Jump to content
Sign in to follow this  
Ella

Talet 47

Recommended Posts

Det verkar som om SVT håller fast vid att visa alla avsnitt av Voyager i en följd. Det sista avsnittet (Endgame, del II) kommer således att visas den 16 februari 2003.

Varför jag skriver det här? 16 februari är den 47:e dagen på året! :)

Allvarligt talat: 47:or hittar man överallt, men det vi i första hand skall diskutera här är de 47:or som förekommer i olika avsnitt och filmer. Bara en liten påminnelse, alltså!

Igår fick jag mitt skåp på min nya skola (=Hvitfeldtska, ngra trekkers där?). Jag var bara ett nummer ifrån att få skåp nummer 1074 :( , fast sedan såg jag att det var längst nere vid go9lvet, så det var kanske bättre att det blev som det blev.

Har nu fått byta skåp igen, eftersom klantskallarna på min skola gjorde fel. Den här gången fick jag skåp 1106, inte så 47:igt tänker  ni förstås. Men jag kom på att om man tar mitten-siffrorna, 10, subtraherar det med sista siffran 6, får man fyra. Om man sedan tar första siffran, 1, och adderar den med sista siffran, 6, får man: 7. Och när man sedan tar båda resultaten får man: 47!!!. En smula långsökt kanske, men ändå  :notify:

Det fanns en 47 på treffen igår(BorgII). I det avsnittet med datas bror, lyckades man transportera upp 47 stycken från ytan. (Ngt som ledde till spontana applåder)

ps. borde det inte vara dags för 47, del 2 nu?

Såg "Insomnia"(den nya, alltså) på bio igår. Gissa vilket stolsnummer jag satt på ...... B)

Tänkte lite på det där med NCC, N är 14:e bokstaven i alfabetet, och C den tredje. 14+3=17, alltså fyra och sju

en smula långsökt kanske, men ändå....... :)

Alla dessa 47:or..... Det kanske är en slump? Jag skall testa att leta efter typ 56:or och se om det finns lika många........  <_<

Om du hade läst ämnet från början så hade du vetat varför det inte är en slump.

Och man lägger ihop alla skeps klasser ock skyttel klasser blir det 47!!!! :borg1:

då det finns över 50 olika klasser skepp i star feet. samt ännu fler som inte är SF så funkar inte din räkning.

Handlade inte detta ämnet om 47or i Star Trek????

Från början var det väl så, fast nu har det väl övegått i att även hitta 47:or i vardagen. T ex så hade jag 47% accuracy i går när jag spelade lite ST:Invasion. :)

OK, jag förstår att det är kul att hitta 47:or i vardagen - jag har själv deltagit i den diskussionen - men nu får det räcka. I fortsättningen går detta ämne tillbaka till sin kärnfråga:

Var finns 47:or i Star Trek-avsnitt eller -filmer?

Alla andra inlägg från denna stund kommer hädanefter att redigeras eller tas bort.