Gå till innehåll

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 416
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Kollade i brevlådan idag och vad såg jag då, jo en helt ny TNG säsong 1 box :D

Kom lite senare än vad jag hade tänkt mig, men jag har ju den före er som har beställt här i sverige ;)

Fick min box idag. Jag har nästan sprungit hem från skolan varje dag för att se om den har kommit en avi och så idag så kom den. Vad fick du betala för din box? Det är väl samma utgåva över stora delar av europa, och då har du väl fått betala extrapengar bara för att få den några dagar tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl samma utgåva över stora delar av europa, och då har du väl fått betala extrapengar bara för att få den några dagar tidigare.

Jo jag fick betala lite extra, så hädanefter så beställer jag boxarna från Discshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min box idag. Jag har nästan sprungit hem från skolan varje dag för att se om den har kommit en avi och så idag så kom den. Vad fick du betala för din box? Det är väl samma utgåva över stora delar av europa, och då har du väl fått betala extrapengar bara för att få den några dagar tidigare.

Ett annat alternativ är att köpa från ginza, dels är det billigare än discshop och dels är det fraktfritt om man beställer för mer än 1200:-. Alltså är det bara köpa några CDs (exempelvis Kraftwerk, Depeche Mode och Pet Shop Boys)  för drygt 300:- så har man på något mirakulöst sätt tjänat in frakten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt jag fick den i förra veckan

Det är tråkigt att behöva vänta.

Filmmix skriver så här om TMP

Tyvärr har vi inte fått in alla de exemplar som vi har beställt - till idag (17/4). Detta innebär att många av er som har förhandsbokat denna titel, inte kommer att få den i tid. Vi beklagar detta. Vi avvaktar just nu ett nytt leveransdatum p?? resterande exemplar, från filmbolaget!

Det har det stått sen den 17:de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hej, jag undrar om Star Trek The Next Generation box season 2 på dvd är ute ännu i Sverige? Om svaret är nej, när kommer den ut då i sverige???

// Kapten Mariah

Den är inte ute, men kommer den 15 maj. Den finns dock ute på R1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Från www.dvdforum.nu

Deep Space 9 i februari och Enterprise i mars?

DVDforum.nu har fått information om Star Trek-serierna

DS 9 och Enterprise. Datumen verkar vara mycket preliminära.

Under 2003 kommer följande att släppas:

Deep Space 9

Säsong 1: februari

Säsong 2: april

Säsong 3: juni

Säsong 4: augusti

Säsong 5: oktober

Säsong 6: tidig december

Säsong 7: sen december

Enterprise

Säsong 1: mars

Säsong 2: november

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 2 av Enterprise snart? Det tror jag inte på...

Jag hoppas att Paramount har tagit sitt förnuft till fånga och insett att DVD är här för att stanna. Förhoppningsvis så släpper dom Enterprise på DVD ungefär samtidigt som på VHS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Vilken affär är billigast när det gäller TNG DVD boxarna?

Kommer Voy på DVD snart eller?

Förmodligen kommer VOY på DVD 2004.

Eftersom du är med i WCT nu så blir Filmmix billigast, info finns förmodligen på deras sida annars finns den på Stockholm Trekkers sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
Är det någon som funderar på att köpa dvd-boxarna från DS9?

Jag själv tycker att det räcker med TNG. Däremot kan jag tänka mig att skaffa Voyager när den kommer om ett år eller två.... ;)

OM du inte tänker köpa DS9 på dvd så gör du ett stort misstag.

Men det finna ett sätt att prova om DS9 känns rätt. PÅ de flesta hyrvideo butiker finns säsong 4 av DS9 samt Piloten så gå och hyr dom och den tänk efter.

DS9 är bättre än både Voy och TNG (enligt mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Greetings!

Försöker mig på ett första inlägg som newbee:  :rolleyes:

Första DVD-säsongsboxen av DS9 släpps ju 25 feb i USA (R1) och 24 mars i Tyskland och England (R2).

Nån som sett något datum för Sverigesläpp ännu?

Hmm, nu ser jag mig tvungen att svara på mitt eget inlägg, borde ha kollat lite innan jag ställde frågan... :)

Såg nämligen alldeles nyss att SF-bokhandeln lagt in 2 april som släppdatum för säsong 1!

Dags att lägga undan lite pengar redan nu kanske...*förväntansfull*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...