Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

Vilket är det snyggaste lilla skeppet?

68 members have voted

1. 1.

• Jem Hadaar Figther
      2
    • Pergarine Federation Starfigther
      3
    • Hideki
      1
    • Bird Of Prey
      25
    • Romulan Scout/Talon Class
      2
    • Delta Flyer
      33
    • Klass 1 Skyttel
      1
    • Klass 9 Skyttel
      1

Recommended Posts

Birde of pray är en definitiv favorit, men är det inte lite stort för att höra till en röstning om småskeppen? Jag tycker så och därför lägger jag min röst på Delta Flyer. En viktig del i mitt val är Tom´s synerligen unika och tuffa kontrollpaneler och reglage.

Röstade på Delta Flyer.

Personligen så tycker jag Defiant och BoP är rätt så stora skepp. Är inte en röstning till för att få rösta på sin favorit och sen få reda på om alla andra tycker samma sak ;)

tittar man på Star TrekIV:Voyage home så kan man tycka att "Rovfågeln" är stor

(i alla fall i jämförelse med ett Valjaktsfartyg)

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag kan upplysa om att Pergarine Figther INTE är Maquis skeppet (Det heter simpelt nog "Maqui Raider") utan Pergarine Figther är ett litet jaktskepp som syns i början av Striden i ds9 avsnittet Sacrofice of Angels. Utstående böjda vingar, En synligt Cockpit och beväpnad med en pulskanon. När personerna i ST:Voyager har slut på insepration för fiendeskepp så har det detta. I The Void har jag för mig att antingen Valon eller hans allierade har ett skepp som är spöklikt likt Pergarine.

de återanvänder hur många skepp(modeller) som helst , t.ex Negh´Var har använts tre gånger . och skeppet i avsnittet där O´Brien och Bashir har hjälpt två raser att förstöra massförstörelsevapen(av biologisk natur)? det skeppet har enligt Memory-alpha byggts om fyra gånger(tre i TNG och en i DS9) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Edited by K´hogh son of Klintoch

Gah! Extremmobbade Hideki class starships är ju lätt snyggast.

Älskar den Cardassianska designen på skeppen. :wub:

*sob* Bara jag gillar Hideki... *snif, sob* Man tycker att någon mer borde gillar cardasianska skepp, men det verkar bara vara jag på hela forumet. :gråter:

Jag skulle tycka att Ds9 Defient skulle räknas som "litet" skepp eftersom en Bird of Prey räknas som liten.

Men kanske worf har andra tankar, som här i First Contact, Riker: Tough little ship. Worf: LITTLE??

Jag skulle gilla att ha en NX-01 Shuttle pod.

pird of pray helt klart en klasiker

Det stavas BIRD of prey vilket betyder rovfågel på svenska. J.

är väll medveten om det bara ett litet stav fel på grund av att jag är lite ordblind tror nog att de andra fattade vad jag menade lite onödigt inlägg av dig tycker jag ingen men ing att spela stavpolis

Jag skulle tycka att Ds9 Defient skulle räknas som "litet" skepp eftersom en Bird of Prey räknas som liten.

Men kanske worf har andra tankar, som här i First Contact, Riker: Tough little ship. Worf: LITTLE??

Mmmm, NX-01 shuttle pod är inte dum den, men jag föredrar Galaxy class shuttle. Gillar namnen de har på några av sina, typ Onizuka (har jag för mig) och Jovis. :lol: Annars gillar ju Johanna en Klingon Bird of Prey :D

Mmmm, NX-01 shuttle pod är inte dum den, men jag föredrar Galaxy class shuttle. Gillar namnen de har på några av sina, typ Onizuka (har jag för mig) och Jovis. :lol: Annars gillar ju Johanna en Klingon Bird of Prey :D

Det finns väll ingen som inte gillar en Klingon Bird of Pray?? Det är en enastående design. Påminner dessutom lite om en Bathlet.