Gå till innehåll

Vilken bok e bäst


Turambar

  

29 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • The Klingon Dictionary
      1
    • Klingon for the Galatic traveler
      1
    • Aliens and Artifacts
      0
    • Star Trek Celebrations
      0
    • Klingon Hamlet
      0
    • New Worlds, New Civizations
      0
    • The religions of Star Trek
      1
    • The Star Trek Encyclopedia (alla årgångar)
      12
    • Star Trek Cookbook
      3
    • Annan
      8


Rekommenderade inlägg

Is Data human: the metaphysics of Star Trek är mycket bra. Det är helt enkelt en mycket överskådlig och grundläggande genomgång av metafysiska frågeställningar som dyker upp i Star Trek. Frågan om Data (och andra articiella intelligenser) kan räknas som männskliga får stort utrymme, men även frågor som tidsresor, parallella världar med mera tas upp.

I övrigt vill jag påpeka att Klingon Hamlet inte är facklitteratur. Det är drama!  :klingon:

<{POST_SNAPBACK}>

Enbart om man kan klingon! Annars är det lika oläsligt som aldrig så bra latin! :P J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Vill bara tipsa er om en riktigt intresstant bok, "The ethics of star trek" av Judith Barad & Ed Robertsson. Det är ganska mycket otroligt analysering av olika frågeställningar inom etik & moral i alla serie utom Enterprise. En typisk facklitteratur men det är rätt tung att läsa igenom. Det tog mig ca 3 och en halv månader genom de ungerfärlig ynkliga fyrahundra sidor på engelska. Det krävs en smula kunskap inom filosofisk område, särskilt de amerikanska filosofier som jag inte har aning vilka de är.

Redigerad av Nettan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst alla dom där böckerna, men av dom jag har läst så är mina favoriter The Klingon Dictionary och star trek cook-book...

Sen så skulle jag vilja läsa star trek encyklopedia och Klingon Hamlet, dom verkar väldigt bra o intressanta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...