Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

Eller varför inte denna informativa post. :)

Trekmovie - More TOS-R Season 2 DVD Details & Box Art

May 20, 2008

Today CBS and Paramount Home Entertainment released high resolution images for the front and the back of the interior sleeve for the upcoming Remastered Star Trek The Original Series Season 2 DVD box set (coming out August 5th). UPDATE: We also have details on what is in each disk, including special features and bonus episodes.

BOX ART

Interior

STTOS_S2_Rmtd_DVD_Front_WOCaset.jpg

STTOS_S2_Rmtd_DVD_Backt.jpg

Exterior

STTOS_S2_Rmtd_DVD_Frontt.jpg

STTOS_S2_Rmtd_DVD_3Dt.jpg

Disc One:

* Amok Time

* Who Mourns For Adonais?

* Special Feature: Preview trailers for each episode

* Special Feature: Billy Blackburn’s Treasure Chest: Rare Home Movies And Special Memories Part 2

* Special Feature: “To Boldly Go…” Season Two

* Special Feature: Designing The Final Frontier

* Special Feature: Writer’s Notebook: D.C. Fontana

* Special Feature: Star Trek’s Favorite Moments

Disc Two:

* The Changeling

* Mirror, Mirror

* The Apple

* The Doomsday Machine

Disc Three:

* Catspaw

* I, Mudd

* Metamorphosis

* Journey To Babel

Disc Four:

* Friday’s Child

* The Deadly Years

* Obsession

* Wolf In The Fold

Disc Five:

* The Trouble With Tribbles

* Special Feature: The Trouble With Tribbles preview trailer

* Special Feature: More Tribbles, More Troubles

* Special Feature: Trials And Tribble-ations

* Special Feature: Trials And Tribble-ations: Uniting Two Legends

* Special Feature: Trials And Tribble-ations: An Historic Endeavor

Disc Six:

* The Gamesters Of Triskelion

* A Piece Of The Action

* The Immunity Syndrome

* A Private Little War

Disc Seven:

* Return To Tomorrow

* Patterns Of Force

* By Any Other Name

* The Omega Glory

Disc Eight:

* The Ultimate Computer

* Bread And Circuses

* Assignment: Earth

* Special Feature: Life Beyond Trek: Leonard Nimoy

* Special Feature: Kirk, Spock & Bones: Star Trek’s Great Trio

* Special Feature: Star Trek’s Divine Diva: Nichelle Nichols

NOTE: All episodes are uncut

=== === ===

En ny samlingsbox är även på väg.

Box Art for Star Trek Alternate Realities DVD Box Set

TVShowsOnDVD posted the box artwork and info for the DVD Box Set titled Star Trek Alternate Realities, on sale September 16th.

The 20 episodes 5-DVD set will be priced at $39.98 SRP. An exclusive Geordi La Forge action figure, produced by Diamond Select Toys, will be available on the Box Set.

More info can be found here.

StarTrek_AltRealities_e.jpg

Edited by Tuvok

=== === ===

En ny samlingsbox är även på väg.

Box Art for Star Trek Alternate Realities DVD Box Set

TVShowsOnDVD posted the box artwork and info for the DVD Box Set titled Star Trek Alternate Realities, on sale September 16th.

The 20 episodes 5-DVD set will be priced at $39.98 SRP. An exclusive Geordi La Forge action figure, produced by Diamond Select Toys, will be available on the Box Set.

More info can be found here.

StarTrek_AltRealities_e.jpg

Lite mer info om denna box finns att läsa här nedan eller via Trekmovie.

Episode list

As expected, the Mirror Universe, is a key element of the Alternate Realities Fan Collective, making up six out of the twenty episodes (which actually leaves out some of the Mirror DS9 episodes). In addition there are two ‘parallel dimension,’ four ‘twisted realities,’ and eight ‘alternative lives’ episodes. Each of the five Trek series has four episodes in the set.

Disc 1:

Mirror Universe

Mirror, Mirror - TOS

Crossover - DS9

Through The Looking Glass - DS9

Shattered Mirror - DS9

Disc 2

Mirror Universe

In A Mirror Darkly (Part 1) - ENT

In A Mirror Darkly (Part 2) - ENT

Parallel Dimensions

The Alternative Factor - TOS

Parallels - TNG

Disc 3

Twisted Realities

The Enemy Within - TOS

Turnabout Intruder - TOS

Frame of Mind - TNG

Shattered - VOY

Disc 4

Alternate Lives

Yesterday’s Enterprise - TNG

The Inner Light - TNG

The Visitor - DS9

Before And After - VOY

Disc 5

Alternate Lives

Timeless - VOY

Course: Oblivion - VOY

E2 - ENT

Twilight - ENT

Special features

The set will also contain a number of special features (both text and video), but details are not yet available.

Edited by Tuvok

Ska köpa Deep Space 9 från Amazon UK men det står inte om den engelska utgåvan är textad på svenska. Frågade Amazon UK men de var inte säkra. På dvdactive står det att den har svensk text. Har någon köpt DS9 Slimeline Edition från Amazon UK och kan bekräfta?

Jag gillar som sagt inte idén med att remastra en klassisk serie som Star Trek TOS, men om säsong 1 släpps på vanlig DVD, vilket den borde göra för oss som inte har HD-DVD och absolut inte tänker skaffa det nu när det inte kommer släppas fler titlar till den enheten, så kan jag tänka mig att köpa dessa boxar också, eftersom jag är en kompletist. Att det inte finns mycket av TOS att samla på bidrar också till det.

Du inser att remastra betyder att ta kameranegativ och skapa en ny master för tryck av dvd/blu-ray och liknande va? Remastra betyder inte att man lägger till datorgrafik, spelar in ny musik för titelsekvensen eller något sådant. Att man valt att göra det är upp till Paramount.

Själv är jag väldigt positiv till det. Originalversionerna finns ju i en väldigt bra gjord version på dvd och för den som vill ha serien högupplöst, eller med nya effekter så är det nu också möjligt.

Och säsong 1 är en HD-DVD/DVD och fungerar alltså i en vanlig dvd-spelare. Jag antar dock att när första pressningen är slut så kommer nästa vara enbart DVD.

Själv väntar jag på att säsong 2 och 3 kommer på blu-ray istället.

Edit: Vi diskuterade ju åldersgränser tidigare och av filmerna verkar det i alla fall som det är ungefär hälften som är från 15 och hälften som är från 11 år.

Edited by DanielSchenström

Du inser att remastra betyder att ta kameranegativ och skapa en ny master för tryck av dvd/blu-ray och liknande va? Remastra betyder inte att man lägger till datorgrafik, spelar in ny musik för titelsekvensen eller något sådant. Att man valt att göra det är upp till Paramount.

Nu hänger jag inte med. De avsnitt som dom nu gjort om med bättre grafik, lite fixad CGI etc släpptes ju på HD-DVD, säsong 1 alltså. Och nu släpps väl säsong 2 på vanlig DVD, varför skulle dom då inte kunna göra om säsong 1 om dom ändå valde att släppa säsong 2 på vanlig DVD? Skulle väl inte vara en omöjlighet.

Och jag hänger inte med på vad du inte hänger med på? (Du verkar ha citerat en annan del av mitt inlägg än det du svarar på.)

Jag skrev att jag antog att när HD-DVD/DVD-dubbelskivspressningen av säsong 1 är slut så kommer framtida versioner av den säsongen vara enbart DVD. (Och så småningom lär de komma på blu-ray också.)

Nu såg jag att det ska släppas nya boxar av ST Enterprise till mycket billigare pris. 28 juli ska Amazon UK ha dem för ca 26 pund/st.

Edited by Homy

An exclusive Geordi La Forge action figure, produced by Diamond Select Toys, will be available on the Box Set.

OMG OMG OMG OMG OMG!!!! Jag läste det uppenbarligen inte förns nu, och jag tror att jag smäller av. Nog ville jag införskaffa den innan, men nu är det ju helt och hållet måste-faktor 47 på den :w00t:

TVShowsOnDVD - Star Trek -Release Date, Exclusive Early Look at Package Art, for Remastered 3rd Season of TOS

The remastered 5-year mission comes to the end of its 3rd year this November

7/29/2008

A week from today (August 5th), CBS/Paramount will release Star Trek - Season 2: Remastered DVD Edition. With that in mind, along with the recent news that the Alternate Realities "fan collective" set would contain remastered episodes of the original series, including from the third season, fans can't help but wonder when the final season of "ST:TOS" would make it to DVD using the new remastered cuts of the classic episodes.

This morning CBS/Paramount answered the question, by announcing the November 18th DVD release of Star Trek - Season 3: Remastered DVD Edition. This new 7-disc set includes all 23 episodes from the final season of the original series, plus "collectible data cards and tons of bonus features"...however, the studio hasn't clarified yet what those bonus features will be. Video is listed as Full Frame (1.33:1), and audio is available as English - Dolby Digital 5.1 Surround, Spanish Mono and French Mono. Subtitles will be in English, Spanish and French.

No other details were provided, but we DID manage to get our hands on a picture of the "sleek, collectible packaging" (as the studio describes it).

Please note that the artwork below is not provided to us from the studio; it came from confidential (but trusted) sources. However, it is NOT guaranteed to be the final package art for this release, and could possibly change quite substantially. It also looks a bit rough in places, so expect it to sharpen up a bit if this turns out to be what the studio uses:

StarTrek_RemasteredS3-e.jpg

A final note: there hasn't been any word yet on Blu-ray Disc versions of the three Remastered seasons of the original Star Trek. We're constantly on the lookout for info - or even rumors - about that, though, so stay tuned and we'll let you know!

Och jag hänger inte med på vad du inte hänger med på? (Du verkar ha citerat en annan del av mitt inlägg än det du svarar på.)

Jag skrev att jag antog att när HD-DVD/DVD-dubbelskivspressningen av säsong 1 är slut så kommer framtida versioner av den säsongen vara enbart DVD. (Och så småningom lär de komma på blu-ray också.)

Ah ok, mitt misstag. Vi får väl se.

Tänk på att detta är ett svenskt forum. En del engelska tillåts förvisså men nu krävs det lite rättning mittåt, tycker jag. J.

Vore givetvis trevlig att ha, men är verkligen inte värt sitt pris. Undra vad för några som köper sådant? Någon på forumet som skulle kunna tänka sig att lägga sådan summor??

Vore givetvis trevlig att ha, men är verkligen inte värt sitt pris. Undra vad för några som köper sådant? Någon på forumet som skulle kunna tänka sig att lägga sådan summor??

så dyrt var det väl inte, visst mycket pengar, men definitivt inte oöverkomligt. ca 900 kr ju eller har jag blandat ihop kurserna :blink:

ja men då är vi knappt uppe på de dubbla och det är fortfarande inte så hemskt farligt mycket pengar. tänk bara på de äldre säsongsboxarna, de låg på ca 1000 kr styck, då fick man betala 7000 för en hel serie. här kan man ju köpa 10 filmer med extradiscar och snygg förpackning för ca 1600.

Jag har införskaffat "budgetboxen" med DS9 första säsongen. Undrar om det är nån´mer som har haft problem med frysningar? Jag har en i avsnittet "The Nagus" försöker spela olika kapitel men det är kört. Som någon sa tidigare: Det verkar ha gått fort vid pressningen av dessa! :arg:

Edit: Verkar hos mej fungera från och med kapitel 5-6. Budgetgrejer..hm

Edited by michael ricochet

Det är mycket data som ska in i dessa dvd boxar. Men jag är tämligen säker på att det inte är själva dvderna de har sparat in på för att göra lågbudget boxarna.

Tips: Kolla först på en annan dvd om du kan så att låsningen uppstår där med. Om den gör det reklamera boxen och kräv en ny box/skiva. J.

Jupp jag skulle köra den i min dvd på datorn men (skräp)windows player vill inte köra den(har ändrat skärminställingar men no dice)

Om det bara är det avsnittet som trilskas så orkar jag inte bråka med dom..men om det är mer som är fel så blir det till att returnera..var så säker, jag är inköpare så jag är van att tjöta med leverantörer ;)

Hm ja men det är trist att det inte håller kvalitet. Men det kanske är oundvikligt med ett o annat fel här och där med så många dvd:s i en box.

Någon som vet något om prisutvecklingen på star trek tv-serie dvd-boxar? Jag har börjat snegela lite på enterprise men tycker att det är lite för högt pris än för min, för närvarande, lilla plånbok.

Edited by michael ricochet