Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

Vilka avsnitt är med i denna Picardboxen? Är det alla avsnitt som kretsar kring Picard, eller är det bara de bästa?

Enligt play.com innehåller boxen:

A homage to legendary star-ship Captain Jean Luc Picard – including a selection of his finest adventures with digitally re-mastered picture quality and Dolby digital sound.

Allegiance: An alien replica of Picard puts the crew on a collision course with disaster!

Captain's Holiday: Holiday Picard takes a break on pleasure world Risa, but gets more than he bargained for...

Darmok: The Enterprise meets with the Tamarians, a race described as "incomprehensible" in previous encounters but Picard must communicate with the Alien Captain or go to war!

The Inner Light: Picard is rendered unconscious and experiences a lifetime on a world that died a millennia ago.

Starship Mine: Trapped aboard the Enterprise, can Picard stop a band of thieves before a deadly force kills them all?

Lessons: Picard falls for a brilliant new crew member. But will romance turn to tragedy when circumstances dictate he order her to face certain death?

Bloodline: Picard rushes to the rescue of the son of an old flame when a renegade Ferengi threatens the boy’s life…with the added problem that he may be Picard’s own son!

Edited by Lieutenet Lind

De första detaljerna på VOY-säsong 1 box är här. Det kommer att finnas fem skivor varav den femte kommer att innehålla bonusmaterial.  :w00t: Släpps den 24 feb 2004.

länk

Ett måste ha i sin dvd-samling.

Kommer den ut till Sf-bokhandel den 24 feb ochså? :huh:

Kul att de äntligen kommer ut. :lol: Jag tror nog att jag ochså ska skaffa VOY. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara det som student, men på något sätt ska det gå. ;)

Vet inte om någon redan anmärkt om detta,

men tycker någon med mig att DVD-boxarna för St.Voy är otroligt hemska?

Varför ska de vara så himla färgglada?

320x240.jpg

Bör tillläggasitt att detta är mitt första inlägg.

Edited by Picardo

Tror ni att det är samma plastiska fodral som vid TNG?

Det ser faktiskt inte ut som det,

snarast som hård kartong eller liknanade. :huh:

Välkommen till forumet, Picardo! ;)

Edited by Captain Mariah

Jag tvivlar på att denna bild är på de boxar som vi kommer att kunna köpa här i sverige. Det är troligen att dompå bilden är reg 1 och som ni kanske vet så ser både TNG och Ds9 Boxarna ut på liknande sett (reg 1 då)

Så jag antar att reg 2orna kommer att se ut något som TNG och DS9 boxarna gjorde här

Varför denna hysterin kring VOY-boxarna? Om ni inte har märkt det så håller DS9 på att släppas i en rasande fart. Säsong 5 kom för bara ett par veckor sedan (jag var naturligtvis på plats direkt då den släpptes) och igår kom säsong 6. De släpps nästan lite för snabbt, jag hann precis bli färdig med 5:an innan det var dax (hehe) för 6:an. Det hade varit kul om man hade fick se fram emot releasedatumen lite. Säsong 7 kommer också ganska snart, tror att det var i slutet av december, och den är naturligtvis också ett måste.

Edited by Excelsior

Lite nytt om TOS på reg 2 dvd

Fall 2004 will see the Region 2 release dates of The Original Series DVD box sets. Season 1 is due out on September 6th, 2004, season 2 will appear on October 4th, and season 3 is scheduled for release on November 11th.

hittad på trektoday.com

Jag tvivlar på att denna bild är på de boxar som vi kommer att kunna köpa här i sverige. Det är troligen att dompå bilden är reg 1 och som ni kanske vet så ser både TNG och Ds9 Boxarna ut på liknande sett (reg 1 då)

Så jag antar att reg 2orna kommer att se ut något som TNG och DS9 boxarna gjorde här

Hoppas du har rätt för de där pastellfärgade boxarna är inte direkt fina. Jag tycker förövrigt att det är konstigt att region 1 och 2 boxarna inte ser likadana ut. Blir det inte dyrt att designa och tillverka två olika varianter?

Fall 2004 will see the Region 2 release dates of The Original Series DVD box sets. Season 1 is due out on September 6th, 2004, season 2 will appear on October 4th, and season 3 is scheduled for release on November 11th.

Gott! Ser verkligen fram emot detta.

Wooow! De är görsnygga tycker jag, jag älskar färger :D Speciellt rosa och lila *nodnod* Tycker att det är coolt att de vill bryta mot det vanliga, att boxar "måste" vara svarta med stjärnbilder typ. Dessa är jättecoola tycker jag, även om det kan verka som barnprogramsboxar eller nåt.

Urk! Ogillar verkligen pastellfärger! Är inte syftet med samlarboxar att de ska vara snygga? Jag skulle aldrig ställa upp något dylikt i min DVDhylla; med då jag inte gillar Voyager spelar det ju egentligen ingen roll...

Wooow! De är görsnygga tycker jag, jag älskar färger :D Speciellt rosa och lila *nodnod* Tycker att det är coolt att de vill bryta mot det vanliga, att boxar "måste" vara svarta med stjärnbilder typ. Dessa är jättecoola tycker jag, även om det kan verka som barnprogramsboxar eller nåt.

Tänkte också säga det. Roligare med lite färg, bättre än bara vanliga tråkiga svarta och gråa boxar. Blir lite färggrannare i Videohylla! :D

VOY säsong 1 (R2) har blivit försenad, de släpps inte föränn i maj 2004, den 24e för att vara exakt.

källa1 Plus att R1 Säsong 2 också kommer i maj.

It looks like UK Voyager fans are going to face a delay in getting their hands on the R2 DVD boxset for Season 1 – according to Paramount Home Entertainment, Season 1 won’t be released on R2 DVD until May 24th. från greatlink.org

Mitt första inlägg på detta forum, hej på er alla!

:rolleyes:

Läste på http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=2&articleId=6127 att ST6 - The Undiscovered Country SE släpps på dvd den 1 mars, vilket även borde gälla Sverige. Filmkartongen har samma typ av utseende som tidigare specilautgåvor.

Jag har ST2-5 på dvd och alla dessa har detta "standardiserade utseende", en grå kartong med Starfleetemblem. Jag undrar därför om det går att få tag i ST1 i en likadan utgåva, det skulle nämligen se tråkigt ut i filmhyllan om ST1 ser annorlunda ut jämfört med övriga filmer.

Jag har ST2-5 på dvd och alla dessa har detta "standardiserade utseende", en grå kartong med Starfleetemblem. Jag undrar därför om det går att få tag i ST1 i en likadan utgåva, det skulle nämligen se tråkigt ut i filmhyllan om ST1 ser annorlunda ut jämfört med övriga filmer.

Eftersom TMP var den första specialutgåvan av Trekfilmerna så skiljer sig designen. Det finns alternativa designer som fans har gjort som liknar de övriga SE utgåvorna. Dock funkar inte länken längre som jag hade till dem. Det finns alltså ingen annan officiell omslag på till TMP än det du har. (Region 1 utgåvan är lite annorlunda)

Det finns alternativa designer som fans har gjort som liknar de övriga SE utgåvorna. Dock funkar inte länken längre som jag hade till dem.

Är det då möjligt att köpa dessa? Minns du vad sidan hette?

Om du har den gamla länken så är det kanske möjligt att spåra upp en ny/liknande sida.

Jag har sammanställt video- och dvd-utgivning "från förr" och skrivit det i ett nytt tema på Star Trek Databas. Välkommen att titta in där för att se om det är någon VHS eller DVD ni skulle vilja införskaffa eller låna. Saknas något - hör av er direkt till mig via PM eller e-post peter@startrekdb.se.

--> Tema: Video och DVD