Gå till innehåll

Vilken slags musik lyssnar ni på?


Smirf

Rekommenderade inlägg

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Håller med dem som inte gillar rap. Jag avskyr den formen av "musik". Det hade dock inte varit så farligt om den bara var en del av utbudet men rappen har blivit så starkt integrerad i alla former av populärkultur att man kan knappt undkomma den.

Själv lyssnar jag mycket på asiatisk musik, främst japansk och kinesisk, i olika former och varianter (flyr dock rap även på dessa språk :)). En annan musikstil som ligger mig varmt om hjärtat, till min omgivnings oförståelse, är s.k. chiptunes. Alltså datorgenererad musik med stark retrokänsla och väldigt nostalgiframkallande, i alla fall för oss som växt upp med Amiga, C64, NES och liknande prylar. :lol:

Två webradiokanaler jag ofta lyssnar på när jag sitter vid datorn är www.yekaroo.com och www.slayradio.org.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan musikstil som ligger mig varmt om hjärtat, till min omgivnings oförståelse, är s.k. chiptunes. Alltså datorgenererad musik med stark retrokänsla och väldigt nostalgiframkallande, i alla fall för oss som växt upp med Amiga, C64, NES och liknande prylar. :lol:

Två webradiokanaler jag ofta lyssnar på när jag sitter vid datorn är www.yekaroo.com och www.slayradio.org.

Chiptunes är även för mig en favorit. Men jag känner ingen som gillar den musiken. Väldigt få verkar veta om den. Tror jag skrivit det tidigare men det kan sägas igen. Slayradio är och förblir den bästa kanalen jag känner till i etern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Måste bara fråga: Är det nån´mer än undertecknad som faktist tycker att Brent Spiner skivan är helt okej? Jag kanske är gammal...

Men jag gillar den. Främst kanske låtarna "more than you know", "it´s a sin" och "toot toot tootsie"(en partylåt!!) :w00t:

Man kanske kan tycka att han överdriver vibratot i sången men han kommer ju från musikalens värld och dom låtarna som är på skivan ska nog sjungas lite på det sättet.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga: Är det nån´mer än undertecknad som faktist tycker att Brent Spiner skivan är helt okej? Jag kanske är gammal...

Men jag gillar den. Främst kanske låtarna "more than you know", "it´s a sin" och "toot toot tootsie"(en partylåt!!) :w00t:

Man kanske kan tycka att han överdriver vibratot i sången men han kommer ju från musikalens värld och dom låtarna som är på skivan ska nog sjungas lite på det sättet.

Har inte hört den så jag kan tyvärr inte uttala mig i den här frågan men det är det kanske andra som kan... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skrev ett inlägg i den här tråden för ett tag sen men jag får väl ta och uppdatera mig... :w00t:

Just nu lyssnar jag nästan uteslutande på två band, Dropkick Murphys och Flogging Molly, de är mina absoluta favoritband, och två av ett mycket litet antal band som har hängt med mig i flera år. Dropkick spelar svängig rock/punk med inslag av klassiska instrument som flöjtar, fioler och säckpipor, med Flogging Molly låter rätt mycket som progg, men svänger också in på rock'n'roll-toner, och ibland så blir det nästan vis-musik. Riktigt sköna båda två.

Annars lyssnar jag även mycket på Bullet for My Valentine, Billy Idol, Lacuna Coil och Alice Cooper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punk med stråkar o säckpipa!? Jo jag tackar jag! :lol: Lyssnar du på punkgruppen pöbel möbel också?(dom fanns faktist)

Jag drog fram en "gammal stenkaka" igår. Skivan "provision" med Scritti politti! Blip blop-syntdisco när den är som bäst! :w00t:

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punk med stråkar o säckpipa!? Jo jag tackar jag! :lol: Lyssnar du på punkgruppen pöbel möbel också?(dom fanns faktist)

Jag drog fram en "gammal stenkaka" igår. Skivan "provision" med Scritti politti! Blip blop-syntdisco när den är som bäst! :w00t:

Det är inte så dumt som det låter. :D Och det sbänger verkligen på ett alldeles unikt sätt. Starkt rekomenderat.

Jag har ramlat över det mesta i punkväg någon gång under mitt liv men just pöbel möbel kommer jag inte ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punk med stråkar o säckpipa!? Jo jag tackar jag! :lol: Lyssnar du på punkgruppen pöbel möbel också?(dom fanns faktist)

Jag drog fram en "gammal stenkaka" igår. Skivan "provision" med Scritti politti! Blip blop-syntdisco när den är som bäst! :w00t:

Det är inte så dumt som det låter. :D Och det sbänger verkligen på ett alldeles unikt sätt. Starkt rekomenderat.

Jag har ramlat över det mesta i punkväg någon gång under mitt liv men just pöbel möbel kommer jag inte ihåg.

Get a life! :D ;) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punk med stråkar o säckpipa!? Jo jag tackar jag! :lol: Lyssnar du på punkgruppen pöbel möbel också?(dom fanns faktist)

Jag drog fram en "gammal stenkaka" igår. Skivan "provision" med Scritti politti! Blip blop-syntdisco när den är som bäst! :w00t:

Det är inte så dumt som det låter. :D Och det sbänger verkligen på ett alldeles unikt s??tt. Starkt rekomenderat.

Jag har ramlat över det mesta i punkväg någon gång under mitt liv men just pöbel möbel kommer jag inte ihåg.

Pöbel möbel kom från Göteborg tror jag. Själv så är jag väl ingen större punkfan men visst sex pistols är ju superbäst! Har du lyssnat på radioaktiva räker då? Finns en annan grupp som du också kanske hört men jag kan ej i detta forum skriva ut deras namn men det slutar på -nacke. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att säga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att säga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Så vitt jag förstår det hela går det bra med namn, det som är mot forumreglerna är onödiga svordommar tex om man använder "shit alltså" eller "vafan" i var och varannan mening. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att säga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Så vitt jag förstår det hela går det bra med namn, det som är mot forumreglerna är onödiga svordommar tex om man använder "shit alltså" eller "vafan" i var och varannan mening. J.

Okej men just detta specifika namn bör man nog hoppa över. Alla är ju inte punkare o gillar dess skämt och ironi. ;)

Nån´som har hört en annan grupp som hette "pojken med grodan i pannan"? Eller gruppen "Klart att grabben ska ha en husvagn"?

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fill your head with Heavy Metal Thunder! :rolleyes:

Just nu är det Opeth som går hemma hos mig, Isses vad bra det är! :wub:

Låter alldeles för modernt för en gammal farbror som jag ;) Då får det bli vitsnok(white snake) istället.

Gammal farbror? Du är ju yngre än jag, pojkvasker. ;)

Inget ont om vitsnok, specielt gamla med Bernie Marsden och Mickey Moody. Men man måste ju utvecklas! :)

Eller kollar du bara på TOS också?

Jag är äldre än TOS, du är yngre... hehe... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fill your head with Heavy Metal Thunder! :rolleyes:

Just nu är det Opeth som går hemma hos mig, Isses vad bra det är! :wub:

Låter alldeles för modernt för en gammal farbror som jag ;) Då får det bli vitsnok(white snake) istället.

Gammal farbror? Du är ju yngre än jag, pojkvasker. ;)

Inget ont om vitsnok, specielt gamla med Bernie Marsden och Mickey Moody. Men man måste ju utvecklas! :)

Eller kollar du bara på TOS också?

Jag är äldre än TOS, du är yngre... hehe... ;)

Tack! Faktist trevligt att bli kallad för pojvasker när man är 39! :D Jo visst ska man lyssna in nya saker också! Hört låten parabola med gruppen Tool? Den långa versionen. Den är tung! Annars så är ju foo fighters en fin orkester också, om vi snackar hårdrock och rock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en rockvideo på youtube här om dan. låten var väl inte så bra med det var lite kul att de sjöng om att de var klingoner och att det var en bra dag att dö. låten hette "Good Day To Die" tror jag.

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror dom heter "bird of prey" eller nåt. video innehåller många klipp ifrån star trek legacy, det är dock bara early-stage klipp från början av utvecklingen. och jag tar tillbaka det där om att låten inte var så bra. jag har ändrat mej nu, dom var ganska bra, fast det är fortfarande inte lika bra som Axel Rudi Pell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att s??ga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Så vitt jag förstår det hela går det bra med namn, det som är mot forumreglerna är onödiga svordommar tex om man använder "shit alltså" eller "vafan" i var och varannan mening. J.

Okej men just detta specifika namn bör man nog hoppa över. Alla är ju inte punkare o gillar dess skämt och ironi. ;)

Nån´som har hört en annan grupp som hette "pojken med grodan i pannan"? Eller gruppen "Klart att grabben ska ha en husvagn"?

Det närmaste jag har kommit det är väl låten "Jag vill ha en synt farsan" med galenskaparna och aftershave. Sen finns ju superhiten man ska ha husvagn med samma grupp. :D <_< J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror dom heter "bird of prey" eller nåt. video innehåller många klipp ifrån star trek legacy, det är dock bara early-stage klipp från början av utvecklingen. och jag tar tillbaka det där om att låten inte var så bra. jag har ändrat mej nu, dom var ganska bra, fast det är fortfarande inte lika bra som Axel Rudi Pell.

Axel Rudi Pell?

Då syns vi på Sweden Rock? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...