Jump to content
Sign in to follow this  
Deanna

Är din partner en trekkie/trekker?

Recommended Posts

Skrev för precis en månad sen om min gumma äntligen kanske blir en människa..... Hör och hepna... Nu frågar hon om vi inte ska se ett avsnitt ibland....hmmm... Börjar känna mig isidosatt med mitt intresse..:)

Jag har i sommar köpt filmerna Undiscovered country/Generations/First contact och Insurrection. Jag har de första fem filmerna på VHS och sen tidigare Nemesis på DVD.

Tidigare i år har jag kollat på DS9 fram till och med sesong 6 på DVD. Jag har stuckit in i balnd med VOY avsnitt som jag haft på VHS.

Intresset från familjen har ökat efterhand :) Eftersom de senste veckan inte inbjudit till uteaktiviteter så har vi kollat på filmerna och min tio årige son börjar kunna namnet på chefsmekaniker och doktorer. Han gillar när EMH doktorn är med i First Contact etc. Jag tror han gillar storyn som hänger ihop, han frågar om tidslinjer (när skedde det i förhållande till något annat)

Jag tror jag har uppfostrat ett nytt Star Trek-fans till världen detta år :lol:

Jag tror jag har uppfostrat ett nytt Star Trek-fans till världen detta år  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Fantastiskt kul! Grattis! :)

Hoppas nu att jag lyckas också... :huh:

Hej på er!

Jag har inte varit inloggad på ett halvår eller nåt... Vad lustigt att denna tråden handlar om just relationer, då jag just är i färd med att komma över diverse bekymmer relaterat till just sådant. *suck* Mannen ifråga tycker inte om Star Trek lika mycket som jag, och jag vet inte om det hade blivit några eventuella TV-tittande-konflikter. Visserligen finns det väl inga enkla, "perfekta" relationer utan smågnabbande, men den dag då jag får en kille, hoppas jag att vi två kan titta på Star Trek tillsammans, och diskutera och reflektera såsom jag älskar att göra. Jag har haft ett långt uppehåll i mitt Star Trek-intresse nu, för allting går ju i faser här i livet, men nu känner jag att jag vill börja ha avsnitts-maraton igen. De serierna är så bra, och de blir ju ännu bättre om jag har en kille att dela det med? Så visst är det viktigt att man delar varandras intressen - men inte så att man är tvillingar. :P Visar det sig att han inte gillar Star Trek men är underbar på alla andra sätt, så funkar ju det med. Man får väl vara flexibel.

Så ja, det går att leva ihop med en trekkie om det finns en bra balans. Och ja, jag är en singeltjej i mina bästa år, med en gammal härlig kärlek till Star Trek. Nån utopi är jag då inte. ;) Vägen till mitt hjärta går via 20 000 kronors-samlingen som nu finns på amazon.com! Haha! *skratt*

Edited by Nina Janeway

Nja, hon delar inte mitt intresse direkt men tittar tillsammans med mig på avsnitt som jag nämnt att jag tycker speciellt mycket om. Hon brukar uppskatta dem i alla fall. Så tja, hon kanske delar mitt intresse till viss del i alla fall.

Jag och min sambo fann varandra på grund av Star Trek, vilket är trevligt. Vi delar allt i det avseendet. Vi har till och med varit på väg att skriva samboavtal rörande DS9-boxarna. De är som våra små barn :lol: .

Det är ju bra. Själv skulle jag gärna hitta någon tack vare Star Trek, eller någon annan TV-serie/musikgrupp jag älskar. Vad sägs om att gifta sig i lämplig Star Trek-uniform på en strand i Hawaii? Det är en dröm jag har! :D

Det är ju bra. Själv skulle jag gärna hitta någon tack vare Star Trek, eller någon annan TV-serie/musikgrupp jag älskar. Vad sägs om att gifta sig i lämplig Star Trek-uniform på en strand i Hawaii? Det är en dröm jag har! :D

Låter som att någon har en liten dröm om att finna ett "Risa" på jorden. ;)

Edited by orville

Jag flyttade tillsammans med min sambo för ett par år sedan och i början var han ganska tveksam till Star Trek Då han förknippade detta med nördar, dåliga kulisser och fåniga monster. Men när jag väl fick honom att titta på några avsnitt med mig fick han motvilligt erkänna att de faktiskt var bra. Idag har han sett hela VOY och ENT med mig och nu är vi halvvägs genom TNG sedan blir det något nytt för oss båda då inte jag heller sett TOS :)

Jag flyttade tillsammans med min sambo för ett par år sedan och i början var han ganska tveksam till Star Trek Då han förknippade detta med nördar, dåliga kulisser och fåniga monster. Men när jag väl fick honom att titta på några avsnitt med mig fick han motvilligt erkänna att de faktiskt var bra. Idag har han sett hela VOY och ENT med mig och nu är vi halvvägs genom TNG sedan blir det något nytt för oss båda då inte jag heller sett TOS :)

Hehe, det är ju då de dåliga kulisserna och de fåniga monstren kommer. Tur att du hunnit grunda med VOY och ENT (även om jag personligen tycker attd et är de sämsta serierna...)

Jag har själv gått igenom ENT med sambon och i övrigt har hon sett en del TNG och VOY + flera av filmerna. Även om hon tycker att det är bra får jag liksom inte samma brinnande entusiasm från henne som från mig själv. Jag försöker ha distans och inte "gråta" för mycket när jag missar ett avsnitt på Tv. Men hon rör inte en min vid samma situationer...

Så för att besvara frågan: Jag är en Trekkie och det är inte min sambo - vi klarar den biten utmärkt ändå!

Hehe, det är ju då de dåliga kulisserna och de fåniga monstren kommer. Tur att du hunnit grunda med VOY och ENT (även om jag personligen tycker attd et är de sämsta serierna...)

Jag har själv gått igenom ENT med sambon och i övrigt har hon sett en del TNG och VOY + flera av filmerna. Även om hon tycker att det är bra får jag liksom inte samma brinnande entusiasm från henne som från mig själv. Jag försöker ha distans och inte "gråta" för mycket när jag missar ett avsnitt på Tv. Men hon rör inte en min vid samma situationer...

Så för att besvara frågan: Jag är en Trekkie och det är inte min sambo - vi klarar den biten utmärkt ändå!

Jodå, det vet vi, men han vill dela det nya med mig ändå och tycker att det ska bli kul att se något som jag inte sett innan heller :). När det gäller entusiasm är min sambo inte heller riktigt lika entusiastisk som jag och kan somna framför tv'n ibland men det märks att han gillar Star Trek. Så jag är en Trekkie och min sambo är en light trekkie :) :P

Jodå visst gillar hon StarTrek, Spock Kirk o Janeway. är favoriter. Men har en Chapel klänning samt Lanice tröja (med löshår därtill, den rutiga långa flätan)

Min make är väldigt förstående. Han gillar Star Trek men inte lika mycket som jag. Han gick upp extra tidigt på alla hjärtans dag för att baka mig en sockerkaka utan citronskal eller kardemumma eller något annat läbbigt. Då och då köper han Star Trek saker åt mig också. Och han är en snygging. hehe

Verkligen inte, här får man fajtas om TV/DVD. :)

Däremot det där andra (SW), det funkar av någon outgrundlig anledning... ;)

Kan ju meddela att det inte blev några glädjetjut direkt när jag sa att vi ska på bio 10/5, utan möjlighet att neka. :D

Edited by O'Brien

O'Brien får alltid lida. Stackare. Här är det inte lika mycket fight om TV och mediaspelare. Maken är enormt sportintresserad och jag avskyr sport på TV. Givetvis nekar jag inte maken att kolla på sport och han nekar inte mig att kolla på Star Trek. Vi har kommit fram till att man behöver inte göra allt allt allt tillsammans så han går på sina sportevenemang och jag går på Sthlm Trekkers Trekdagar och utöver trekdagar så umgås jag med mina trekpolare. Jag åker på Star Trek convention och han på golf- och skidresor. Han har varit med en gång på convention och tyckte det var ok. Givetvis går vi och ser nya Star Trek tillsammans och drar även med sonen (dottern är i USA) men jag skulle aldrig tvinga honom något och jag slipper spela golf. LOL.

O'Brien får alltid lida. Stackare. Här är det inte lika mycket fight om TV och mediaspelare. Maken är enormt sportintresserad och jag avskyr sport på TV. Givetvis nekar jag inte maken att kolla på sport och han nekar inte mig att kolla på Star Trek. Vi har kommit fram till att man behöver inte göra allt allt allt tillsammans så han går på sina sportevenemang och jag går på Sthlm Trekkers Trekdagar och utöver trekdagar så umgås jag med mina trekpolare. Jag åker på Star Trek convention och han på golf- och skidresor. Han har varit med en gång på convention och tyckte det var ok. Givetvis går vi och ser nya Star Trek tillsammans och drar även med sonen (dottern är i USA) men jag skulle aldrig tvinga honom något och jag slipper spela golf. LOL.

Jo, vi har också lite "egna" intressen så det är inte så farligt som det låter även om det blir lite grymtande när jag har skepparjouren mitt i semestern. Jag skulle dock aldrig drömma om att störa mitt i virkning/stickning... :D

Jag och min sambo gillar bägge science fiction, men vi gillar olika saker inom genren. Jag gillar Star Trek, science fiction komedier och klassiker. Min sambo är väll mer Star Wars, sicence fiction i form av dystopier och lite annat smått och gott. Han ser dock på Star Trek filmerna och tycker om dem, om än inte lika mycket som jag. Jag läser mer böcker än vad han gör i genren (tror inte han läst mer än en enda bok eller så på 10 år i science fiction). Men han har faktiskt drivit med blogg och andra saker som finns på nätet (fast mest på engelska och norska) om Science Fiction och Fantasy!

Tillsammans är vi nog ganska så mycket över genomsnittet intresserade och passionerade Science Fiction och Fantasy-nerdar!

Jag upplevde ett stolt ögonblick häromdagen när jag kom hem och fann maken sittande ensam framför ENT ;). Jag har lyckats trekkifiera honom hihi :w00t:. Det är roligt att han allt eftersom åren gått börjat dela mitt intresse mer och mer. Det började med att han en dag gnällde över att jag tittat på VOY utan honom och nu börjar han bli lika härligt nördig som jag - kunna avsnittsnamn, trivia och annat skoj. Ah härligt :):wub: