Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV

Recommended Posts

Jag känner mig så duktig. TV4 sänder amerikanska Dolda Kameran då och då. Idag (söndag 10/3) handlade ett av inslagen om folk som inte fick äta popcorn i salongen. Var det bara jag som fick syn på filmpostern till Star Trek Insurrection på väggen i bakgrunden? Jag vill se den nu!!!

Nana Visitor -Kira, DS9 (hennes riktiga namn är minst lika trekkigkt som rollfiguren) Kommer att vara med i nästa säsong av Dark Angel. Där är hon en rollfigur kallad Madame X om någon vill veta.

Nana Visitor -Kira, DS9 Kommer att vara med i nästa säsong av Dark Angel.

Wow! Hon är en klart giltig anledning till att börja kolla på skräp-serien igen.

Nån som sett henne på Broadway föresten?

gå in på www.imdb.com å sök på nån av skådespelarna! då får man upp allt i film/tv-serie väg dom har varit med i (tror jag iallafall...) kolla in den sidan!

Någon som var uppe med TV2 hela natten och såg om någon star trek skådis var med på Oscarsgalan? Eller de kanske inte anses fina nog att bjuda in ;)

Ett par personer som arbetat med Star Trek-filmer fick priser, men det var för Best Sound Editing och Best Visual Effects. Ganska ointressant.

:( Nån sci-fi fanns inte ens bland de nominerade!

Någon som var uppe med TV2 hela natten och såg om någon star trek skådis var med på Oscarsgalan? Eller de kanske inte anses fina nog att bjuda in ;)

Såg ingen som var med i själva galan.. däremot såg man ju ett klipp  av den 3:e tecknade filmen, som var med och slogs om bästa tecknade film  (eller nåt) och en röst däri gjordes tydligen av Patrick Stewart.. så honom fick man iaf se... nån sekund! ;)

Satt och kollade på dagens avsnitt av Fraiser och Rene Auberjonois (Odo) var med i det.

Visst va han söt i Roz' lila morgonrock? ;)

Han är typ överallt den killen, häromdagen så såg jag hans namn i "the little mermaid". Han gjorde visst Luis' röst i den amerikanska versionen.

Åkej, jag vet att detta är långsökt: men i The Faculty från 1998 (antagligen en av världens sämsta filmer, f.ö.) är ett par St-skådisar med: För det första: Famke Janssen, som spelade med TNG-gänget i avsnittet "The Perfect Mate" och i filmen X-men (en av de lite bättre filmerna från 2000). För det andra: Christopher McDonald, också gästskådis i TNG - avsnittet Yesterdays Enterprise (en av mina absoluta favoriter). Kolla in filmen på

imdb, http://us.imdb.com

Auh. Dark Angel kan man inte titta på ens om Nana är med. Jeri Ryan har varit med i tv-serierna The Sentinel/Spejaren och Dark Skies. Dracula 2001 (eller 2000 som den egentligen heter) är IMHO rena skräpet.

Nån som har sett FREE ENTERPRISE med Shatner? Han spelar sig själv där.... jätterolig film.

Spelar han sig själv? Det visste jag inte. Annars heter filmen Showtime
 :sigh:

jag är inte säker men jag skulle tro att har gör sig själv

jo jag kollade på imdb.com det stämmer att han spelar sig själv mr Shatner

"You can call me Mr Shatner now"

- William Shatner från Free Enterprise

OK - då var frågan om Free Enterprise avgjord.

Shatner spelade även med i filmen "Miss Secret Agent". Det verkar visserligen vara en B-film, men det är dock alltid intressant att se Trek-skådespelare i andra roller.

Shatner spelade även med i filmen "Miss Secret Agent". Det verkar visserligen vara en B-film, men det är dock alltid intressant att se Trek-skådespelare i andra roller.

Faktum är att det inte är speciellt intressant. Jag brukar ta den filmen som exempel på filmer jag verkligen hatar, säger väl antingen nåt om filmen eller min smak. ;) De två timmar som det tog att se "Miss secret agent" är defenitivt två timmar jag vill ha tillbaka.

OK - då var frågan om Free Enterprise avgjord.

Han sjunger även på soundtraket till filmen.

Hmmm Miss Sercet Agent var den så dålig? Jag såg den iofs på ett flygplan o då är man väl glad att man har något att göra men att se allas vår Kirk som skönhetsexpert var ju ganska kul. Har någon av de andra kaptenerna haft någon framträdande roll i någon storfilm (bortsett från Patrick Stewart i X-Men)?

Hmmm Miss Sercet Agent var den så dålig? Jag såg den iofs på ett flygplan o då är man väl glad att man har något att göra men att se allas vår Kirk som skönhetsexpert var ju ganska kul. Har någon av de andra kaptenerna haft någon framträdande roll i någon storfilm (bortsett från Patrick Stewart i X-Men)?

Ja, den va så dålig.

Om det är nån som lyckats i Hollywood av kaptenerna är det väl Avery Brooks (Sisko). Han har bland annat haft en stor roll mot Edward Norton i American History X (som för övrigt är en MYCKET bra film). Jag måste säga att han spelar väldigt bra i den rollen, kanske är lite för lik Sisko-rollen, fast o andra sidan är Xavier i X-Men väldigt Picard-aktig också.

Om det är nån som lyckats i Hollywood av kaptenerna är det väl Avery Brooks (Sisko). Han har bland annat haft en stor roll mot Edward Norton i American History X (som för övrigt är en MYCKET bra film).

Glöm inte Jennifer Lien (Kes i Voyager) som irriterande syster. Super-skådis i den rollen.

Glöm inte Jennifer Lien (Kes i Voyager) som irriterande syster. Super-skådis i den rollen.

Hur kunde jag glömma! ;) Hon gör (tycker jag) en nästan bättre roll, eftersom hennes karraktär inte är speciellt lik Kes. Dock har jag alltid tyckt om Avery Brooks, framför allt som Sisko.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...