Jump to content
Sign in to follow this  
Enterprise_Nx-01

Bästa Star Trek-film

Bästa Star Trek Film  

98 members have voted

1. 1.

• Star Trek I Motion Picture
      3
    • Star Trek II Wrath Of Kahn
      5
    • Star Trek III Search For Spock
      1
    • Star Trek IV Voyage Home
      14
    • Star Trek V Final Frontier
      0
    • Star Trek VI Undiscovered country
      5
    • Star Trek Generations
      9
    • Star Trek First Contact
      47
    • Star Trek Insurrection
      7
    • Star Trek Nemesis
      7

Recommended Posts

Min röst föll på First Contact. Tycker att det är en bra film med genom tänkt story. Många spännande sener och det är alltid trevligt att se Borg :borg: . Sen så är filmen ganske ny så special effekterna är faktiskt bra. Det skulle bara vara lite mer roliga repliker mellan skådespelarna.

First contact och Voyage home är dom bästa, röstade på first contact

<{POST_SNAPBACK}>

Varför tycker du som du tycker?

Detta gäller flera - skriv gärna lite mer om varför ni tycker som ni gör - det kan bli fruktbart i diskussionen då!

Tänkte jag skriver lite mer utförligt då! First Contact är det dels för TNG besättningen som är min favvo och dels för storyn är bra med dessa elaka härliga fiender! Den är lite mörkare i stämningen också och det gillar jag samt att det finns en portion humor också. Data är ju underbar!

Voyage Home för den filmen är den enda som är mer åt komedi som jag ser det. De åker tillbaka i tiden och mycket blir ju fel just i dialogerna mellan framtiden/dåtiden människorna. Det gör den så otroligt rolig. Storyn i sig kanske inte är den bästa just med djuret som ska rädda jorden från undergång, men som sagt alla småsaker gör den så underbar.

Förutom min sentimentalitet genemot "The Search for Spock" gillar jag filmens tempo. Lugnt och trevligt. De äldre filmerna har en otrolig charm som inte går att ersätta. Dessutom gillade jag alla miljöer. Jorden, rymddockan, Genesis, Vulcan.

hur är det Troi säger?

Time? This is not the time to argue about time, we don´t have the time!

Nåt sånt är det iaf. Måste vara den skönaste repliken någonsin i Star Treks historia ;)

First Contact blev mitt val just för att så många repliker sitter precis där dom ska, en annan är: "Borg? Sounds Swedish", sen när hon ser dom "definetly not swedish!"

Och i slutet när picard frågar data om han var frestad och data svarar att han var det, picard frågar hur länge och data svarar 0, något sekunder och tillägger "for an anderoid that is almost an eternity" :D

Utöver detta så gillar jag verkligen Både Stewards(Picard) och Spiners(data) skådespelartalang.

Storyn är också den väldigt bra, även om vissa delar är mindre bra, som att dom skulle skickas ut till den neutrala zonen, hade ju varit troligare att Riker hade tagit över skeppet temporärt! Jag menar, det är ju deras kraftfullaste skepp!

Svarar Wrath of Kahn.

Mest för att Kirk är min favorit och att i denna filmen får han visa sin storhet.

Bäst är ju helt klart när alla tror att dom är fast på den där planeten och att Kahn ska förstöra Enterprise.

Så tar han upp sin walkietalkie (sorry) och snackar med Spock. Garvar som fan varje gång.

Har dock inte sett TNG serien än så har inte samma relation till Generations, FC osv..

Men det kanske ändrar sig när jag sett dom.

De flesta brukar vara duktiga på det här, men frågan förtjänar att uppmärksammas igen:

När ni skriver, så beskriv gärna med några (eller många) ord varför ni tycker att den och den filmen är bäst. Det är intressant att höra varför, särskilt som alla inte tycker som ni gör... :)

Jag tycker att First contact är den bästa filmen. Jag tycker framför allt att TNG besättningen känns fräschare än Kirk & Co, även om Spock iofs är en skön typ. Det är en intressant story och man får se hur det går till när människorna gör sin första kontakt med en utomjordisk civilisation. Så är Borgerna riktigt härligt elaka fiender :borg2:

Så finns ju den sköna repliken "Borg? That sounds Swedish" med i den filmen.

Edited by Smirf

Ja la min röst på "First Contact"

Jag tycker att det är den överlägset bästa filmen därför att den har så mycket. Det är här vi får se den första warp-flygningen med Phoenix. Vi får träffa Rock 'n' Roll doktorn, Zefram Cochrane, warpens skapare. Vi får träffa Borgerna. Jag menar, vilken annan film bjuder på så mycket historia och spänning?

2:a) Generations. Kul att få se James T. och Jean-Luc samarbeta. Historia, mina vänner, Historia!

3:a) The Voyage Home, underbara scener i 80-talets amerika - KUL!

Sämst? Tja... The Motion Picture har väl aldrig gjort mig upphetsad....

Edited by OnO

Erkänn att du somnade senast du såg den...! ;)

First contact är nog hetast...som så många tycker....tycker att det annars är svårt at rangordna. Voyage home har många underbara saker..t ex att se Spock gå på gatorna med bandet runt huvudet som en Bruce Lee-kopia.

Generations är bra just p g a just generationernas möten..

Jag gillar First contact klart bäst, men Voyage home är inte så långt efter.

Jag gillar det här med tidsresor... I First contact gillar jag det för att man får se hur det var när man fick kontakt med vulcans, plus att jag gillar att se Cochrane in action.

Voyage home är också lite cool pga tidsresan, dessutom är den rolig. Spock har inte bara en härlig replik i den filmen!

Star Trek IV Voyage Home är ju en av dom bästa tos serierna

som har gott på tv :)det är ju en upplevelse att se hur det såg ut på

den tiden det som jag gillade mest var tidsresan dom gorde

Edited by captain archer

Det är inte helt lätt, men det får bli "The Undiscovered Country". Det är verkligen en riktigt välgjord film. Snygg, spännande, välskriven. Bra helt enkelt.

Annars är jag, som så många andra, väldigt svag för First Contact. Insurrection tycker jag dock är den film som växt mest, jag var lite besviken på den när den kom, men tycker den blir bättre och bättre för varje gång jag ser den.

Innan jag såg FC hade jag hört/läst att den skulle vara den bästa så jag trodde att den skulle vara uber, men när jag såg den blev jag besviken. Den är dryg och det känns som det inte händer något. Det blir heller aldrig riktigt spännande.

Min röst föll på Nemesis. Det var den första ST filmen jag såg och den passar mig bra då jag föredrar lite action. Jag bara älskar när Picard säger "fire at will" och phasrarna sprakar. :D

Edited by One