Jump to content
Sign in to follow this  
Enterprise_Nx-01

Bästa Star Trek-film

Bästa Star Trek Film  

98 members have voted

1. 1.

• Star Trek I Motion Picture
      3
    • Star Trek II Wrath Of Kahn
      5
    • Star Trek III Search For Spock
      1
    • Star Trek IV Voyage Home
      14
    • Star Trek V Final Frontier
      0
    • Star Trek VI Undiscovered country
      5
    • Star Trek Generations
      9
    • Star Trek First Contact
      47
    • Star Trek Insurrection
      7
    • Star Trek Nemesis
      7

Recommended Posts

Min favorit är undiscovered country, eftersom den baserar på verklig händelse, soviet unionens fall och berlin murens fall.

Sen tycker jag nemesis va kass eftersom det e en remake av Wrath of Khan

Det var en svår fråga.

Min lista ser ut så här:

1. First Contact och Insurrection

2. Generations

3. Nemisis

Jag tyckte inte att de sex första filmerna var något vidare bra.

håller med om att Insurrection och First Contact är bäst. Insurrection står högst på min lista, den har perfek action och handling, älskar att det är så mycket vackra utomhusscener. låten som är i början när man introduceras till byn är helskön också.

Det måste bli voyage home. Varför? Därför att den har allt en Star trek film ska ha, anser jag.

Spänning= Ska besättningen lösa problemet med rymväsendet som väntar på ett svar?

Humor= Finns många klipp såsom: Spock i bussen/kaxig tonåring. Kirk ser Spock i bassängen som talar med valen. Alla felplacerade svärdomar. Chekov söker bestyckade kärnvapenfartyg.

Star Trek teknik= Scotty ger kommandon i "musen", lyfta in stora valar i skeppet.

Sen är det ganska skönt att se just dessa skådespelare i någon form av "paradform". MMmm, absolut min bästa Star Trek film :P

Det måste bli voyage home. Varför? Därför att den har allt en Star trek film ska ha, anser jag.

Spänning= Ska besättningen lösa problemet med rymväsendet som väntar på ett svar?

Humor= Finns många klipp såsom: Spock i bussen/kaxig tonåring. Kirk ser Spock i bassängen som talar med valen. Alla felplacerade svärdomar. Chekov söker bestyckade kärnvapenfartyg.

Star Trek teknik= Scotty ger kommandon i "musen", lyfta in stora valar i skeppet.

Sen är det ganska skönt att se just dessa skådespelare i någon form av "paradform". MMmm, absolut min bästa Star Trek film :P

Ja det är en härlig film och utan like den mest komiska. Vissa tycker att det är för mycket komik i den, men jag gillar den skarpt. Många oförglömliga citat kommer från den filmen.

Min favorit är undiscovered country, eftersom den baserar på verklig händelse, soviet unionens fall och berlin murens fall.

Sen tycker jag nemesis va kass eftersom det e en remake av Wrath of Khan

när du säger det så måste jag hålla med . den påminner starkt om WOK .

Det måste bli voyage home...

Ja det är en härlig film och utan like den mest komiska. Vissa tycker att det är för mycket komik i den, men jag gillar den skarpt. Många oförglömliga citat kommer från den filmen.

Något jag gillar med Voyage Home är att det är ett härligt uppbrott från allt allvar i de övriga filmerna. Man blir glad och uppiggad av att se den. :D

Här är min rangordning:

1 Star Trek First Contact

2 Star Trek VI Undiscovered country

3 Star Trek Nemesis

4 Star Trek IV Voyage Home

5 Star Trek Generations

6 Star Trek Insurrection

7 Star Trek III Search For Spock

8 Star Trek II Wrath Of Kahn

9 Star Trek V Final Frontier

10 Star Trek I Motion Picture

First Contact är ju en underbar blandning av zombiefilm, rymdkrig á la "Star Wars", tidsförväxlingar á la "Back to the Future", och en god dos humor, samt en bad guy (bad gal) som heter duga.

Men det är ett svårt val mellan The Undiscovered Country. Den känns så äkta, nära och relevant, med tanke på att den skrevs med sovietunions fall som inspiration.

Jag lade (efter en hel del funderande) min röst på First Contact. Den har det mesta, helt enkelt. Speciellt nöjd är jag med det nya skeppet, hur Borgerna är och hur roliga scenerna med Zefram Cochrane är.

Funderade på Generations eftersom Patrick Stewart är magnifik i Picards bästa scener någonsin; när han får meddelandet om att hans brors familj är borta och när han pratar med Troi om det. Man riktigt ser hur han åldras 10 år på tre sekunder, och sen när han berättar för Troi... Jösses, jag grinar varje gång jag ser det.

Edited by Marvin

Funderade på Generations eftersom Patrick Stewart är magnifik i Picards bästa scener någonsin; när han får meddelandet om att hans brors familj är borta och när han pratar med Troi om det. Man riktigt ser hur han åldras 10 år på tre sekunder, och sen när han berättar för Troi... Jösses, jag grinar varje gång jag ser det.

Ja, det är en bra scen... Men jag tycker filmen faller i värde lite pga reset-knapps-slutet... Till skillnad från The Voyage Home, där de reser i tiden, utan att använda resetknappen. En utomordentlig lösning på en tidsrese-story...

Vad menar du med "reset-knapps-slutet"?

Typ, först kraschar Enterprise på en planet som förstörs, och alla ombord dör, sen med lite trixande med tiden/tidlinjen så fixar Picard så att det aldrig hände, och alla lever igen... Dvs, ett reset-knapps-slut.

Star Trek First Contact är den bästa.

Vi får träffa Zefram för första gången, kul att se hur de hela började.

Jag gillar tidsresor överhuvudtaget :D

Vi får träffa Borgerna

Data hamnar i underläge (spännande spännande )

Vi får träffa Borgerna

Tyvärr är det där fel, vi får först träffa Zefram i avsnittet Metamorphosis, från TOS säsong 2.

Vi får träffa Borgerna

Tyvärr är det där fel, vi får först träffa Zefram i avsnittet Metamorphosis, från TOS säsong 2.

Aj aj då :rolleyes:

Har bara set TOS säs 1 (hoppas att set ursäktar mitt misstag :D )

Vi får träffa Borgerna

Aj aj då :rolleyes:

Har bara set TOS säs 1 (hoppas att set ursäktar mitt misstag :D )

Fast kronologiskt hade du säkert rätt! :)

Bäst: First Contact

Sämst: Insurrection tätt följd av Star Trek III

Mest underskattad: Star Trek V

Really? Du gillade StarTrek V???

Skriver under på det med, tycker att den är väldigt underskattad. Kan vara snäppet svårare för dig att gilla den då du inte är ett fan utav TOS.

Håller dock inte med angående Search For Spock, det är en av mina favoritfilmer inom Star Trek.