Jump to content

Hur spenderar ni er fritid/helg?

Döparn
 Share

Recommended Posts

• Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mina helger är ganska upptagna, lördag= basketträning.

På kvällen blir det lite film och emellan lite TV-spel ellar chat.

Söndag=match, antingen som spelare domare eller protokollförare. Samma sak där på tiden emellan. Ibland händer det att man tittar på någon herrmatch med en koompis men annar är jag ganska osocial.

Jag fick influensan igår. Jag hade sån frossa i natt så att hela sängen stod och hoppade. :(

Nu har jag suttit här i fem minuter och jag känner att jag orkar inte längre. Måste in och sova en stund till.

Ohhh, vad det är synd om mig... :(

<{POST_SNAPBACK}>

Stackars stackars dig. Jag vet hur du har det, jag har varit sjuk i två veckor nu och det är inte ett dugg kul. Hoppas du blir frisk snart!! :)

Lyckliga ni som kan prioritera... Själv har jag min TV på lagning och har så haft i snart en månad eftersom det krånglar med garantin. Så där sitter jag framför hålet där TV:n stod och sneglar år mina Trekboxar och DVD-, vilket befilmer. Nåja, den som väntar på något gott.

Det ska dock sägas att man får jäkligt mycket annat gjort. Jag har nog aldrig varit så kreativ på kvällarna som under de senaste veckorna vilket behövts, då jag ska genomföra ett monologprojekt på skolan jag går.

• 1 month later...

Jöta Petter vilken vecka jag har haft. Jag åkte på ett ryggskott föra tisdagen och sen om inte det vore nog så gick jag och blev super "förbyld". Känner mig något ok, men bara med en hjärnhalva på halvfart framåt.

Ser fram mot en lugn helg.

GOSH! Jag såg också att jag numera är Captain. Det var en kul överaskning!

Edited by EoNeel

Jag har inte sett Star Trek på hur länge som helst, förutom kanske nåt enstaka avsnitt Enterprise. Numera har jag iallafall en ny TV efter den förra som brann upp, så man kanske skulle samla ihop några Linköpingstrekkers och ta en filmkväll nån dag.

• 4 weeks later...

På min fritid så sysslar jag med att smurfa på Internet och skriva på olika forum, kanske chatta om nån är online på ICQ eller MSN. Förövrigt så blir det mesta datorrelaterat ändå. :blink:

Mitt intresse är också musik som jag gör. Jag spelar på min Roland U-20,

Boogie Woogie spelar och Blues. Har en en annan synth också, en Casio HT-3000 som är bra om man vill ha äkta blues orgelljud. Liknar nästan ljudet från

en Commodore 64 ungefär så.

Med allt detta så redigerar jag i musikprogram. Har ett mixelbord med 256 ljudeffekter och ljudkort som heter Maya MK44. Oj oj vad bra det låter.

Tyvärr beklagligt så blir andra intressen i allafall datorrelaterat :arg:

Mitt intresse är också att rita och det gör jag på min ritplatta.

Sorgligt nog så gillar jag att fotografera men det gör jag med en digitalkamera med 4Megapixel med en 1GB SD-kort :huh:

Edited by Supertreck

Jag önskar alla en trevlig Valborg denna helg, och även trevlig första maj. Det jag har gjort idag är att repetera till en föreställning som jag tänkte göra litet smygreklam för här och nu. Jag har läst i forumreglerna och såg inget om att reklam var förbjudet. Visserligen har det inte något med star trek att göra förutom att jag som trekkie är med och spelar (sedan kan man fundera kring om jag inte har tagit utgångspunkt i vissa trekkaraktärer för att hitta min rollfigur, jag skulle gissa på en blandning av Odo, Worf och Picard...)

Det vi gör är en musikalversion av Ingmar Bergmans Sommarnattens leende av Stephen Sondheim. Vilka är vi? Jo, det är avgångsklassen på musikalprogrammet på Teaterhögskolan i Göteborg. Således ges föreställningen på Teaterhögskolan (bakom Stadsteatern och Konstmuseet) här i Gbg och vi har premiär nu på tisdag och vi spelar i ungefär två veckor. Gå in på www.scen.gu.se så hittar ni mer info om ni är intresserade, eller skicka mig ett pm.

Jag är Pierre. Det kändes konstigt att skriva, påminner mig om först kapitlet ur Sofies värld som handlade delvis om vem man är - är man sitt namn, vad ligger i ett namn?

Tack förresten Ono. Jag tror nog det ska gå bra, läget verkar vara under kontroll, regissören är i alla fall mycket lugn.

vi håller tummarna EoNeel

jag håller just nu på att flytta från uppsala till falun och fagersta så det är väl mest det man hinner med just nu. Annars är det väl lite av varje. (hmm vilket intetsägande inlägg...)

Försöker göra olika saker, hälsa på kompisar etc...

Jag går bara och väntar på nedkomst...så man vågar liksom inte planera helger. Vi skall ju ha IDAG om allt går enligt planerna...men det gör det väl inte. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas det går bra för dig och din fru/sambo/flickvän :)