Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

När kommer säsong 3 av DS9 ut? Eller är den redan ute? *sitter på nålar*

nu han en av mina kompisar köpa boxen innan mig, så jag får väl köpa säsong 4 istället.

(ganska bra system att köpa varannan box var och sedan dela på dem ;) )

nån som vet när den kommer ut? ^_^

DS9 säsong 4 kommer ut den 27 augusti enligt sfbok.se.

boxman.se kan man hyra dvd, de har ds9, tng och filmerna. Man betalar en månadsavgift, och får hyra hur många filmer man vill, högst tre varje gång, sedan skickar man tillbaka den man sett och får en ny. Jag har inte provat, men det är kanske är ett alternativ. Man måste vara över 18 år.

Är de värt å köpa boxarna...kanske en liten dum fråga...men sitter faktiskt å funderar på de?

Tänker köpa TNG boxarna men undrar oxå vad det är för extra i boxarna. Läste att det var nåt bättre med grafiken med specialeffekterna men vet inget mer??

Är de värt å köpa boxarna...kanske en liten dum fråga...men sitter faktiskt å funderar på de?  :rodna:  :rodna:  :ninja:  :ninja:

DS9 boxarna är verkligen värda pengarna. Inte bara för att serien är så bra, utan för att det är i princip det enda sättet att få se serien här i Sverige.

*svär åt det dåliga ST-klimatet i Sverige*

Har inte läst alla inlägg i den här debatten bara ögnat igenom den så om svaret på min fråga redn blivit svarad på så ber jag så mycket om ursäkt.

Frågan:

Finns det någon som känner till vart man köper DVD-boxarna (DS9, TNG m.fl.) billigt, eller är priset ungefär det samma överallt?

Enligt SF-bokhandelns hemsida så kommer Nemesis ut på svensk DVD den 13 augusti. Jag ska faktist kosta på mig att köpa ett ex, så jag har redan beställt. Filmen är så bra och jag har bara sett den 1 gång så nu vill jag bannemej köpa den :)

Önskar att min dvd spelare funkade :arg:

Nemesis var jättebra, förstår inte varför så många klagar. Till och med min Star Trek-ofrälste vän tyckte om den.

Det är officiellt

Voyager kommer på dvd. Den första säsongen av Voyager kommer förmodligen att släppas i februari 2004 på dvd region 2. :w00t::w00t::w00t:

Edited by CaJo

Det är officiellt

Voyager kommer på dvd. Den första säsongen av Voyager kommer förmodligen att släppas i februari 2004 på dvd region 2.  :w00t:  :w00t:  :w00t:

Var har du hört detta datum? På www.dvdsverige.com står bara att datum inte är satt.

Hej allihopa. Jag får väl skriva min första post i den här tråden då.

Jag har köpt alla DVD-boxar (TNG 1-7 och DS91-3). Tänkte köpa klart DS9, sen har jag slösat bort alla mina pengar. Ser verkligen fram emot releasen av DS9-4 nu i månadsskiftet. :wub:

Frågan:

Finns det någon som känner till vart man köper DVD-boxarna (DS9, TNG m.fl.) billigt, eller är priset ungefär det samma överallt?

Japp, www.ebay.com Där får du just nu DS9 S1 S2 och S3 för $60 styck. + frakt ca 550 kr styck. Oslagbart! Fanns även DS9 för $29 men det var visst Hongkong DVD:er som kan innebära allt från kanon-kvalle till rena skiten. Även TNG finns för samma pris men de väger mer så frakten blir nästan det dubbla. Fråga innan du bjuder vad de kostar att skicka så löser det sig.

Mvh

CC

Ja det undrar jag med. Men huvudsaken är att det kommer att ske. GUD vad jag vill ha :D:w00t:

Håller med dig Nina.... Ibland önskar man att de håller lite på de här nyheterna så man slipper att ligga vaken om nätterna i frossa och längtan efter Voyager boxar :P

Är mycket nyfiken på hur designen på boxarna kommer se ut, samt det grafiska interfacet i menyer etc.

Frågan:

Japp, www.ebay.com Där får du just nu DS9 S1 S2 och S3 för $60 styck. + frakt ca 550 kr styck. Oslagbart! Fanns även DS9 för $29 men det var visst Hongkong DVD:er som kan innebära allt från kanon-kvalle till rena skiten. Även TNG finns för samma pris men de väger mer så frakten blir nästan det dubbla. Fråga innan du bjuder vad de kostar att skicka så löser det sig.

Mvh

CC

Om du vill ha boxarna "billigt" eller billigare än brukligt rekommenderar jag en engelsk filmbutik som har låg portokostnad samt en snabb och pålitlig service... Set phasers to: ChoicesDirect (De har även l??gre priser på övriga Sci-Fi boxar och liknande).

boxman.se kan man hyra dvd, de har ds9, tng och filmerna. Man betalar en månadsavgift, och får hyra hur många filmer man vill, högst tre varje gång, sedan skickar man tillbaka den man sett och får en ny. Jag har inte provat, men det är kanske är ett alternativ. Man måste vara över 18 år.

Boxman fungerar j??ttebra, om du har en DVD-brännare så fungerar det ännu bättre :rodna:

PS! Ett alternativ till Boxman är BraFilm.com , i stort sett samma sortiment.

Utöver resterande DS9 säsonger och kommande VOY på DVD så måste man ju se fram emot att TOS kommer på region 2.

De amerikanska utgåvor som finns idag är ju tyvärr inte av bästa kvalitet vad gäller frame-rate. Och man har ju inte direkt utnyttjat DVD-mediet till fullo med bara 2 st avsnitt per disc.

Men vad jag har förstått så skall det komma restauerade europeiska utgåvor/boxar inom snart framtid.

Här är en länk till en sida. Fick veta av min norska vän att man skulle komma med ett erbjudande med alla 7 TNG säsonger i en stor box + extra material. Det skulle kosta något med 450 dollar vilket är bra särskilt nu när dollar har förlorat så mycket mot svenska kronan. Det blir ungefär 3600 kronor.LÄNK

Här är en länk till en sida. Fick veta av min norska vän att man skulle komma med ett erbjudande med alla 7 TNG säsonger i en stor box + extra material. Det skulle kosta något med 450 dollar vilket är bra särskilt nu när dollar har förlorat så mycket mot svenska kronan. Det blir ungefär 3600 kronor.LÄNK

Det verkar vara 450 pund det handlar om, vilket betyder ett pris på 6750:- :blink:

Det verkar vara 450 pund det handlar om, vilket betyder ett pris på 6750:-  :blink:

Oj. där hade du rätt. Men då blir det 5850 kronor. Jag är rätt säker på att 1 pund är 13 kronor.

Edited by Captain Proton