pelle28k Posted June 14, 2001 Report Share Posted June 14, 2001 Hejsan.. rotade runt på olika startrek sidor och ### ett terminalprogram som liknade den som dom har i filmernaurl: och'>http://www.lcars-terminal.net/och jag undrar om någon vet liknande program som man kan ändra sitt tråkiga windows och få lite startrek miljö istället...Hälsningar: Pelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Terminalprogram ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 20, 2001 Author Report Share Posted June 20, 2001 Ja tittar du på länken förstår du vad jag menar.. Plug-in?? Vet inte vad jag ska kalla det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Jag kollade länken. En sida. Information. *fattar fortfarande inte*//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 21, 2001 Report Share Posted June 21, 2001 Programmet gör så att ditt Windows ser ut som LCARS (Library Computer Access and Retrieval System) gör i Star Trek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 21, 2001 Report Share Posted June 21, 2001 Jag sökte på download med ordet LCARS och fann följande program: http://download.cnet.com/downloa....a=10001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 21, 2001 Report Share Posted June 21, 2001 Ok, och om man kör mac OS ? ;)Typ som en "skin" ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 23, 2001 Report Share Posted June 23, 2001 kul grej, Börjar gilla windows mer nu med LCARS looken.(Ändrad av Mikael kl. 4:44 pm den juni 23, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 23, 2001 Report Share Posted June 23, 2001 Är det lätt att förstå sig på? Skulle en 7 åring klara det? annars kan jag inte ladda hem det. och det vore synd. efter vad jag har hört från er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 24, 2001 Report Share Posted June 24, 2001 Tror ej en 7 åring kan det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 24, 2001 Report Share Posted June 24, 2001 Då får jag hänga honom då. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 27, 2001 Author Report Share Posted June 27, 2001 Jo men man tittar på startrek och ser layten på deras datorer och man lcars gör om ditt vindows till startrek... Men som Mikael sa, så är programet lite bökigt att komma in i och arbeta i... Men lcars kan inte vara den ända som har gjort ett sådant program... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Verkar coll grej........ Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 En 7 åringg skulle visst klara det om han kunde engelska. Du klarar det vistt det står hur man gör. Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Dumt, det kostar pengar att regestrera och använda hela programet. Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 *Fredrik* Tur att jag inte har laddat hem det ännu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 Nej det är en shearware. man kan använda ganska mycket av det min vissa funktioner går inte. Om man Redistrerar kan man använda dom funktionerna för 15$ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 e man RIKT IGT, o nu mera jag RIKTIGT tuff, så använder man linux. Jag tror det ska finnas nån fönsterhanterare till Slackware har ett LCars-tema....fettufft!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 5, 2001 Author Report Share Posted July 5, 2001 Kolt.. Får byta till linux.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Author Report Share Posted July 17, 2001 Jag såg ett liknande program..http://www.zet-net.com/Har inte provat men tror det kan vara intressant.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 verkar ganska tufft! fast det gör sig nog bättre på en panel än en skärm e jag rädd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Author Report Share Posted July 18, 2001 Jo. det värkar inte finnas så många startrek inspererade program/plug-in.. för kära startrek fans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Inte? tycker det finns en hel del iallafall...fast jag vet inte om jag är så impad av det...tycker mest att dom e överdrivna med jobbiga "Blipp" o "Blopp" hela tiden.//mumle Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Author Report Share Posted July 18, 2001 Var hittar du dom.. Jag har stort sätt bara funit lcars.. vet du något så snälla dela med dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Jaha, trodde det va LCARS du menade...då vet jag inte....tyvärr...men om du kan lite programering kan du ju göra ett själv....borde inte va så förfärligt svårt...//mumle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts