Men tänk på han Barclay, eller han är väl smart kanske...

Han har ju benägenhet att altid klanta till sig, kommer man på Enterprise så kommer man nog på Voyager....

Men jag tror att man blir mycket smartare på den tiden, eftersom dom vet mer hur allt fungerar....

*haha* Fast om man inte går i skolan så har man nog väldigt liten chans att komma in på Starfleet.

Ajdå, det har du rätt i.  :(

Han har ju benägenhet att altid klanta till sig, kommer man på Enterprise så kommer man nog på Voyager....

Men jag tror att man blir mycket smartare på den tiden, eftersom dom vet mer hur allt fungerar....

Barclay var ju smart, han hade bara sociala problem och Transporterfobi. Som injengör var han hur duktig som helst, när han fick chansen.

Som injengör var han hur duktig som helst, när han fick chansen.

Jag vet, men vad jag menade var att man nog kan komma in utan att vara...

nä, nu klantade jag till det för mig.

Hoppas nån förstår vad jag menade ändå.

Jag tror jag fattar vad du menar.

IOF är ju alla s?? duktiga eftersom de läst flera år på Starfleetakademy så egentligen är de väl inte mer smarta än en normal Svensson.

Ett problem att få vara med ombord är att man måste vara en smart jäkel, och där åker man direkt...

Där är ju ingen "korkad" person ombord, till och med Naomi är ju smartare än en annan... ;)

Okey, man kanske inte behöver vara jätte smart men man måste ha lite hjärna, och kunna endel om matte...

sen kan dom mycket mer i grunden än vad vi kan, men... Vilka är det idag som har hand om rymd projekt idag???

Inte direkt medel svensson....

Och att sitta och svära över janeways felaktiga beslut nej det vill jag inte.

Hon fattar väl ändå rätt så bra beslut?

Nä det gör hon inte......

Regler regler regler.......

dom är rätt sjuka.

Voyager är i en annan "kvadrant" (eller vad det nu heter)

och det enda Janeway tänker på är regler........

Inte effektivt i allafall

Inte effektivt i allafall

Tvärtom. Se på hur det gick för crewen på the Equinox. De slutade tänka som starfleet, blev bara besatta av att komma hem fort.. och så gick det ju som det gick.

Även om inte Janeway heller var riktigt sain i de avsnitten så föregick hon ju med grymt mycket bättre föredöme än vad Cpt. Ransom gjorde.

Spejsa loss inne på hollodecket! Tänk va' kul att ta nån stackare ur besättningen som ligger och sover och slänga in på hollodecket när borgerna annfaller! HOHO!! Årets Aprillskämt.

Det kallar man Aprilskämt... haha

Stackars den som man utsätter det för.....

Den skulle nog aldrig våga sova igen...

Eller så aggerar peronen i fråga som be'lana gjorde i sitt såkallade "#######" och säger så fort han/hon vaknar "computer end program" sedan så skulle nog den anntingen gå och skälla ut den/dem som hade gjort det eller gått och lagt sig. men om den drabbas av panik kan det bli riktigt kul ROFL