Jump to content
Sign in to follow this  
Döparn

Hur spenderar ni er fritid/helg?

Recommended Posts

Själv är man väll mycket med kompissar och cruisar med bilarna, och ibland blir det väl att man skruvar en del,en kompis bygger en värsting stereoanläggning i bilen, så ibland har man väl assisterat honom. en hel del bil blir det i allafall,funderar som bästpå om man skulle svänga ihop ett par måsvingedörrar påen gammal bil jag har, bara för skojs skull. och på vintern blir det mycket skoter, som nog är bland det bästa som finns!!!

Jag är så glad att det är helg igen. Jag är så "förbyld" så hälften vore nog. Jag nyser, näsan rinner som en kran och jag har ont i öron och hals. Då är det ju en sagolik tur att jag få hem flera nya DS-9 böcker, som jag kan gömma mig med i sängen. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Krya på dig!! Men lite Star Trek brukar bota de mesta av mina åkommor, så nu blir du nog frisk ska du se!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mkt. Det ??r redan bättre. Har ingen feber längre. Jag har lagt mig i gästrummet och glor på DS-9 och tycker synd om mig själv. Önskar att Bashir var här och gav mig en liten "spruta", så skulle ju denna åkomma vara över på någon sekund.

Helg? Vadå är inte alla dagar helger? Den enda skillnaden mellan vardag och helg är att på helgerna är sambon hemma och jag kan däremed slippa byta bajsblöjor. :)

Drömtillvaron på helgen skulle vara.

1. Få sova hela natten och få vakna för att man själv sovit klart.

2. Frukost på sängen skulle inte vara helt fel.

3. Ett varmt bad utan att bli störd av barn och katter. Sambon kan däremot gärna göra sällskap.

4. En liten trevlig skogpromenad i höstsolen.

osv osv.

Den verkliga helgen är:

1. Upp nån gång mellan 4 och 6 på morgon eftersom dottern tycker att man sovit klart då. Såklart somnar hon om efter ca ½-1 timme men själv är man klarvaken.

2. Jag får själv laga frukost eftersom sambon fortfarande ligger och snarkar under täcket. Han vaknar lagom till att fukosten är framdukad.

3. Lagom tills att jag hinner kliva i duchen så vaknar dottern och tycker att hon ska bada. Jahapp då blir det morgondusch med skvättande smånbarn. Samtidigt står katterna utanför badrumsdörren och tycker att de måste ha mat just då. Såklart har de haft fri tillgång på mat under hela natten och morgonen.

4. Den härliga skogpromenaden uteblir eftersom regnet vräker ner. Istället fyller jag tvättmaskin, plockar leksaker och våttorkar alla golv.

När kvällen väl kommer så sätter sig jag och sambon och tittar på lite "film" blir allt mellan Star Trek och CSI.

Denna helgen har varit som för OnO. Förkyld så in i bängen, är det fortfarande. Killar och sina förkylningar, säger bara det...

Förstöra en helg på det sättet.

Denna helgen har varit som för OnO. Förkyld så in i bängen, är det fortfarande. Killar och sina förkylningar, säger bara det...

Förstöra en helg på det sättet.

<{POST_SNAPBACK}>

? ? ? ?

Vid Grabthar's hammare!

Hur kan du veta att jag är genomförkyld??? Jag har inte skrivit det! Väl...?

Edited by OnO

Denna helgen som varait har jag samlat massor med vuxenpoäng - Något som jag egentligen INTE behöver samla på, åldrig som man är :P :

Plockat svamp (jo jo)

Höststädat utomhus (jo jo)

Kollat på Picard och TNG (och det var inte illa, får man vuxenpoäng av det oxå?)

Jag skall till Danmark i helgen med min klingonska. Vi skall fira lite och shoppa. Vi skall vara 3-dagar i Köpenhamn och det skall bli sååå skönt.

Hum...undrar om det det finns något ST-relaterat i Köpenhamn? :blink:

I helgen skall jag på bröllop utanför Jönköping. Det är en kompis till min fru som gifter sig. Det skall bli trevligt. Hoppas jag får möjlighet att sova ut på lördagen bara... Det har inte varit så mycket sömn på sistone!

Denna helgen ser ut något i stilen med:

Fredag (Idag) : Ledarsamling i kyrkan och mat. Varit på café och tagit d lungt.

Lördag: Plugga, träffa kompisar på kvällen. Eventuellt en sväng runt farmor och farfar.

Söndag: Mässa 11.00 och sen direkt hem för att plugga mer. Ungdomsmässa på kvällen också.

Jag gillar inte att man är mer trött på måndagen än då helgen började :S

min helg....

skulle träffa min älskling Henrik igår. men den j*vlen skulle plugga.. :arg: på en fredag.. så ja gick ut me flickorna istället. tyckte att ja va rätt så nyckter, men det va ja antagligen inte. för i dag ha ja ett stort blåmärka på armen å ja ha inte en aning om hur det ha kommit dit..

idag..hmmm.. sitta hemma å sura, för henke ska iväg.. tröst titta på ST.

få inte se honom på hela helgen.. ser typ aldrig honom, ja kommer säkert att bli dumpad..:gråter:

imon... få man säkert jobba, annas ännu mer ST..

så ser min helg ut..

Min helg i Köpenhamn var stressig men kul. När det kommer till shopping så är min kvinna en klingon. Vi började 09.00 på lördagen och sluta shoppa vid 19.00. Jag tror att jag har gått ner ett par kilo.

Höjdpunkten var att jag på söndagen fick spendera några timmar på Tycho Brahe Planetarium. Jag såg en IMAX-film om korallreven, den var mkt bra. Sen strossade jag runt och tryckte på knappar om planeter, galaxer, stjärnor mm. Sen bar det av till sverige igen och jag var så trött. Det jobbigaste är att det kanske är Oslo som gäller nästa helg...suck. :huh:

min helg....

skulle träffa min älskling Henrik igår. men den j*vlen skulle plugga.. :arg: på en fredag.. så ja gick ut me flickorna istället. tyckte att ja va rätt så nyckter, men det va ja antagligen inte. för i dag ha ja ett stort blåmärka på armen å ja ha inte en aning om hur det ha kommit dit..

idag..hmmm.. sitta hemma å sura, för henke ska iväg.. tröst titta på ST.

få inte se honom på hela helgen.. ser typ aldrig honom, ja kommer säkert att bli dumpad..:gråter: 

imon... få man säkert jobba, annas ännu mer ST..

så ser min helg ut..

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det för dig? Gillar inte Henke ST?

Hur gick det för dig? Gillar inte Henke ST?

nej, han gör ju inte det..

ja, jo det ha väll gå bra, blev ST resten av helgen, men hört nått från henke det ha ja då inte gjort..

förstår mig inte på honom..

denna helgen startade bra. fick äntligen träffa min älskling.. :wub: hade bestämt mig för att va sur på honom eftersom ja typ inte sett honom på 2 veckor.. men det blev inte så..

han gav mig t.o.m en chock när han rätt som det sa "sätt på lite star trek så ja få se va det e för nått"..

men han gillade det då inte..

han skrattade åt Geordi... elakt..

idag ska ja spändera kvällen hos henke me. å imon så vet ja inte va ja ska göra.. henke ska t växjö för de ha match.. å ja orka inte följa me.

ringer nog nån av tjejerna å fixa tjejmiddag..kanske.. eller så blir det lite star trek.. jaja få se.

trevlig helg på er! :P

Den här helgen ska jag åka till Borås och spela spel. Ska bli skönt att få komma bort från pluggande och jobb och helst inte vara i närheten av en dator på hela helgen :D