Jump to content

Vilket är det snyggaste lilla skeppet?

Bromma_Herman
 Share

68 members have voted

1. 1.

• Jem Hadaar Figther
      2
    • Pergarine Federation Starfigther
      3
    • Hideki
      1
    • Bird Of Prey
      25
    • Romulan Scout/Talon Class
      2
    • Delta Flyer
      33
    • Klass 1 Skyttel
      1
    • Klass 9 Skyttel
      1

Recommended Posts

• Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har för mig det finns en yatch till ENT-D, men det är ingen förklaring till att VOY ska ha det. ENT-D är offantligt mycket större (Näja...) än Voyager. Och det där med bryggan tror jag på först när jag ser det, som sagt.

Men aeroshuttle på Intrepis-klass skepp skiljer sig än captens yacht. Den har andra uppgifter om man säger så.

Om ni vill ha mer info: http://usspeacekeeper.antoniemey.com/Aeroshuttle.htm

eller: www.star-trek-voyager.fsnet.co.uk

Det här är mitt hundrade 100:e inlägg HUrra!!

Nu har jag tittat lite mer runt för aeroshuttle på Voyager och det verkar som de inte hade "installerat" aeroshuttle innan Voyager lämnade DS9 för att åka till The Badlands, de kanske skulle installera den senare.

Det ser ut som det finns en aeroshuttle under Voyager eftersom de har lagt plåtar över stället där det ska finnas ett riktigt skepp.

Men man ser ju tydligt hur denna skepps-liknande sak har bl a styrraketer. Varför skulle en attrapp ha styrraketer?? Man behöver ju naturligtvis inte vara blind för att missa aeroshuttlen, jag menade bara att den syns väldigt tydligt när Voyager vänder undersidan uppåt...

Jag ska ta mig en titt och se om jag kan se Aeroshuttle på voyager, och även titta om det fins något tecken på att komandobryggan kan kopplas loss från skeppet. Men jag är skeptisk tills jag har fått se det med egna ögon. Får hålla med Sotunk i detta. Om det fins så borde de ha använts i serien. Ok för att aeroshuttle inte hadde instalerats innan Voyager försvann till Delta qvadranten, men jag tycker att det borde ha n??mts någon gång i Voyager serien.

Fast det vore förstås lite tuft om det fans.

Jag kan upplysa om att Pergarine Figther INTE är Maquis skeppet (Det heter simpelt nog "Maqui Raider") utan Pergarine Figther är ett litet jaktskepp som syns i början av Striden i ds9 avsnittet Sacrofice of Angels. Utstående böjda vingar, En synligt Cockpit och beväpnad med en pulskanon. När personerna i ST:Voyager har slut på insepration för fiendeskepp så har det detta. I The Void har jag för mig att antingen Valon eller hans allierade har ett skepp som är spöklikt likt Pergarine.

• 8 months later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 4 months later...

Eftersom jag alltid i vått och tort är trogen federationen (jag är ju ensign och allt), så finns det bara tre alternativ att välja på. Jag väljer Delta Flyer, den är smäcker och snygg. Synd bara att Tom Paris inte fick sätta dit de fenorna som han ville från början, men design är orelevant, för designens egen skull... ;)

• 1 month later...

Jag rösta på Bird of Prey, kanske det häftigaste "lilla" skeppet någonsin. Jag har en liten model av skeppet stående på vårt matsalsbord hemma.

Drömmen skulle ju få vara att flyga med det och stanna över Järntorget i Göteborg, bara för att strålas ner för att köpa en korv. :D

• 3 months later...