Gå till innehåll

Vilket är det snyggaste lilla skeppet?


Bromma_Herman

  

68 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jem Hadaar Figther
      2
    • Pergarine Federation Starfigther
      3
    • Hideki
      1
    • Bird Of Prey
      25
    • Romulan Scout/Talon Class
      2
    • Delta Flyer
      33
    • Klass 1 Skyttel
      1
    • Klass 9 Skyttel
      1


Rekommenderade inlägg

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

jag saknar defiant här då det är ett av de små skeppen den är liak stor som en BoP.

så om den ska vara rättvis bör den vara med

och om man vill undvika "favorisering" så är nästa alla rötningar med ex skepp inte bra då man röstar ju på sin favo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet även här är att alla som röstar inte vet vilka de andra skeppen är. (hängivna trekkers vet)

Så jag tycker att man borde ha ett altertnativ som säger jag vill rösta men känner ej till alla alternativen så jag röstar här

typ kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bird Of Prey är väl jättestora, ni har väl sett ST:IV (The Voyage Home), där få de ju in valar och allt möjligt. Om man sedan jämför det med en skyttel som rymmer en ellet två personer, så är det ju viss skillnad.

För övrigt så följer jag Morns förslag om att inte rösta eftersom jag inte känner till alla skeppen (men jag tycker nog allt att jag är en rättså hängiven trekker iaf :cry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är inte Danube class runabout med? Det är ju det snyggaste/coolaste lilla skeppet om man nu inte får räkna med Defiant.

Jag röstade på class 9 shuttle eftersom mina favoriter inte var med.

Var kan man hitta en bild på class 1? I vilket avsnitt är det med?. Har inte hittat det varken på Ex Astris Scientia eller på någon annan sida inklusive www.startrek.com. Existerar skeppet överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får be er om lite mer substans åt åsikterna. Att enbart säga "Class 1 är Enterprise-skyttlarna", eller "Nej, det stämmer inte", räcker inte. Var har ni sett att det är som ni säger. Någon officiell information måste ni väl ha som styrker era påståenden. Om ni inte har det är det enbart era egna åsikter, och då måste ni skriva det. Speciellt måste ni skriva varför ni har de åsikterna. Tack!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry jag var lite snabb

Men det finns inga bevis som säger att ent poden är class 1 heller.

vänta nu har är lite

a type of shuttle that is outdated by 2376

och då ent är typ år 2150 så tvivlar jag på att dom hadde den poden fortfarande i bruk mer än 200 år senare

detta är taget från sidan

den info på denna sida är bara det som finns i serierna (undantag för vissa bilder)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
I "Drive" får man se Delta flyer ganska mycket. men man får ju även se andra små skepp från delta kavdranten.

"Drive" var ett coolt avsnitt, men det var för lite race-bilder! Jag röstar på Delta Flyer. Utan tvekan.

För övrigt så heter det väl "Peregrine Federation Starfighter" inte "Peragrine" :P Undrar om det är LOTR-inspirerat (Peregrine "Pippin" Took)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också helst valt Defiant, men får ta Delta Flyern istället, eftersom den är näst bäst.

När det gäller :klingon: så fördedrar jag faktiskt en klassisk D7 battlecruiser istället för en liten Bird of prey.

Romulan Talon-class (scout ship) är nog det fulaste skepp jag någonsin sett, romulanerna brukar ju vara bra annars på att designa snygga skepp. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...