Gå till innehåll

Star Trek-spel


Essray

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 3 veckor senare...
Hmm, vet inte om vi snackar samma bana. Jag menar den där force fielden som man står utanför tillsammans med crewman Rick Biessman... För det finns ju en stor hiss i närheten som går till nedervåningen. <_<

Just det, det finns ju ett speciellt Elite Force-ämne. Kanske bäst att flytta denna konversationen dit.

JAg ärt på allra första när man har just börjat när enns som kompisra har blivit tagna och man måste tror jag var till mitten av skeppet för att befria dom.. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade mig ett "Action Pack" i måndags. :w00t: Sitter och spelar Armada, när jag upptäcker att det tar en oerhört lång tid att vänta på alla videosekvenser om man måste spela om en bana. Ngn som vet hur man hoppar över dem? (om det går d v s). :huh:

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade mig ett "Action Pack" i måndags.  :w00t:  Sitter och spelar Armada, när jag upptäcker att det tar en oerhört lång tid att vänta på alla videosekvenser om man måste spela om en bana. Ngn som vet hur man hoppar över dem? (om det går d v s). :huh:

Jag själv spelar armada 2 och om du trycker på knappen över "enter" (kommer inte ihåg vad den heter) eller på "s" så hoppar jag över videosekvenserna...tror jag.

Har någon spelat "Star Trek: star fleet command 3"?? Har laddat ner intro filmerna (ja, det var lagligt så ta INTE bort detta) och det verkar så j*vla bra! Man kan ha kommandot över Intrepid class (den skepp typ som voyager är)!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv spelar armada 2 och om du trycker på knappen över "enter" (kommer inte ihåg vad den heter) eller på "s" så hoppar jag över videosekvenserna...tror jag.

Har någon spelat "Star Trek: star fleet command 3"?? Har laddat ner intro filmerna (ja, det var lagligt så ta INTE bort detta) och det verkar så j*vla bra! Man kan ha kommandot över Intrepid class (den skepp typ som voyager är)!!!

"Sudda"-knappen, alltså? :huh:

Förresten, är det ngn som vet ngt bra ställe för fusk till Armada, Armada II och/eller Elite Force?

De spelade SF:Command 3 på förra treffen, det verkade ganska kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv spelar armada 2 och om du trycker på knappen över "enter" (kommer inte ihåg vad den heter) eller på "s" så hoppar jag över videosekvenserna...tror jag.

Har någon spelat "Star Trek: star fleet command 3"?? Har laddat ner intro filmerna (ja, det var lagligt så ta INTE bort detta) och det verkar så j*vla bra! Man kan ha kommandot över Intrepid class (den skepp typ som voyager är)!!!

"Sudda"-knappen, alltså? :huh:

Förresten, är det ngn som vet ngt bra ställe för fusk till Armada, Armada II och/eller Elite Force?

De spelade SF:Command 3 på förra treffen, det verkade ganska kul. :)

Jaa, rätt ord "suddaknappen.

Ett bra ställe för fusk till typ alla spel är gamesdomain.com:s hemsida. Där har de recensioner för alla spel som har kommit och som skall komma. Det som är lite jobbigt är att allt är på engelska, men det är på engelska på nästan alla fusk ställen. Kolla annars in fuska.nu:s hemsida, lite sämmre men nästan allt är på svenska. Hoppas att du är nöjd med dessa ställena annars kan du kanske skicka ett PM så kan jag kolla om jag hittar ett annat ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej,

jag undrar om någon här har spelat "Star Trek: Bridge Commander"

Är den bra eller dålig?

Vad tyckte ni?

Finns den i Sverige? :huh:

Var tror ni att jag kan få tag i den? (OBS! Ej internet!)

Jag har testat demot och jag tyckte att den var häftig. :)

MVH

Mariah :tomte:

Redigerad av Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att spela dataspel "star trek: Bridge Commander "nu och det verkar bra tycker jag . Det handlar om att du, som är numberone i några månader, tar över kaptens plats plötsligt eftersom att kapten dog pga en olycka. Du får styra skeppet som kapten , t. ex ge order till besättning på bryggan

Om du bor i stockholm, då är det ganska lätt att hitta dataspel i en butik där.

Lycka till med att hitta dataspel , Mariah!

Redigerad av Nettan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv spelar armada 2 och om du trycker på knappen över "enter" (kommer inte ihåg vad den heter) eller på "s" så hoppar jag över videosekvenserna...tror jag.

Har någon spelat "Star Trek: star fleet command 3"?? Har laddat ner intro filmerna (ja, det var lagligt så ta INTE bort detta) och det verkar så j*vla bra! Man kan ha kommandot över Intrepid class (den skepp typ som voyager är)!!!

jag tycker armada 2 är mycket bättre än ettan, för i ettan kan man inte köra i warpfart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv spelar armada 2 och om du trycker på knappen över "enter" (kommer inte ihåg vad den heter) eller på "s" så hoppar jag över videosekvenserna...tror jag.

Har någon spelat "Star Trek: star fleet command 3"?? Har laddat ner intro filmerna (ja, det var lagligt så ta INTE bort detta) och det verkar så j*vla bra! Man kan ha kommandot över Intrepid class (den skepp typ som voyager är)!!!

jag tycker armada 2 är mycket bättre än ettan, för i ettan kan man inte köra i warpfart

har inte du redan skrivit det?? *förbryllad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Vilken butik syftar du på? Någon speciell?

TV-spelsbörsen på Klarabergsvägen, mitemot Åhlens, borde ju ha den. Sedan så finns det en mkt fin butik på Ölandsgatan 30, som har ett stort utbud. Och så har ju webhallen en butik också (minns ej var, står på sidan, från vilken man även kan boka i förväg). De borde vara billigast. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte "STAR TREK ConQuest online" igår.  :)  någon som har spelat det? är det bra?

det kostade bara 60 spänn men efter lite rabatter och så 53 spänn på Tradition, så jag kände att jag kunde lika gärna köpa det, det är ju billigt.  :rolleyes:

Köpte också spelet på Tradition eftersom det var så billigt, men det var en besvikelse. Jag trodde inte att det var ett krav att vara online bara för att få spela, men det var det. Tycker att det är dumt med spel som man inte kan spela single player på. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte också spelet på Tradition eftersom det var så billigt, men det var en besvikelse. Jag trodde inte att det var ett krav att vara online bara för att få spela, men det var det. Tycker att det är dumt med spel som man inte kan spela single player på.  :(

jag har dock inte testat det ännu, men tycker att det verkar vara ett bra spel... även om jag inte riktigt vet vad det går ut på :rolleyes: köpte det enbart för att det var billigt :D har ju bredband så jag kan ju vara online l??nge.

vad är det man ska göra på det då?? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det man ska göra på det då??  <_<

Är inte 100%-ig eftersom jag är för lat för att läsa manualen, men det ska tydligen vara ett sorts schack.

På tal om Bridge Commander, är det någon som vet var The Geki Colony ligger? Har kört runt med Dauntless i en evighet nu och letat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
vad är det man ska göra på det då??  <_<

Är inte 100%-ig eftersom jag är för lat för att läsa manualen, men det ska tydligen vara ett sorts schack.

På tal om Bridge Commander, är det någon som vet var The Geki Colony ligger? Har kört runt med Dauntless i en evighet nu och letat...

Om du trycker på knappen Course eller något på "helm" (F1) så kollar du bara efter geki colony under systemet som du vill warpa till.

Om någon gillar Star Trek Bridge Commander så är jag med i clan USA. Om någpn vill vara med så kan ni kanske lägga till mig på MSN. Min MSN address är hackermama@hotmail.com . Det skulle vara roligt med några svenska spelare i den. Man måste inte vara jätte bra för att vara med för att då man blir rekruterad så blit man tränad av särskilda medlemar. Gå gärna in på vår hemsida. . Jag är Rear Admiral Two of Twelve. :borg1::borg1::borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...