Jump to content

Talet 47

Ella
 Share

Recommended Posts

• Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men herregud!

474747474747474747474747 HELA TIDEN!!! Jag blir ***** i mig snart galen!!! Visst! OK! Gene var tänd på talet 47! So what!?

Visst, jag kanske kommer in och förstör en rolig disskusion, men vaddå? Hurvida talet 47, 74, 4 7, 7 4 är ett medvetet verk av manusförfattarna verkar vara en stor fascination...

Jaja, jag ska inte störa nå mer...  :borg1:

Mening med det här ämnet är ju just att diskutera/rapportera om 47:or :)

Det är faktiskt rätt kul att se var dom har smygit in 47:or i avsnitten, men om du inte är intresserad är det också okej.

Och det *är* medvetet gjort...

//Ella

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag vet inte om ni har upptäckt det, men när jag på semestern lyssnade på min bärbara dator där jag har en del Star Trek-musik, såg jag att låten "You are my sunshine" med Doktorn och Seven, är exakt 47 sekunder lång.

Detta kan inte vara en slump!

Jag har upptäckt ngt mkt intressant: Jag tog alla efternamn på karaktärerna i VGR (jag 7of9 för "Seven", och doktorn för "EMH" och Kes fick inte va med). Jag slog sedan ihop alla bokstväver och fick svaret 47. Sedan tog jag reda på det sammanlagda värdet av alla bokstäver (A=1, B=2 osv.). Jag kom då fram till att resultatet blev 474.

Jag gjorde samma sak med DS9 och fick då svaret 375. Kanske ingen riktig fyra, men vilket tal kommer mellan 3 och 5?  :)

Gjorde samma sak med TNG, och kom då fram till talet 497. (Visserligen fick jag ta med Barclay, men ändå  :)

För övrigt kan ju nämnas att det finns en resturang i Nora som heter 47:an.

Jag vet inte om ni har upptäckt det, men när jag på semestern lyssnade på min bärbara dator där jag har en del Star Trek-musik, såg jag att låten "You are my sunshine" med Doktorn och Seven, är exakt 47 sekunder lång.

Detta kan inte vara en slump!

Har du fått den ifrån stvoyager.nu?

Jag har nämlingen spelat in den själv, men det var inte meningen att den skulle bli 47 sek lång, rätt så otroligt att den ändå blev så lång :D

OK, Warbird - jag tror att vi nu alla har fattat att du inte förstår hela 47-grejen. Kan du nu vänligen sluta upp att skriva alla ironiska inlägg.

Om de nu inte är ironiska så ber jag om ursäkt, men fler än jag har i alla fall uppfattat dem som sådana.

End game betår av 7 bokstäver, och game 4.  ;) . Jag diskuterade 47:or med min far, och han föreslog att det hela berodde på att USA:s nationaldag är just den 4/7. För övrigt kan nämnas att Captain Hufmin i Star Trek New Frontier fraktade 47 flyktingar.

Det där med USAs nationaldag kan vara lösningen, fast tar inte engelsktalande folk och skrivet "tvärtom" alltså 4 juli 2002 som 02-07-04? alltså år-månad-dag

Är det inte så vi skriver här? År-månad-dag? Personnummer är ju så iaf... *räknar* annars skulle jag vara 79 år...

I USA så blir det väl 04-07-02, alltså dag-månad-år, och då blir det ju en rättvänd 47:a.

Tänkte bara säga att om någon läst Douglas Adams böker så finns talet 47 där också. Det handlar om att dom ska ta reda på meningen med universum livet och allting, i sista stund så får dom svaret på det och det e 47! Men då ha det gått så länge att dom ha glömt frågan

:P

Fel siffra. I Liftarens guide är svaret 42 inte 47.