Jump to content
Sign in to follow this  
Fredrik

Om 300 år lever vi som dem, eller?????

Recommended Posts

Ni som har sett Star Wars kommer väl ihåg den där bollen som flög och sköt på Luke när han tränade med sitt lasersvärd.

Nu har NASA uppfunnit en liknade boll som också flyger runt och hjälper astronauter.

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/as....htm?list153858

(Ändrad av Mathias kl. 1:47 pm den juli 30, 2001)

Vaddå "skulle vilja"??? Vilka ska åka ut i rymden, menar du väl? *oförstående*

:) Jag vill helt klart göra det... Spelar roll om rymdraketen/färjan/skeppet skulle explodera, jag har ju iaf fått chansen och förhoppningsvis även hunnit ut i rymden....

Tänk er.. gå på en annan planet! Fräckt värre!

Vi har ju redan satt våra fötter på Månen, en annan himlakropp. Men den är ju liksom i omloppsbana runt oss..

Mars... *ryser härligt* ...

Vi ligger redan efter Star Trek univerumet.. iallafall vad jag vet för vi har inte haft gen-krig och skapat Khan än! (iallafall inte vad jag vet, och Star Trek 2 är en av de bästa Star Trek filmerna *myser*)

Sedan att få igång teleporters och warp och nanites och.... ja, det är inte fråga om 300 år. Minst 1000, men man kan ju hoppas att man hinner bli infryst och upptinad för att uppleva warpning..

Men sen så är ju inte livet som Star Trek heller, vare sig man ville eller inte...kanske att NASA-killarna kommer att döpa saker efter Star Trek-nostalgi, vem vet? :)

Det har de redan gjort.  

Orkar inte upprepa mig; saxat från Nasa.gov

---

Enterprise, the first Space Shuttle Orbiter, was originally to be named Constitution (in honor of the U.S.

Constitution's Bicentennial). However, viewers of the popular TV Science Fiction show Star Trek started a write-in campaign urging the White House to select the name Enterprise.

---

Det tycker inte Worf. När Picard frågar (i FS) om han diggade "The Zero-G combat training" säger han "The only thing i remember is that it made me sick to my stomach (nån som vet om han använder plural här?)" :)

Ja tänk, du flyger praktiskt taget.. bara o simma lite.. :dance:

Mumle:

Jag tror inte att han gör det faktiskt. Och var det inte i Insurrection han sa så? Eller det kanske var First Contact..

Det va helt klart i FS... när dom skjuter bort Defletorn...(en av mina favvoscener)

Precis innan säger Elly till Picard : "Watch the cabouse, Dixon" (eller nåt sånt).

Ja, just det. Den kommer jag mycket väl ihåg. Musiken till just den biten är så otroligt gastkramande.

Han säger nåt liknande till Worf när de två ska avaktivera Data i Ins. Rätt skoj del.

Speciellt Gilbert & Sullivan-duetten. ;)

Är inte det när borgerna åker tillbaka i tiden och ska erövra jorden.. det är med picard... Klart underbar film.. Men jag skulle nog hällre vara ombord på voyager än enterprise...

ÅÅ tänk att få fara i rymden att utforska galaxen att träffa andra raser låter ju underbart :rolleyes: Men men vi kanske inte har kommit lika långt då i framtiden eller vem vet vi kanske har kommit ännu längre fram i tekniska framsteg än i serienas 300 år in i framtiden.. :)

ÅÅ tänk att få fara i rymden att utforska galaxen att träffa andra raser låter ju underbart :rolleyes: Men men vi kanske inte har kommit lika långt då i framtiden eller vem vet vi kanske har kommit ännu längre fram i tekniska framsteg än i serienas 300 år in i framtiden.. :)

Bra sagt. Om man kollar på den tekniska utvecnklingen bara de senaste århundradet, de senaste 50 åren t.om. så märker man att det har gått bra fort ändå. Personligen ser jag inte ST-framtiden som en omöjlighet, utan snarare som möjlighet.

Fast om jag redan var där skulle jag nog vilja va på Enterprise :D

Bra sagt. Om man kollar på den tekniska utvecnklingen bara de senaste århundradet, de senaste 50 åren t.om. så märker man att det har gått bra fort ändå. Personligen ser jag inte ST-framtiden som en omöjlighet, utan snarare som möjlighet.

Fast möjligheten finns att man inte lägre hinner utveckla teknologin i den takten...

Det skulle klart vara lockande, men det skulle nog vara en ganska hård träning, typ 6-7 år eller nåt

Det hela beror ju oxå hur snabbt man gör tekniska framsteg. Det kan ju hända att de tekniska framstegen stannar av. Det har den gjort många gånger genom historiens gång.

För att människan ska kunna fortsätta leva som nu eller bättre måste det bli en ny teknisk revolution.

Edited by Captain Proton