Jump to content
Sign in to follow this  
OnO

Bästa kvinnliga karaktär

Vilken är den bästa kvinliga karaktären?  

99 members have voted

1. 1.

• Uhura
      7
    • Christine Chapel
      0
    • Janice Rand
      1
    • Beverly Crusher
      0
    • Deanna Troi
      4
    • Natasha Yar
      3
    • Lwaxana Troi
      6
    • Katerine Pulaski
      0
    • Kira Nerys
      12
    • Jadzia Dax
      9
    • Ezri Dax
      4
    • Leeta
      2
    • Kathryn Janeway
      16
    • B'Elanna Torres
      5
    • Kes
      3
    • Seven of Nine
      13
    • Naomi Wildman
      1
    • Hoshi Sato
      2
    • T'Pol
      7
    • Någon annan - specificera själv!
      4

Recommended Posts

Ingen slår Maj./Col. Kira's drivkraft och eldighet!

Har bara sett 1:a säsongen av DS9 men jag tyckte att Kira bara var jobbig men man kanske behöver se mer av Kira för att uppskatta henne

Ingen slår Maj./Col. Kira's drivkraft och eldighet!

Har bara sett 1:a säsongen av DS9 men jag tyckte att Kira bara var jobbig men man kanske behöver se mer av Kira för att uppskatta henne

Ja verkligen!! Jag tycker inte ens DS9 säsong 1 är "riktig" DS9... De hade inte alls hittat sin plats i StarTrek-universumet fören säsong 3, tycker jag... Då *****r blev det plötsligt JÄKLIGT bra! :)

Tycker som McTviggy att Kira var rätt jobbig i DS9, till viss del kanske beroende på att hon överexponerades (som jag uppfattar det) i serien.

Min favorit är utan tvekan Seven of Nine, fascinerande med konflikten mellan hennes Borg-jag och mänskliga (ursprungliga) jag.

Jag tycker bara Seven of Nine är ett ogenerat försök att höja seriens "ratings" genom att ta in en snygg ögongodis-blondin i tight body-suit. Jag menar, en borg med high-heels? Come on!!

Första gången jag hörde talas om Seven tyckte jag att det endast var ett sätt att höja tittarsiffrorna. Jeri Ryan visade sig dock vara en mycket kompetent skådespelerska och har verkligen gett liv åt rollfiguren. Jag tycker att hon lyckas flytta fokus från Sevens utseendet till hennes personlighet och agerande. Även om man tog bort den åtsittande dräkten och de högklackade skorna skulle rollen fortfarande fungera.

Lwaxana Troi, utan minsta tvekan. Hon är en underbar kvinna, hysteriskt rolig och samtidigt utvecklas figuren och får mycket djup under säsongerna. Man vet alltid att det är ett bra avsnitt när hon är med.

Majel Barrett gör henne sååå bra! :)

Tycker att Kira är grymt bra, och det har säkert mycket att göra med Nana Visitor, som är en enormt duktig skådespelare. Känner inte alltid att jag gillar henne, men det är lätt att förstå karaktären, hennes drivkraft och synsätt.

Nu har omröstningen pågått i nästan 4,5 år. Vi kan konstatera att Kathryn Janeway har 13 röster och leder före Kira Nerys och Seven of Nine, som båda har 11. Jadzia Dax och T'Pol delar fjärdeplatsen med 7 röster vardera.

Fortfarande verkar det vara så att DS9 och Voyagers damer verkar vara populärast...

Det finns många bra kvinnliga karaktärer :), mina favoriter är:

Lwaxana Troi (älskar sättet på hur hon driver alla i sin omgivning till vansinne, hon är bara för härlig)

Kira (stark med bägge fötterna på jorden och ett hett temperament)

Jadzia (hon har alltid glimten i ögat)

Janeway (en bra förebild och en bra kapten)

B'Ellana (stark, orädd och smart)

I den skaran är det inte lätt att välja men det får bli Lwaxana Troi. Hon vinner på att varje avsnitt hon är med i är väldigt underhållande. Hon har en väldig kariskma och gör sin roll fantastiskt bra.

Edited by Commander Michels

Oj oj, detta var inte särskilt lätt...

Jag röstade på Janeway, men sammanlagt i Star Trek serierna finns det ju som sagt definitvt mer än en bra kvinnlig karaktär. Personligen har jag alltid varit ett stort Janeway fan, så hon fick min röst utan större tvekan, men måste ändå nämna mina andra hedersfavoriter:

* Seven of Nine: Hennes kamp för att bli mer människa är rörande och just att hon är den första borg (som jag sett) som nu motsätter sig kollektivet är väldigt imponerande.

* Deanna Troi: Hennes Betazoid krafter är väl största anledningen till varför hon är en så viktig karaktär. Personligen gillar jag henne mycket pga fangirl orsaker. (Inte direkt imponerande däremot.)

* Beverly Crusher: Bortsett från att vara en väldigt bra läkare, så tycker jag hon verkar väldigt stabil och stark i sin egen rätt helt enkelt.

* B'Elanna Torres: Hmm, undra varför hon står med? :P

(Och Naomi Wildman är ju urgullig!)

* Deanna Troi: Hennes Betazoid krafter är väl största anledningen till varför hon är en så viktig karaktär. Personligen gillar jag henne mycket pga fangirl orsaker. (Inte direkt imponerande däremot.)

Vad är fangirlorsaker för något?

(Och Naomi Wildman är ju urgullig!)

Inte längre: :)

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=22446492

Janeway är den bästa kvinnliga karaktären. Hon är slug, intelligent och har stark karisma. Planerar allt i förväg och väg och har oftast en backup plan i fall något skulle gå fel. Kan nog vara lite för envis ibland som kanske är hennes svaga punkt liksom samtidigt väldigt bra.