Jump to content
Sign in to follow this  
Smirf

Vilken slags musik lyssnar ni på?

Recommended Posts

Lyssnar mycket på Iron Maiden nu, då det börjar bli dags att ladda upp inför konserten på Ullevi om två veckor.

Edited by Unkas

Vill bara rekommendera att alla ni som har möjligheten att se The Ark nu när de slutar inom några veckor, se dem!!!

De var helt fantastiska i torsdags på Liseberg, slog Coldplaykonserten jag tidigare såg som den bästa jag varit på stort. Magiskt.

Jag lyssnar mest på psy-chill. Mestadels från skivbolaget Ultimae Records. Jag kan starkt rekommendera Carbon Based Lifeforms! :) Jag har sett detta Göteborgs-baserade band live tre gånger och jag kan bara säga att det måste upplevas :) Annan musik som spelas mycket är Dark Electro i stil med Hocico, Life Cried och Suicide Commando.

Blir Bruce Springsteen i sommar. Ska gå på båda konserterna. Jag längtar speciellt till den sista som jag lyckades få ståplats till som också lär vara den sista konserten på den europeiska delen av hans turné. Känns som att det finns goda möjligheter för en riktigt speciell kväll.

De flesta av mina musikrelaterade besök är på diverse musikaler, ska se Hair (rekomenderas varmt till alla som gillar rock!) och De tre musketörerna eftersom en bekant är med där och dessutom försöka hinna med Kristina, Jesus Christ Superstar och Dirty Dancing i vår, vad jag vet nu i alla fall. J.

Fast det är Andrew Lloyd Webber som har skrivit musiken, Salo bara spelar i den. :) J.

Jag vet :P Men har man Ola Salo som en favorit så... ;)

Ska se Westside Story på Göteborgsoperan snart också.

Edited by Mr Trek

njaa jag är nog välidig utsprid smak, gillar hårdrock från 70, 80 talet, gillar j-rock och j-pop. gillar vanlig pop och r&b..... :P

Har du några bra tips på j-rock?

Har inte lyssnat så mycket själv på j-rock, men gillar för tillfället FLiP rätt mycket.

(trummisen :wub: :wub: )

Edited by Fmi

Har ingen aning om var jag kommer sitta eftersom biljetterna får jag i present. Det är nog bra platser eftersom jag inte kan tänka mig att min bättre hälft köper usla biljetter åt mig :D Definitivt sittplatser är det iaf.