Gå till innehåll

Favoritavsnitt?


Döparn

Rekommenderade inlägg

Vilket är ert absoluta favoritavsnitt i Enterprise?

Tyvärr har jag bara följt Enterprise på SVT - så jag har ju långt ifrån sett alla, men jag kan lugnt säga att Shuttlepod One hittils ligger ohotad etta hos mig. Detta avsnitt innehåller nämligen mycket av två ingredienser som jag uppskattar väldigt högt - Malcolm reed och alkohol. :)

Inte nog med att Malcolm reed får oerhört mycket tid i detta avsnitt så att man bara kan mysa riktigt länge av hans stolthet, åsikter om amerikanare och dyl. - dessutom hittar de en flaska Whisky som de super sig fulla på. "Fylle-konversationen" om T'pols bakdel är tex. obetalbar :D Sedan gillar jag ju själv alkohol rätt mycket.

Så det är nog inte så konstigt att detta avsnitt är mitt dröm-avsnitt som besannades. Hoppas det kommer något abvsnitt i framtiden som är lika bra - och som innehåller mycket Malcolm reed. :)

Redigerad av Döparn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aj aj aj. bästa avsnitt?

similitude, eller vilket som av dom sista 7 avsnitten av säsong tre.

o Harbinger e ett riktigt kul avsnitt också.

Twillight e icke att förglömma heller.

nä de va tufft. så jag tar similitude med en knapp marginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Vilket är ert absoluta favoritavsnitt i Enterprise?

Tyvärr har jag bara följt Enterprise på SVT - så jag har ju långt ifrån sett alla, men jag kan lugnt säga att Shuttlepod One hittils ligger ohotad etta hos mig. Detta avsnitt innehåller nämligen mycket av två ingredienser som jag uppskattar väldigt högt - Malcolm reed och alkohol. :)

Inte nog med att Malcolm reed får oerhört mycket tid i detta avsnitt så att man bara kan mysa riktigt länge av hans stolthet, åsikter om amerikanare och dyl. - dessutom hittar de en flaska Whisky som de super sig fulla på. "Fylle-konversationen" om T'pols bakdel är tex. obetalbar :D Sedan gillar jag ju själv alkohol rätt mycket.

Så det är nog inte så konstigt att detta avsnitt är mitt dröm-avsnitt som besannades. Hoppas det kommer något abvsnitt i framtiden som är lika bra - och som innehåller mycket Malcolm reed. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte sagt det bätte. Shuttlepod one rocks!

Reed är skön.......fast det är ju så klart Trip också. Similitude är också jätte bra. Jag gillar avsnitt som tar upp moraliska dilemman.

Jag tycker om borg :borg1: fast Regeneration var lite tråkigt. Så bleka borg. Sedan blir det ju bara bätte och bättre i tredje säsongen.

Shuttlepod one är fortfarande än av de bästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regeneration har ett stort problem, vad jag vet har ingen lyckats bli botad när dessa "microprobes" överförs, i TNG filmen First Contact blir mängder av besättningsmän smittade och man tycker ju att vissa isf borde klara en lite längre tid mot dessa microprobes och därför lyckas döda probesen med radioaktivitet.

Shuttlepod One är ett bra avsnitt, kanske inte det bästa, men iaf ett bra avsnitt.

Jag har nämligen alltid föredragit avsnitt där man får lära känna personerna mycket, Shuttlepod One är ett sånt avsnitt, men även similitude och flertalet andra, Doctor's Orders är utan tvekan ett sånt, Carbon Creek är ett annat...

men en riktig favorit är svår att utse..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta avsnitten i säsong 3 är ju bra. Äntligen har det kommit en mer röd tråd genom flertalet avsnitt som jag tidigare saknat. Tycker de lyckats bra med storyn och snygga, ganska elaka rymdvarelser med!

Vill inte säga för mycket eftersom många inte sett trean ännu.

Redigerad av Mr Borg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahha. dagens avsnitt (Bounty) var nog ett av de allra bästa hittils.

Konkurrerar helt klart om förstaplatsen!

garvade som *** när T'pol blev psyko och skulle porra sig med Phlox. :D Och som hon skämde ut sig....SYND att hon inte kunde minnas vad hon gjorde, det vore än mer humor.

Någon mer här som fann "Bounty" underhållande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart! :) Mycket bättre än gårdagens ngt sega avsnitt.

Inte nog med att det var kul, Jolene Blalock är snygg(!) och så var det lite klingons med... :)

Helt klart en åtta på en skala mellan tre och elva. :)

Kanske verkar som jag gillade det mest för halvnakna T´Pol, men så var det inte! :P

Det var rolig humor och det var kul, och inte minst förvånande först, att se den sidan av T??Pol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog säga 2x23 (Regeneration) . Det var kul att se vad som hände med de delar av borgskeppet som krachade i First Contact. Tycker att skådespelarna gör en bra prestation nu då jag sett avsnittet igen. Tycker att det var ett bra skrivet avsnitt också, men jag stör mig lite på att Phlox hittade ett motgift mot nanoprobes :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuttlepod One e en klar stjärna!! more drunk people on enterprise!!

<{POST_SNAPBACK}>

Varför då? Vad skulle en inriktning mot det ge?

<{POST_SNAPBACK}>

tja, vissa av huvudpersonerna kan upplevas som ngt "torra" ibland (utom reed som _alltid_ är cool)....

T'pol skulle definitivt behöva sig en stänkare! :) Även Hochi skulle behöva släppa loss lite...

Redigerad av Döparn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuttlepod One e en klar stjärna!! more drunk people on enterprise!!

<{POST_SNAPBACK}>

Varför då? Vad skulle en inriktning mot det ge?

<{POST_SNAPBACK}>

de e roliga när de e fulla! kul att se att folk kan bli fulla i framtiden me.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter TNG kan de inte bli de längre. Då byts etanolen (den alkohol som andvänds i sprit) ut mot "syntehol" som inte har några biverkningar som t.ex yrsel eller fel på levern.

Så njut medans ni kan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även om det är sant att alkoholen bytts ut mot synthohol (på starships) så visar ju Worf i avsnittet då de hämtar kollonisatörer som lever som på 1800 talet att det går att producera riktig alkohol i replikatorerna. Sen så har Guinan dessutom ett privat förråd av sprit med alkohol i, det får man se i avsnittet då Scotty är på besök... (den där gröna blaskan)

Så alkohol finns det fortfarande, bara att det inte får serveras på starships... Tror det sägs i avsnittet med Scotty...

dessutom håller ju Picard den äldre (robiere eller vad han hette, picards storebror) på med vin-tillverkning. Så vill man kan man...

Picard är ju för övrigt onykter i det avsnittet också...

Redigerad av discharged
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är synthohol?!?!  Blir man berusad av det? vad används det till?

<{POST_SNAPBACK}>

Synthehol är en form av Alkohol som andvänds i vin och öl i 2300-talet. Det ser ut, smakar som och luktar som Etanol (den typ av alkohol man dricker) men utan bieffekter så man blir inte berusad av det.

Somliga gammaldags familjer andvänder fortfarande Etanol i vintillverkning, som t.ex familjen Picard. Det finns också alkoholhaltiga drycker ombord på stjärnskepp för medicinska behov. Folk som inte är vana vid synthehol märker skillnad.

I slutet av 24;e århundradet har Syntheolen nästan helt tagit över Etanolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha!

OMG? Är detta ett resultat av moralpaniken - eller är det bara ett obetydligt future-aktigt inslag? Vill Star trek universat vara så "korrekt" att de inte ens tillåter sig att bli fulla?

En del av poängen, åtminstone vid ölande, är ju att man ska bli härligt berusad. Vi nordbor skulle ju inte överlevt en sådan förändring....

Men alltså, helt ärligt, vilken ärthjärna, skulle någonsin ens komma på tanken att byta ut alkoholen mot en släkting som smakar SAMMA men som man inte ens blir berusad av?

Tur att star trek bara är fantasi. =)

Förresten, Är inte Worf bakis av romulansk Ale i star trek nemesis?

Redigerad av Döparn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuttlepod One e en klar stjärna!! more drunk people on enterprise!!

<{POST_SNAPBACK}>

Varför då? Vad skulle en inriktning mot det ge?

<{POST_SNAPBACK}>

de e roliga när de e fulla! kul att se att folk kan bli fulla i framtiden me.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter TNG kan de inte bli de längre. Då byts etanolen (den alkohol som andvänds i sprit) ut mot "syntehol" som inte har några biverkningar som t.ex yrsel eller fel på levern.

Så njut medans ni kan ;)

<{POST_SNAPBACK}>

just det ja.. det hade ja glömt.. å ja som alltid ha tyckt att ja är född minst 100 år för tidigt.. man ska kanske va glad att man lever nu då.. eller nej. ja vill ju "segal" runt i rymden.. gu va jobbigt detta blev...rymden eller spriten??..hmm jaja. nu lever man ju när man lever..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuttlepod One e en klar stjärna!! more drunk people on enterprise!!

<{POST_SNAPBACK}>

Varför då? Vad skulle en inriktning mot det ge?

<{POST_SNAPBACK}>

de e roliga när de e fulla! kul att se att folk kan bli fulla i framtiden me.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter TNG kan de inte bli de längre. Då byts etanolen (den alkohol som andvänds i sprit) ut mot "syntehol" som inte har några biverkningar som t.ex yrsel eller fel på levern.

Så njut medans ni kan ;)

<{POST_SNAPBACK}>

just det ja.. det hade ja glömt.. å ja som alltid ha tyckt att ja är född minst 100 år för tidigt.. man ska kanske va glad att man lever nu då.. eller nej. ja vill ju "segal" runt i rymden.. gu va jobbigt detta blev...rymden eller spriten??..hmm jaja. nu lever man ju när man lever..

men Shuttlepod One förblir en favorit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...