Jump to content

Trekker-föreningar (II)

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

• Replies 383
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag hoppas verkligen att WCT snart får förhandsvisning av Nemesis! Mest logiskt vore väl om vi får se den 1 mars (på nästa Treff) men jag har även hört att det vore mest troligt att det skulle inträffa på Draken. Vilket betyder att förhandsvisningen kanske kommer tidigare!  :lol:  :w00t: *yay*

Hoppas jag hunnit flytta till Göteborg innan visningen så att jag hinner se den. Vill ju inte missa det.

Och det skulle ju vara ett bra sätt att börja medlemsskapet i WCT. :visslar:

Edited by Gul Tahel

• 3 weeks later...

hej

Några har undrat om vilka avsnitt Stockholm trekkers ska visa och jag är nästa 100 på att det blir dessa 12 avsnitt som visas den 18/1

Nya Ent I januari

ENT Maraduers

TOS Mudd's Women

ENT The Seventh

VOY Retrospect

ENT The Communicator

TOS A Piece of the Action

DS9 The Ship

ENT Singularity

TNG The Naked Now

DS9 Dramatis Personae

ENT Vanishing Point

DS9 Vispers

Ordningen är inte korekt men jag tror att det blir dessa som visas.

Jag skriver igen då jag vet exakt.

Mvh Morn

ps Missa inte 15/2 då det är Nemesis

Nu finns det äntligen fler bilder från förra Star Treffen här. (jag kom inte med den här gången heller :gråter:  :gråter:  :gråter: )

Blev jag ju ännu mer sugen på att bara lägga allt åt sidan och sy klart min uniform....

Jag kommer på lördag till ST:s videodag, ska försöka dra med kusinen också. Förhoppningsvis har jag klart min Voyager-innertröja så jag kan komma i proper uniform som min egen karaktär: Commander Ethan Walsh of the starship Kurosawa!

PS. Någon som vet hur lång tid det tar med tunnelbana till Hagsätra från T-centralen? DS.

PS. Någon som vet hur lång tid det tar med tunnelbana till Hagsätra från T-centralen? DS.

Om allt funkar så brukar det inte ta mer än kanske 20 min

Det tar 23 minuter enligt tidtabellen. Men den är bara en glädjekalkyl numera. Räkna med minst 30 min.

Jag vet, bodde där fram till i somras i 8 år... jag kränktes över resorna till slut. :arg:

Nu är det klart vilka avsnitt vi ska visa på lördag. (mycket ent blir det)

10.00 TOS: Mudd's Women (säsong 1)

11.00 ENT: Maraduers (säsong 2)

11.45 Paus

12.05 VOY: Retrospect (säsong 4)

12.50 ENT: The Seventh (säsong 2)

13.35 Lunch

14.35 DS9: The Ship (säsong 5)

15.20 ENT: The Communicator (säsong 2)

16.05 Paus

16.25 DS9: Dramatis Personae (säsong 1)

17.10 ENT: Singularity (säsong 2)

17.55 Paus

18.15 DS9: Whispers (säsong 2)

19.00 ENT: Vanishing Point (säsong 2)

19.45 Paus

20.05 ENT: Precious Cargo (säsong 2)

20.50 ENT: The Catwalk (säsong 2)

Videodagen slutar ca 21.35

Så jag hoppas att alla (som vill) kan komma

Nu finns mer info om förhansvisningen av Nemesis

Detta är vad Peter sa

Hej alla.

Stockholm Trekkers har genom ett unikt avtal med UIP fått förmånen =

att=20

genomföra förhandsvisning av Star Trek: Nemesis lördagen den 15 februari

kl. 1800.

Filmen ingår i videodagsprogrammet som startar kl. 1000.

Fököp av biljetter i biljettkassan fr.o.m. lördagen den 18/1, därefter

kan biljetter förköpas genom postgiroinbetalning till Stockholm Trekkers

postgirokonto: 85 215-2.

På postgirotalongen anger ni namn och adress, samt e-postadress om ni

vill ha platsbekräftelse.

Pris för lördagen den 15/2 är 120Kr.

Senaste inbetalningsdagen för postgirobetalningar är den 5 februari,

därefter säljs överblivna biljetter i biljettkassan den 15/2.

Pris vid biljettkassan den 15/2 är 150kr.

Vid fullbokning sker två visningar av Nemesis.

Visning nr. 2 startar 2100.

Hälsningar

// Peter

Founder of STOCKHOLM TREKKERS

Edited by Morn

Är det många svenskar som håller till där och som ska komma?

Ja det är ett par stycken, men vi blir nog inte så många. Det är en del som inte kan/vill komma, men om några månader kanske.... Skoj blir det iaf!

Och till er andra som är med på Outpost men inte vet hur man gör: asså om ni har Lunarstorm så kan ni ju kolla på mitt krypin, Outpost_Members, och läsa min kortfattade information där. Eller så kan jag direkt säga nu att i Outpost så chattar man och skaffar nya vänner, och blir befordrad med tiden samtidigt som man gör sig bekant med sajten. Efter en tid så kan man ansöka om att gå med i något av Outposts departments. Jag är med i Engineering och gör hemsidor och så. Det är jätteskoj!! Jag var också tveksam i början, men det är man ju till alla nya saker eller hur! Om ni tar er tid så kommer ni att älska Outpost till slut, det lovar jag ;)

Outpost forever!! (och Star Trek forum förstås)

Till sist så kan jag starta ett nytt ämne om Outpost om ni vill det. Ja, jag ska nog göra det nu, i Sci-fi kategorin.

Är det någon som vet ifall WCT kommer att få förhandsvisning av Nemesis den 1 mars eller inte? Anyway så överväger jag starkt att åka till Stockholm för att se Nemesis den 15 februari. Morn, det är väl 80 kr inträde va? Jag kollade på Stockholm Trekkers hemsida men den är smått ostrukturerad och verkar inte uppdateras så ofta. (no offense :P) Sedan så måste jag köpa en tågbiljett (tur och retur) som kostar 285 kr men jag får rabatt eftersom jag har CSN-kort, sedan måste jag förnya medlemsskapet i WCT (100 kr) och sen måste jag ha mat och sen måste jag ha nån att bo hos för hotell är inte att tänka på. :P <_< Och videodagarna funkar väl på samma vis som WCT's?

Nåja ni är väl inte intresserade av att höra ovanstående men jag ville bara spåna lite :P :D Hmm är det något jag har glömt?

Tror dock inte de super, det är inte så smart med tanke på att man går upp tidigt följande dag. Och alla som var på Draken såg ut att vara i mycket bra skick=)

Dessa förtreffar är superba <no pun intended> säger hon som startat dem. Man börjar tidigt ca 17.30 för att kunna sluta tidigt. Därför är vi pigga nästa dag. Boka redan nu in fredagen före 1 mars...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...