Jump to content
Sign in to follow this  
Smirf

Stargate: Atlantis

Recommended Posts

vad e detta för nått???(nya slagkryssaren) jag har sett hela Säsongen o inte har jag sett nån slagkryssare hoppas nu man inte missade ett avsnitt!!!

Nu har jag sett piloten till denna serie. jag gillade den och uppskattade tilltaget med att de nya huvudmotståndarna inte är ute efter att förslava jorden som de förra (snakeheads) utan att de är ute efter att äta upp oss!!!!!!!

Saker jag dock inte uppskattade var när lt Ford hoppade baklänges genom stargaten utstötandes ett woooaaah...*pust* passade inte in i scenen alls.

I övrigt var det ett bra avsnitt med nya härliga karaktärer som man kan följa och se utvecklas. De kändes även som att man viljat visa att det inte var stargate sg1 utan något helt nytt trots att sg1 killarna var med en del i denna pilot. Ytterligare något jag gillar med serien.

Och till slut som någon ovan sade, nog är det väl likt voyager i det avseendet att de åker iväg långt bort utan möjlighet att komma hem (eller?)

vad e detta för nått???(nya slagkryssaren)  jag har sett hela Säsongen o inte har jag sett nån slagkryssare  hoppas nu man inte missade ett avsnitt!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det han snackade om är i kommande episod nu i september tror jag :)

Såg nyligen avsnittet poisoning the well. Helt superbt. Det bästa jag sett hittills. Handlar om att en värld som härjas av Wraith var 50år har kommit på ett serum som gör dem oätliga. Senare visar det sig att serumet även leder till att männiksan blir giftig för wraitherna.... Superb filosofisk diskussion i detta avsnitt. Någon annan som uppmärksammat detta avsnitt? Vad tycker ni?

har sett hela säsongen nu. serien är mycket bra. Mckay är rätt störande med sina negativa tongångar men samtidigt gillar jag honom. Special effekterna är mycket snygga.

Bara 1 månad kvar och till säsong 2.

Och till slut som någon ovan sade, nog är det väl likt voyager i det avseendet att de åker iväg långt bort utan möjlighet att komma hem (eller?)
stämmer men till skillnad fr voy så vill de ju inte komma hem.

spoiler ang deadleus

I stargate sg-1 avsnittet moebius (del 1) så får man se ritningen av deadleus och Sam berättar att den nästan är färdig att användas i strid. så förmodligen dyker den upp i säsong 2 av atlantis. Det är föresten i detta avsnitt som man får se hur de får tag i ZPMn som gjorde det möjligt för laget från jorden kunde komma till peagus galaxen.

slut spoiler

Det är en Asgard, en art som klonar sig själva. De är en av de 4 arterna som en gång styrde över galaxerna (Asgard, Ancients, Furlings och någon mer).

Asgard och Goa'uld hade under tusentals år ett avtal som delade upp vår galax mellan dem och även om Asgard inte tillhör vår galax (de tillhör Pegasusgalaxen) så har de kunnat klara av att bevaka avtalet så att inte Goa'uld brutit mot det, genom deras snabba skepp och annan avancerad teknologi.

Det är en Asgard, en art som klonar sig själva. De är en av de 4 arterna som en gång styrde över galaxerna (Asgard, Ancients, Furlings och någon mer).

Den fjärde rasen är The Nox.. Som man träffar på i just SG-1-avsnittet "The Nox", där Armin Shimmerman spelar en Nox..

Pjotr'k är du säker på att Asgards kommer från Pegasusgalaxen..

??r det inte där Atlantis utspelar sig?

Borde inte i så fall Asgards känt till Wraihts och legat i krig med dem..

eftersom dom bor i samma galax..?

Edited by StoVoKor

Den fjärde rasen är The Nox.. Som man träffar på i just SG-1-avsnittet "The Nox", där Armin Shimmerman spelar en Nox..

Pjotr'k är du säker på att Asgards kommer från Pegasusgalaxen..

är det inte där Atlantis utspelar sig?

Borde inte i så fall Asgards känt till Wraihts och legat i krig med dem..

eftersom dom bor i samma galax..?

<{POST_SNAPBACK}>

Galaxen är stor... Asgards kanske inte ens är ätbara, och har därför ingen anledning att bråka med Wraiths?

Jag har också för mig at Asgard ligger i Pegasus-galaxen.

Uj.. det här låter krångligt.... är det så att SG-1 är en mycket mer komplex å politisk serie än de ganska simpla plottarna i Atlantis?

Är det några få SG1-avsnitt jag kan se för att fatta hela sammanhanget lite bättre (8 säsonger verkar lite tungt å ta sig igenom)...

Första säsongens första avsnitt sätter ju ett avstamp för hela serien, så de bör du se. Sedan skulle jag föreslå att du ser säsong 7 och framåt. Då bör du få en tillräckligt bra bild. Då missar du visserligen The Nox och Furlings samt det första mötet med Asgard, men får en bra bild av serien som helhet (tror jag).

JA

Med tuff menar jag följande, eller egentligen ska jag väl omformulera mig:

Apophis är en karismatisk bad guy som funkar superbt i interaktion med sg1. Han spelas av en bra skådespelare och han dyker upp som gubben i lådan och bidrar tiull några av seriens bästa episoder. Apophis är underhållande

Gaahh.... verkar som en spännande serie... finns det nåt sätt man kan få en resume av de 9 första säongerna ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Gör som jag, lånade säsong 2-7 av en kompis kompis som jag sitter och kollar på i sträck, inte alls jobbigt med en sån kanonbra serie!

Undrar just om det finns något hopp om att de visar Alantis på svensk tv. Angående SG-1, visades alla säsonger i Sverige?

Nej, tror de slutade efter andra eller tredje sesången.

Undrar just om det finns något hopp om att de visar Alantis på svensk tv.

kanal 5 har inga planer på att köpa in atlantis iaf (frågade för några veckor sedan)

tv4, doubtful och hoppas inte.

har inga stora förhoppningar på resten av kanalerna heller

Undrar just om det finns något hopp om att de visar Alantis på svensk tv.

kanal 5 har inga planer på att köpa in atlantis iaf (frågade för några veckor sedan)

tv4, doubtful och hoppas inte.

har inga stora förhoppningar på resten av kanalerna heller

Kontentan är alltså att svensk tv inte är sci-fi vänlig! :arg:

Undrar just om det finns något hopp om att de visar Alantis på svensk tv. Angående SG-1, visades alla säsonger i Sverige?

Nej, tror de slutade efter andra eller tredje sesången.

De visade bara den första säsongen, på TV3. Det hade nog varit väldigt svårt att visa alla säsonger, eftersom serien fortfarande spelas in.

Edited by Qo'noS

Har kommit till säsong 2 nu... stabil serie som dock ibland lider av brist på fantasi.... är det bara jag eller står frihetsgudinnan på taket av atlantis?

Tror det är bara du som ser det, men för säkerhets skull ska jag kolla igen :)