Gå till innehåll

Trek-relaterat på TV


Rekommenderade inlägg

Quiet

Riker var med i något avsnitt med den mäktige Q och La Forge kommer att dyka upp i nästa säsongs "Timeless".

Archangels

Sant. Men varför tar människor droger som enbart ger dem internt skapade upplevelser. Nexus var faktiskt litet som en drog: beroendeframkallande, subjektivt tidsförvrängande och hallucinationsgivande. Även om ex. Kirk kunde ana att allt bara var fantasier, fanns det ingen tidsfaktor han kunde minnas på. Han upplevde i alla fall sinnesro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Herman

Riker va ju med i ett Q-avsnitt i början också, Death Wish i säsong två. Då nämndes något om att han skulle få åka tillbaks till "sin egen tid" och inte minnas någonting. Fast då var låt mig se… Newton och nån rockstjärna… också med… jaja.

se

http://www.startrek.com/library/episodes_v...il.asp?ID=68878

för mer info.

Nog med trekkermuskeluppvisningar.;) //Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrade bara om det var nån mer som såg Roxann Biggs i filmen på ettan i fredags (eller var det lördags)?

Kommer inte ihåg vad den hette men den handlade om kommunistjakten i USA för ett antal år sen. Filmen var från 91, tror jag och tio år och klingonsmink gör en hel del ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte enegntligen inte se filmen utan satt bara och slötittade på introt när namnet Roxann Biggs fångade min uppmärksamhet (vad dumt det låter). Tänkte att det kan ju inte finnas så många med det namnet, så jag var ju tvungen att kolla.

Rollfiguren hette Felicia. Hon var med en halvtimme in i filmen för första gången, har jag för mig...

Hon var dansare i New York.

Jag spelade in en snutt där hon var med (samlar på voyager skådisar i andra samanhang) sen somnade jag...

(Ändrad av Ella kl. 12:26 pm den juli 2, 2001)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*tackar och bugar* jag vet, jag är så underbart rolig! ;)

nja, jag tror inte det var hon som dansade... dom klippte så snyggt mellan att man såg henne gå bort mot scenen till en konversation mellan huvudrollsgubben och nån mer, sen tillbaka till scenen. då var hon igång och dansade för fullt... typiskt byte av skådespelare...

//Ella - om mina inlägg verkar konstigt formulerade idag så beror det på extrem huvudvärk och sömnbrist. tänkte bara be om ursäkt i förväg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en litet bredare definition av "star trek-skådis" kan man ju informera om att Daimyon, han som dödades i avsnittet "Favorite Son", Voyager, medverkar i serien "Singel i New York", vilken jag givetvis inte ser på ;).

 Trodde även att Vorik, Alexander Enberg, var med i serien, men hade fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det nån som såg serien St. Elsewhere som gick förra året?

Kate Mulgrew var med i ett avsnitt (dubbelavsnitt faktiskt) och spelade bla. hippie! avsnittet utspelade sig under olika tidsperioder, och när hon skulle föreställa äldre had hon samma frisyr som i Voyager...  

och det här är ju inspelat 20 år innan Voyager...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt apropå ingenting, kom jag tänka på att Robert Picardo (Voy's Doc) spelade med ett avsnittt av cityakuten för ett tag sen... fast han spelade ingen doktor denna gång, utan nån jurist eller nåt.. fast han fick hjärtattack eller nåt liknande å dog..

Spelar inte han med i filmen Gremlins 2 eller är det nåt jag bara fått för mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när vi fortfarande pratar om W.S, så tittade jag på ett gammalt avsnitt av 'På Farligt Uppdrag', vem var det som dök upp där, jo om inte W.S!

Och om jag inte minns fel så var John DeLancie (Q) med i ett avsnitt av MacGyver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Från TSS-listan:

"Eftersom jag nu skall på visningen i Helsingborg imorgon så ställer jag videon istället för att

sitta uppe och titta. Annars är 0.45 på TV3 ikväll ett intressant tips. De visar nämligen en

Spenserdeckare där alltså Avery Brooks, mer känd som befälhavare på en viss station DS9, är med. :-)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har som sagt inte sett allt, men den är okej. Det mesta går ju trögt i början men jag tror att det kan bli nåt om ett tag... Jag har lite problem med att hålla isär alla karaktärer...

Det är ju en "allvarlig" serie, får mig att tänka på På spaning i New York, av nån anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...