Jump to content
Sign in to follow this  
Ella

Talet 47

Recommended Posts

Tycker man upptäcker siffram 47 lika mycket i star trek som i livet...

när jag skulle ta bussen från karlshamn till kalmar.. behövde då inte betala förrän i karlskrona.. med csn-rabat.. blev beloppet just 47 kr.. ;)

Fats det är likadant när jag tittat på klockan o dyl.. hon är för det mesta nåt .47   ???

Sen skulle det ju kunan va så att man bara råkar märka just talet 47 lite oftare eftersom man tänkt på det. Titta på den underbara filmen Pi så fattar ni vad jag menare. ;)

Troligtvis är det så :)

Fast jag försökte tänka lika mycket på 23 (mitt födelsedatum) ett tag, bara för att göra en liten vetenskaplig studie om det var så att man ser nåt för att man tänker på det.

Jag hittade fortfarande fler 47:or... *besatt*

Jag hittade fortfarande fler 47:or... *besatt*

När jag ett kort tag jobbade på Posten på nätterna roade jag mitt trötta sinne med att leta 47-or i postnumren. Det dansar fortfarande förbi brev i glada färger med glada postnummer på när jag sover...

Jag hade matteprov igår,och jag fick två olika tal att bli 1,47!! Är iofs tveksam till om nåt av det var rätt... Men det var två 47:or!!  ;0

I TNG-avsnittet Conspiracy (säsong 1 avsnitt 25) tar Enterprise emot ett meddelande av typen 47. Typ 47 innebär att det endast är till kaptenen och får ej höras av någon annan. Ett avsnitt att rekommendera.

Jag hittade precis en 47:a i avsnittet "Message in a bottle".

Janeway säger i sitt meddelande till Alfakvadranten att skeppet befinner sig på koordinaterna: 18-205-47

man tackar för det här inlägget, nu komer jag gå och leta 47 överallt, hittade en nyss faktiskt (på min webbsida finns just nu 47 sidor, la nyss till en om 47:or) hehe

Jag har upptäckt ngt mkt intressant: Jag tog alla efternamn på karaktärerna i VGR (jag 7of9 för "Seven", och doktorn för "EMH" och Kes fick inte va med). Jag slog sedan ihop alla bokstväver och fick svaret 47. Sedan tog jag reda på det sammanlagda värdet av alla bokstäver (A=1, B=2 osv.). Jag kom då fram till att resultatet blev 474.

Sedan kan man ju också nämna att om man spegelvänder en fyra och sedan snurrar den åt höger blir det en gammaldags sjua (med streck i mitten)

Annars har ju Sevtrek bäst besrivit vad talet 47 står för. Läs det här

*Småler åt hur patetisk jag är :) *

Jag har upptäckt ngt mkt intressant: Jag tog alla efternamn på karaktärerna i VGR (jag 7of9 för "Seven", och doktorn för "EMH" och Kes fick inte va med). Jag slog sedan ihop alla bokstväver och fick svaret 47. Sedan tog jag reda på det sammanlagda värdet av alla bokstäver (A=1, B=2 osv.). Jag kom då fram till att resultatet blev 474.

;0

Ni måste ju hålla med om att det är rätt konstigt. Jag menar, Braga & co satt knappast och räknade ut det där, utan det måste bara ha blivit så... roligt sammanträffande iaf.

Man har hittat grottmålninger med målningar som föreställer ufon. De gamla grekerna har också rapportet att man särr ufon.

Jag gjorde samma sak med DS9 och fick då svaret 375. Kanske ingen riktig fyra, men vilket tal kommer mellan 3 och 5?  :)

tänkte på TNG-avsnittet "11001001" i säsong 1, om man räknar ut det som i programmering, fast man börjar istället 1,2,4,8... istället för 128, 64,32...

så blir summan 147!  :sigh:

Men herregud!

474747474747474747474747 HELA TIDEN!!! Jag blir ****INLÄGGET ÄR REDIGERAT P.G.A. SVORDOM***** i mig snart galen!!! Visst! OK! Gene var tänd på talet 47! So what!?

Visst, jag kanske kommer in och förstör en rolig disskusion, men vaddå? Hurvida talet 47, 74, 4 7, 7 4 är ett medvetet verk av manusförfattarna verkar vara en stor fascination...

Jaja, jag ska inte störa nå mer...  :borg1: