Jump to content
Sign in to follow this  
jezzica

ZTV behöver hjälp!

Recommended Posts

Programmet Samantha som kommer att börja sändas den 4e okt och tio veckor framöver ska i något av de sista avsnitten behandla Star Trek samt Star Wars. Programmet heter helt enkelt Sci Fi. Söker därför efter dig/er som samlar på hysteriskt mkt Star Trek saker, har egna Star Trek träffar, syr egna Star Trek kostymer....ja vad som helst som känns intressant att ta upp.

Maila mig på jezzica.sunmo@ztv.se så vore jag ytterst tacksam!

Är det så att du letar efter dom mest extrema exempel som går att hitta för att visa hur "nördigt" det hela är? :(

Då är jag nog inte kvalificerad för jag syr varken kostymer eller samlar hysteriskt på något, jag gillar bara SF och tycker Star Trek är en bra serie precis som de flesta andra "trekkers".

Är det så att du letar efter dom mest extrema exempel som går att hitta för att visa hur "nördigt" det hela är?  :(

Då är jag nog inte kvalificerad för jag syr varken kostymer eller samlar hysteriskt på något, jag gillar bara SF och tycker Star Trek är en bra serie precis som de flesta andra "trekkers".

<{POST_SNAPBACK}>

Jag räknar nog in mig där också. Jag har en del ST-prylar men jag skulle inte vilja skylta med dem i TV. Sen känner jag personligen att jag redan är stämplad som "nörd" av vänner, familj och hund, och det är redan mer än jag klarar av. Jag kan bara drömma om vad som skulle hända om man var med i TV.

:knäpp:

Programplaneringen för Samantha's avsnitt om Star Trek har blivit ändrat så nu brinner det i knutarna! Nästa vecka (v42) vill vi ha:

-En date med ett Trekkies gäng i kostymer. Prata Star Trek i största allmänhet. Varifrån man fått sitt intresse, vilka conventions man varit på, vem i Star Trek man träffat, titta på idolbilder osv..osv..

-En date med en kändis (offentlig person) som har Star Trek som ett stort intresse. Är det någon som kan ge mig tips där?

Sen är vi öppna för alla förslag, all hjälp mottages med öppna armar.

Hör av er så fort ni kan & gärna till:jezzica.sunmo@ztv.se

Tack på förhand.

Tips på "kändis" är ju hallåan på SVT - Henrik Bennetter. Men om han får ställa upp på ett ZTV-program vet jag ej.

Känns ju kul att de tar upp ett program om Star Trek alltså! Men som andra nämt här: Letar ni bara efter "nördarna"? Och vad kvalificieras in i det facket?

Såg en intressant intervju på Parkinson med Patrick Stewart om filmen "trekkies". Han nämnde i intervjun att det är c:a 1% av fansen som håller på så med utstyrsel och prylar, resterande 99% tycker det är en väldigt bra serie, och nöjer sig där.

Undrar hur det är med Star Wars då om det ska in i Sci-Fi programmet. Om de bara ska antyda på specialeffekterna, eller själva handlingen. För handlingen är ju som sagt def. inte Sci-Fi. "The saga continues..."

Hade en maildiskussion med Jezzica om det där med "nördjakt" efter mitt första inlägg här och det verkar faktiskt inte alls vara vad dom är ute efter så var inte oroliga för att anmäla er. Skulle vara kul att se folk härifrån på TV :D

I fredags skrev Peter Söderlund om detta på Stockholm Trekkers e-postlista, så det verkar inte som att de fått tag på tillräckligt antal ännu. Inspelning skall enligt det e-brevet ske den kommande veckan.

E-posta direkt till jezzica ovan om ni har tips på någon/något!

Jag har skickat en två-tre mail men inte fått något svar så jag undrar hur viktigt det egentligen är. Även om min medverkan inte duger (jag tyckte det kunde vara en kul grej) så kunde man ju få ett nej tack i alla mfall.Så jag undrar om de bryr sig så mycket egentligen.

Jag har svårt att se att ZTV skulle göra någonting vettigt om STAR TREK och dess fans. Man kan bara hoppas att de förstår att det ligger oftast ett seriöst sci-fi-intresse bakom, men jag tror att det hela skall bara vara ett jippo. :(

På Stockholm Trekkers-listan, där Jezzica finns med, har hon nu sagt att hon har hittat en kändis som de arbetar med. Ännu ej sagt vem det gäller...

Nu har jag fått svar från Jezzica. Det hade helt enkelt krånglat till sig med mitt namn och mitt namn här på forumet så hon visste inte att detta var samma person. Men nu har det löst sig.

Programmet Samantha som kommer att börja sändas den 4e okt och tio veckor framöver ska i något av de sista avsnitten behandla Star Trek samt Star Wars. Programmet heter helt enkelt Sci Fi. Söker därför efter dig/er som samlar på hysteriskt mkt Star Trek saker, har egna Star Trek träffar, syr egna Star Trek kostymer....ja vad som helst som känns intressant att ta upp.

Maila mig på jezzica.sunmo@ztv.se så vore jag ytterst tacksam!

<{POST_SNAPBACK}>

När visas programmet? (Dag och tid?)

Nya bud ännu en gång...Nu på fredag eftermiddag vill vi träffa några trekkies I KOSTYM som kan tala lite klingon. Vår reporter Henrik ska lära sig det av Björn Öquist i Uppsala & vill sedan utöva sina kunskaper på riktiga trekkies. Vill du vara med? RING HENRIK på 070-7167174 eller till mig på 070-2300023

Nya bud ännu en gång...Nu på fredag eftermiddag vill vi träffa några trekkies I KOSTYM som kan tala lite klingon. Vår reporter Henrik ska lära sig det av Björn Öquist i Uppsala & vill sedan utöva sina kunskaper på riktiga trekkies. Vill du vara med? RING HENRIK på 070-7167174 eller till mig på 070-2300023

Läste just två mail på Stockholm Trekekrs diskussionslista.

Det första mailet löd så här:

Hur gick det igår? Kom det många dit? När kommer det sändas? Vilken blev

scifi-kändisen?

Varpå svarsmailet löd så här:

Ingen trekker kom alls & det sänds den 1e nov kl 20.30.

Sci-fi kändis ligger visst fortfarande på is..tyvärr..

/jezzica

Tråkigt. Jag hade gärna åkt men jag fick beskedet att båda kvoterna var fyllda. Så jag brydde mig inte om det mer. Undrar vad det blev av det när det blev så här?

Tråkigt. Jag hade gärna åkt men jag fick beskedet att båda kvoterna var fyllda. Så jag brydde mig inte om det mer. Undrar vad det blev av det när det blev så här?

<{POST_SNAPBACK}>

Var hörde du att kvoterna var fyllda och vilka kvoter handlade det då om?

Hämtat från Star Trek Databas:

Måndagen den 1/11 kl 20:30 sänds ett program på Z-TV där vi möter ett antal olika trekkers. Möjligen är det t.o.m. så att vi får se en batalj med några Star Wars-fans, men hon som ansvarat för marknadsföringen av produktionen (Jezzica Sunmo) har sagt både att det inte blev något och att programmet kommer att sändas som planerat. Även om det känns vagt, går vi ändå på vad hon har sagt senast, och det är att programmet sänds den 1/11 kl 20:30. Niclas Jönsson, ordförande i TSS skall enligt utsago finnas med i uniform och intervju.

Det slog mig att bara idag var det 65st gäster på Forumet! Detta med Z-tv skulle kunna bli en fin marknadsföring både för Forumet och föreningar, om det görs lite snyggt. ;)

Sign in to follow this  

• Create New...