Gå till innehåll

Var tog alla vägen??


Rekommenderade inlägg

Frågan är enkel, var tog alla ivägen igentligen?

Det är några skådisar jag har lite kolla på.

Man ser ju Colm Meaney (O´brian) lite då och då i Brittiska B-filmer, Brent Spiner har gjort musikalisk karriär och Patrick Stewart lirar teater på Broadway väl? eller kanske i London...jaja, antingen eller. Men alla andra?!?! va tog Jonathan Frakes vägen t.ex. ?? så dålig skådis är han ju inte...

Den enda man kan säga lyckats inom filmvärlden som har med ST o göra är Whoppi Goldberg, fast hon va ju stor redan innan TNG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonathan Frakes regisserar ju eget nu, andra filmer som inte är ST. Patrick Stewart är i London, inte Broadway. ;)

Sen va han ju med i X-men. Så det blir väl lite ströroller.

Annars tror jag att det är svårt för tv-skådisar att bli nåt efter de vart med i ST. Då ser ju hela det amerikanska folket Colm Meaney som enbart O´Brien… 

Likadant är det ju t.ex med alla Vänner-skådisarna.

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då, han e väl i London då...:D + att han va med i Men In Tights (Monty Python). Sen har han visserligen gjort en del andra små på vita duken (eller inte igentligen på vita duken, det va en tv-film, fast vita duken låter mycket coolare:) ) oxå. Tex Moby Dick där han spelade Captain Ahab. Känns det igen kanske?

Håller med om detdär...att det e svårt för tv-skådisar, synd, för jag hade gärna velat se mer av en del skådisar.

Föresten har mr Spiner varit gästskådis på NYPD (tror jag det va) en gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som undrar vad Jeri Ryan gör:

Just nu är hon med i en SF-TV-serie kallad "Seven Days", där hon spelar Major Anna Hansen (lägg märke till likheten Annika Hansen). Serien handlar om tidsresor.

Förra året spelade hon med i Dracula 2000, jag tror inte att den har kommit upp på Sveriges biografer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående LeVar Burton (LaForge), så har han nästan enbart spelat med i Star Trek-relaterade filmer/serier. Det senaste han gjorde var Dancing in September (2000), en film som handlar om en kvinnlig producent som försöker kämpa sig genom Hollywoods djungel. Burton spelar där... sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag tycker det känns som om alla Trek skådisar har gästspelat i antigen "murder, she wrote" eller i "Gargoyles", eller båda två...

Är det nån som vet om "Gargoyles" har visats på svensk tv, och iså fall under vilket namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Colm Meaney i B filmer??? Vill nog inte kalla det b-filmer, möjligen b-roller då. Jag menar, Dick Tracy, Die Hard2, Under Siege, Con Air...

Okejdå, han har ju gort b-filmer också.

Tror att jag sett Leonard Nimoy i varenda gamal tv-serie som finns. Häromdagen i Columbo...

Och Patric Stewart har ju varit lysande i alla år. Dune är ett exempel. (mycket bra film!)

Tror nog att de flesta är ganska stämplade som Star Trek:are och har lite problem att få andra roller, men efter 7 år i en tv-serie, tror jag nog att man har ganska bra med pengar och är ganska less...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite spoilervarning på nya filmer (ej startrak)...

------Spoiler--------------------

Kate Mulgrew (Captain Janeway )

kommer med en film 2002

Star Trek X

-----------------------------------

Robert Beltran (Chakotay)

Luminarias

-----------------------------------------------

Roxann Dawson  (B'Elanna Torres)

Seeing Through Walls

----------------------------------------------

Jennifer Lien  (Kes)

Rubbernecking

SLC Punk

American History X

Även röst i Lion King II

-----------Soiler-------------------------

Robert Duncan McNeill  (Tom Paris)

Infested (2002)

--------------------------------------------

Ethan Phillips (Neelix)

9mm of Love

Endsville

Star Wars: Force Commander

First Men on the Moon

--------------------------------------------

Robert Picardo (Doctor)

Amati Girls (även docktor där)

---------------------------------------------

Tim Russ (Tuvok)

East of Hope Street

----------------------------------------------

Jeri Ryan (Seven of Nine)

Dracula

The Kid

the Last Man

----------------------------------------------

Garrett Wang (Harry Kim)

Pinata

Ivory Tower

the Auteur Theory

----------------------------------------------

Här är lite vad dom har gjort efter och mellan avsnitten

i voyager.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...