Jump to content

Trekker-föreningar (II)

Pjotr'k
 Share

Recommended Posts

lite info om nemesis 15/2

Hej alla.

Stockholm Trekkers har genom ett unikt avtal med UIP fått förmånen att 20

genomföra förhandsvisning av Star Trek: Nemesis lördagen den 15 februari

kl. 1800.

Filmen ingår i videodagsprogrammet som startar kl. 1000.

Fököp av biljetter i biljettkassan fr.o.m. lördagen den 18/1, därefter

kan biljetter förköpas genom postgiroinbetalning till Stockholm Trekkers

postgirokonto: 85 215-2.

På postgirotalongen anger ni namn och adress, samt e-postadress om ni

vill ha platsbekräftelse.

Pris för lördagen den 15/2 är 120Kr.

Senaste inbetalningsdagen för postgirobetalningar är den 5 februari,

därefter säljs överblivna biljetter i biljettkassan den 15/2.

Pris vid biljettkassan den 15/2 är 150kr.

Vid fullbokning sker två visningar av Nemesis.

Visning nr. 2 startar 2100.

Hälsningar

// Peter

Founder of STOCKHOLM TREKKERS

Sen så bör det säjas att sidan (sts) är enormt kass. och om man vill ha info så ska man fråga någon som vet. (skicka ett mail till Peter kanske) eller att man frågar här på forumet.

Edited by Morn

• Replies 383
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det någon som vet ifall WCT kommer att få förhandsvisning av Nemesis den 1 mars eller inte? Anyway så överväger jag starkt att åka till Stockholm för att se Nemesis den 15 februari. Morn, det är väl 80 kr inträde va? Jag kollade på Stockholm Trekkers hemsida men den är smått ostrukturerad och verkar inte uppdateras så ofta. (no offense :P) Sedan så måste jag köpa en tågbiljett (tur och retur) som kostar 285 kr men jag får rabatt eftersom jag har CSN-kort, sedan måste jag förnya medlemsskapet i WCT (100 kr) och sen måste jag ha mat och sen måste jag ha nån att bo hos för hotell är inte att tänka på. :P  <_< Och videodagarna funkar väl på samma vis som WCT's?

Nåja ni är väl inte intresserade av att höra ovanstående men jag ville bara spåna lite :P :D Hmm är det något jag har glömt?

Det ryktas att WCTs förhandsvisning blir på sö den 2 mars alltså dagen efter treffen den 1:e.

Obs för inte detta vidare än för det är hemligt :w00t:

Är det någon som vet ifall WCT kommer att få förhandsvisning av Nemesis den 1 mars eller inte? Anyway så överväger jag starkt att åka till Stockholm för att se Nemesis den 15 februari. Morn, det är väl 80 kr inträde va? Jag kollade på Stockholm Trekkers hemsida men den är smått ostrukturerad och verkar inte uppdateras så ofta. (no offense :P) Sedan så måste jag köpa en tågbiljett (tur och retur) som kostar 285 kr men jag får rabatt eftersom jag har CSN-kort, sedan måste jag förnya medlemsskapet i WCT (100 kr) och sen måste jag ha mat och sen måste jag ha nån att bo hos för hotell är inte att tänka på. :P  <_< Och videodagarna funkar väl på samma vis som WCT's?

Nåja ni är väl inte intresserade av att höra ovanstående men jag ville bara spåna lite :P :D Hmm är det något jag har glömt?

Det ryktas att WCTs förhandsvisning blir på sö den 2 mars alltså dagen efter treffen den 1:e.

Obs för inte detta vidare än för det är hemligt :w00t:

Mer info kommer jättesnart på http:/www.trekkers.se, så snart allt är färdigförhandlat...

Stay tuned...

:wub:

Sen är det ju vanlig premiär den 28 mars - så det är ju inte sååå länge tills dess.

Jag var i London och kollade på den (3 ggr) och kunde nog lika gärna väntat ett tag till. Man

dog ju inte av glädje direkt... :blink:

När får man besked om ansökt medlemskap?

Har äntligen fått implantatet ut, och anmält mig som medlem till Swedish Trekkers. Både betalat och mailat.

Någon som vet hur lång tid det kan tänkas innan man hör av någon från föreningen?

(detta är inte ett svar på pågående diskussion, trots att jag klickade på knappen "svar". men forumledaren tillät inte att jag klickade på den för mig logiska knappen "nytt ämne"....)

När får man besked om ansökt medlemskap?

Har äntligen fått implantatet ut, och anmält mig som medlem till Swedish Trekkers. Både betalat och mailat.

Någon som vet hur lång tid det kan tänkas innan man hör av någon från föreningen?

Här är inte rätt plats för en frågespalt om när du får besked från WCT, därför fick du inte starta nytt ämne.

Maila folket på wct om såna frågor, även om jag inte tror att det är några problem med medlemskapet, går du på nästa treff och snackar med medlemsansvarige kan du nog få medlemskortet på plats eller nåt.

Jag tror att WCT, precis som övriga trekkerföreningar, skickar ut allt så fort som möjligt. Eftersom det är ideella krafter kan man inte sätta ett visst datum, men de vill nog bli av med högarna så fort som möjligt. TSS, som är en betydligt mindre förening, försöker skicka ut sitt inom en vecka. Du får nog räkna med 2-3 veckor för WCT, är min gissning.

Sedan vill jag säga att jag inte håller med Quiet. Det är för mig helt OK att skriva sådana här frågor i denna diskussion. Att via e-post få tag på WCT:s företrädare har visat sig ta lång tid, och det är då bra att kunna fråga sina med-medlemmar på forat om de vet. Det är en kort fråga som bara kräver ett kort svar.

Just av det faktumet att det är en kort fråga som bara kräver ett kort svar, var min anledning till att inte godkänna det nya ämne som bruse skapade. Skulle vi skapa nya ämnen för varje liten fråga, som bara blir 2 inlägg, skulle forat snart nog vara översållat med ämnen, mer än vad det är i dag.

Nog diskuterat om detta, om det inte är så att någon har invändningar mot mitt svar att det tar 2-3 veckor att få medlemskort från WCT.

Låter som en trevlig visning. I Göteborg är det filmfestival så det får bli det istället.

Här är programmet för WCTs treff den 1/3 Romulans 2 (samma som Romulan 1 för övrigt, men det var väl inte alla som var där då för länge sedan http://www.trekkers.se/treffar/08/08.shtml)

"XXVI - Romulans 2"

1 TOS 1:15 Balance of Terror

2 TOS 3:2 The Enterprise Incident

3 TAS :6 The Survivor

4 TNG 2:11 Contagion

5 TNG 3:7 The Enemy

6 TNG 3:10 The Defector

7 TNG 3:20 Tin Man

8 TNG 4:8 Future Imperfect

9 TNG 4:24 The Mind´s Eye

10 TNG 5:24 The Next Phase

11 TNG 6:14 Face of the Enemy

12 TNG 6:25 Timescape

13 TNG 7:12 The Pegasus

14 DS9 3:17 Visionary

15 VOY 1:7 Eye of the Needle

16 VOY 4:14 Message in a Bottle

Nog diskuterat om detta, om det inte är så att någon har invändningar mot mitt svar att det tar 2-3 veckor att få medlemskort från WCT.

Det har jag. Jag fick vänta flera månader på mitt kort. Hela processen när jag gick med, var hemskt dåligt skött. jag gick fösrt med via web-formuläret. När jag sedan kom till min första Treff, var jag inte med i listan. Så då var jag tvungen att än en gång fylla i en medlemsansökan. Sedan så dröjde det som sagt flera månader innan jag äntligen fick mitt medlemskort. <_<

Det har jag. Jag fick vänta flera månader på mitt kort. Hela processen när jag gick med, var hemskt dåligt skött. jag gick fösrt med via web-formuläret. När jag sedan kom till min första Treff, var jag inte med i listan. Så då var jag tvungen att än en gång fylla i en medlemsansökan. Sedan så dröjde det som sagt flera månader innan jag äntligen fick mitt medlemskort. <_<

Precis likadant var det för mig. Men när jag påpekade hur dåligt web-formuläret var för webbredaktionen, så det är borttaget. Mitt namn har också saknats på listorna vid ett par treffar. Men det är väl sådant som händer. :rolleyes:

Är det stor chans att det blir några sådana överblivna grejer? Inte särskilt troligt. fast d beror ju på, är det stort? Finns d många platser menar jag alltså? fast iofs, klampar man inte där ett par timmar innan lär man väl inte få tag på nån. eller?

Är det stor chans att det blir några sådana överblivna grejer? Inte särskilt troligt. fast d beror ju på, är det stort? Finns d många platser menar jag alltså? fast iofs, klampar man inte där ett par timmar innan lär man väl inte få tag på nån. eller?

Det finns totalt ca 200 platser på focus.

och vid behov (om det blir fullt) så visas Nemesis en gång till

Sen så tror jag att det går att komma in utan att ha bokat men man vet alldrig.

Så det bästa är att boka i förväg.

Det senaste infon som kommit fram

Hej!

Det finns ca 150 biljetter kvar till Stockholm Trekkers förhandsvisning

av Star Trek: Nemesis den 15 februari 2003.

Förköp av biljetter sker genom inbetalning av 120 kr till Stockholm

Trekkers postgiro 85 215-2 senast den 10 februari. Den som inte är

medlem kan passa på att bli det för endast 50 kr i samband med köp av

Nemesis-biljett.

Betald medlemsavgift är ett måste för inträde till Nemesis. Glöm inte

att betala medlemsavgiften 100 kr eller 50 kr familjerabatt ytterligare

medlemmar. Postgirot 85 215-2.

--

Johan Tjäder

kassör, Stockholm Trekkers

Någon som vet vad det är för åldersgräns på Nemesis? Den 15/2 är det klonhelg för mig, alltså jag har min klon hos mig. :D Och han gillar ju Star Wars, och såg Sagan om de två tornen utan problem. Han är 9 år. Dock tycker han Star Trek är barnsligt :o Han behöver mao lite uppfostran!

Kan Nemesis vara för "hemsk" för honom? Någon som har en susning?

Är det 11 år, så heter det 7 år med vuxen.

Vore ju synd att missa tillfället att få se den lite tidigare.

Hittade detta på WCTs hemsida:

Förhandsvisning av Nemesis!

Nya filmen Star Trek X: Nemesis förhandsvisas söndag 2 mars klockan 10:00 på biografen Palladium vid Kungsportsplatsen i Göteborg. Förhandsvisningen öppen är för alla och kostar 100 kr

Nemesis på Palladium...oohhh

Det är väl inget att komma med. Då har ju Stockholm Trekkers redan haft Sveriges (?) första förhandsvisning för publik av den filmen. Fast tills dess kan man köpa en Nemesis-poster på posterdreams för 49 kronor:

jo, men den förhandsvisningen är väl knappas på Palladium...

Helgen den 1-2 mars blir ganska ok.

Lördagen, Star Treff på Chalmers..

Söndagen, Nemesis :)

Här kommer programmet för Star Treffen:

Kassan öppnar 8:00. Kl 09.00 börjar visningen. Observera att tiderna nedan kan variera något.

TAS 006 The Survivor

Vi hälsar välkomna och lottar ut vinster, 5 min 09.25 - 09.30

TOS 1:15 Balance of Terror

TOS 3:2 The Enterprise Incident

TNG 2:11 Contagion

TNG 3:7 The Enemy

Rast 30 min kl 12:40 - 13:10

Utlottning 10 min kl 13:10 - 13:20  

TNG 3:10 The Defector

TNG 3:20 Tin Man

TNG 4:8 Future Imperfect

TNG 4:24 The Mind's Eye

Rast 60 min kl 16:30 - 17:30

Utlottning 15 min kl 17:30 - 17:45  

TNG 5:24 The Next Phase

TNG 6:14 Face of the Enemy

TNG 6:25 Timescape

TNG 7:12 The Pegasus

Rast 30 min kl 20:55 - 21:25

Utlottning 15 min kl 21:25 - 21:40

DS9 3:18 Visionary

VGR 1:7 Eye of the Needle

VGR 4:14 Message in a Bottle

Slut ca 00.00

det börjar och slutar tidigare...undra fall treffmefjälparna ska vara där 06.00 i så fall ?

Edited by P'tack

Det är väl inget att komma med. Då har ju Stockholm Trekkers redan haft Sveriges (?) första förhandsvisning för publik av den filmen. Fast tills dess kan man köpa en Nemesis-poster på posterdreams för 49 kronor:

jo, men den förhandsvisningen är väl knappas på Palladium...

Det är inte direkt troligt då Palladin ligger i Gbg och STs visning är i stockholm.

Edited by Morn

Någon som vet vad det är för åldersgräns på Nemesis? Den 15/2 är det klonhelg för mig, alltså jag har min klon hos mig.  :D  Och han gillar ju Star Wars, och såg Sagan om de två tornen utan problem. Han är 9 år. Dock tycker han Star Trek är barnsligt  :o  Han behöver mao lite uppfostran!

Kan Nemesis vara för "hemsk" för honom? Någon som har en susning?

Är det 11 år, så heter det 7 år med vuxen.

Vore ju synd att missa tillfället att få se den lite tidigare.

Jag tror att om han klarade "Sagan om de Två Tornen" så lär han klara "Nemesis". Åldersgränsen lär vara 11 år, 7 år med vuxen.

Jag tror att om han klarade "Sagan om de Två Tornen" så lär han klara "Nemesis". Åldersgränsen lär vara 11 år, 7 år med vuxen.

Tack, bra! Då är återväxten för små trekkers säkrad. I värsta fall får jag väl klona mig en gång till...

Edited by bruse

Nu finns programmet till Stockholm Trekkers nästa videodag uppe på hemsidan.

Självklart ska jag dit.

Förhandsvisning

STAR TREK: NEMESIS

15 februari 2003

Bio Focus, Hagsätra torg 34

Förköp: 120 kr

Pris vid dörren: 150 kr

Förköpsbiljetter kan beställas via Stockholm Trekkers postgiro 85 215-2, dock senast den 10 februari.

OBS! Ingen platsbokning.

10:00 ENT: Minefield (2)

10:55 TOS: The Enterprise Incident (3)

11:45 Paus

12:00 VOY: Message in a Bottle (4)

12:45 TAS: The Survivor

13:10 LUNCH

14:10 TNG: Data's Day (4)

14:55 DS9: In the Pale Moonlight (6)

15:40 Paus

16:00 TNG: Contagion (2)

16:45 TOS: The Deadly Years (2)

17.35 Filmmingel - Romulan Ale!

18.15 Lotteridragning & prisutdelning

18.30 STAR TREK: NEMESIS

Pristävling och lotteri - Vinn Star Trek: Nemesis prylar

Mer information kommer inom kort

Hoppas inte Morn blir sur nu, det är ju han som brukar lägga upp information från Stockholm Trekkers.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...