Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

Är det någon mer än jag som har haft problem med DS9 säsong 3. Fick lämna tillbaka 3 stycken boxar, i olika affärer dessutom, innan jag fick en som var okej. Felet med de 3 första var att det fanns sprickor runt hålet i mitten på flertalet av skivorna. På vissa hade det till och med lossnat små flisor. Alla boxarna var inplastade när jag fick dem och jag hade inte haft någon av skivorna i DVD spelaren.

Är det någon mer än jag som har haft problem med DS9 säsong 3. Fick lämna tillbaka 3 stycken boxar, i olika affärer dessutom, innan jag fick en som var okej. Felet med de 3 första var att det fanns sprickor runt hålet i mitten på flertalet av skivorna. På vissa hade det till och med lossnat små flisor. Alla boxarna var inplastade när jag fick dem och jag hade inte haft någon av skivorna i DVD spelaren.

Nej, inte jag, men jag har däremot haft problem med att vissa skivor hackar. Har dock inte brytt mig så mycket om det, för det är bara ytterst tillfälliga bitar - det går alltså att se på fortsättningsvis, det stannar inte upp på det stället och hackar i evighet.

Ett kort hack och sedan fortsätter den. Det kan ju självklart vara DVD:ns fel, men jag har inte sett det på något annat, inte ens TNG-boxarna.

Utgivingen av Star Trek: Voyager kommer att ges ut den 12 maj i skandinavien.

Alltså den kommer att ges ut några dagar senare än väntat....

Dock kommer det att finnas bonusmaterial som inte finns i den amerikanska versionen...

Källa: Swedishtreekers/..

Edited by Kathryn Archer

Utgivingen av Star Trek: Voyager kommer att ges ut den 12 mars i skandinavien.

12 maj måste du väl mena? Eller har det kommit några fler nyheter? Var fick i så fall WCT Swedish Trekkers sin uppgift från?

Jag kollade precis på deras hemsida och där finns inget annat än 12 maj, som de tidigare sagt.

12 maj måste du väl mena? Eller har det kommit några fler nyheter? Var fick i så fall WCT Swedish Trekkers sin uppgift från?

Jag kollade precis på deras hemsida och där finns inget annat än 12 maj, som de tidigare sagt.

Ojdå, jag menade 12 maj. Och inte 12 mars... Mitt misstag. :rodna: Råkade visst skriva fel månad.

Har i min hand en tidning som heter Home Vision Magazine, där det står att den kommer ut vecka 11.... alltså där 12 mars .... om det stämmer så får vi ju njuta av den en månad tidigare istället....:)

*första inlägget på länge*

Ja, Europa är region 2... och boxen är jättesnygg. Jag kan tänka mig att den där timmen med extra features innehåller intervjuer och bakom kulisserna m.m. 12 maj är inte långt bort...

*första inlägget på länge*

Ja, Europa är region 2... och boxen är jättesnygg. Jag kan tänka mig att den där  timmen med extra features innehåller intervjuer och bakom kulisserna m.m. 12 maj är inte långt bort...

Ja, boxen var faktiskt ganska snygg. Enkel och ren.

949 kr är ganska dyrt, ska nog vänta tills det går ner i pris om ett par år. hehe :borg1:

Voyager är discshops 25:e mest förhandsbokade film!

UPPDATERING nu nr #19

Edited by CaJo

Jag kollade på innehållet på Voyager säsong 1. Tycker att det är lite lite material, bara 5 disc. TNG hade ju hela sju disc. Hur kommer det sig?

Första säsongen av Voyager innehåller bara 16 avsnitt, första säsongen av TNG har 26 avsnitt. Eftersom det är fyra avsnitt per disk + extramaterial blev det fler diskar med TNG. Nästa Voyager-box kommer ha sju diskar.

Jag kollade på innehållet på Voyager säsong 1. Tycker att det är lite lite material, bara 5 disc. TNG hade ju hela sju disc. Hur kommer det sig?

Första säsongen av Voyager innehåller bara 16 avsnitt, första säsongen av TNG har 26 avsnitt. Eftersom det är fyra avsnitt per disk + extramaterial blev det fler diskar med TNG. Nästa Voyager-box kommer ha sju diskar.

I den dvd utgåva som släpps i Storbrittanien är det 6 skivor varav de två sista kommer innehålla extra matrial, bla två avsnitt från TOS, ‘Arena’ och ‘The City on the Edge of Forever’ + trailers av DS9 och TNG. :w00t: Underbart! Extra matrial gillar jag, det kanske är värt 949 kr(discshops.se pris) trots allt. Brukar det vara någon skillnad på dvd utgåvorna som släpps i England och Sverige?

Season One contains 6 discs, is presented in unique, highly collectable packaging and includes all fifteen episodes remastered in Dolby Digital 5.1 Surround Sound. The DVD box set is a must for all fans with 2 discs of extra features totalling over an hour and a half of exclusive material. The sixth disc contains material exclusive to this Region 2 release.

Detta Hittade Jag Här

Nej, inte jag, men jag har däremot haft problem med att vissa skivor hackar. Har dock inte brytt mig så mycket om det, för det är bara ytterst tillfälliga bitar - det går alltså att se på fortsättningsvis, det stannar inte upp på det stället och hackar i evighet. Ett kort hack och sedan fortsätter den. Det kan ju självklart vara DVD:ns fel, men jag har inte sett det på något annat, inte ens TNG-boxarna.

ledsen för det sena svaret men om det är myckat korta hack så kan det vara normalt för DVD:er. Specielt nya dvd:er som ska ha låga priser kan ha det felet, vilket är vanligt. Det beror på att när spelaren hoppar mellan lagren i filmen(en dvd är inspelad i olika lagrer för er som inte visste det) så kan det bli ett kort hack i filmen. Det är helt normalt och finns bla på nemesis.

På nyare DVD-spelare märker man inte ens när skivan byter spår. Jag märkte det på min första DVD-spelare som var en Playstation 2, men inte på mina två senaste en Mustek och en Centrum. Har man en DVD som är inte är äldre än ett och ett halv år borde man inte märka av dessa hack, annars är det fel på skivorna. Värt att tillägga är att båda mina senaste DVD-spelare är sk. billiga märken, men har fungerat över all förväntan. Speciellt kan jag rekommendera Centrum Gemini 332 på netonnet.se för 990:-, en mycket prisvärd DVD-spelare som tar de flesta format.

Hur är det med de boxarna som ges ut i Sverige? Jag har ingen, men jag planerar att köpa Voyager nu, till och börja med... Jag undrar om vi får någon sorts generell Europa utgåva eller om det är speciell nordisk/svensk. Jag föredrar en generell Europeeisk, men om det är Nordisk/Svensk, hur mycket är ändrat? Vad är på svenska, mer än då textningen? Jag hatar att ha exempelvis svensk beskrivning på baksidan av boxen (läs: jag hatar översättningen, inte det svenska språket). Jag förmodar att Voyager-boxarna, och dess lokalisering, är exakt samma som TNG och DS9, men jag vet inget om dessa heller... Men ni vet nog! :)

Nej, inte jag, men jag har däremot haft problem med att vissa skivor hackar. Har dock inte brytt mig så mycket om det, för det är bara ytterst tillfälliga bitar - det går alltså att se på fortsättningsvis, det stannar inte upp på det stället och hackar i evighet.

Ett kort hack och sedan fortsätter den. Det kan ju självklart vara DVD:ns fel, men jag har inte sett det på något annat, inte ens TNG-boxarna.

Det är väl spårbytet du menar . det finns på alla dvdskivor, bara det att dt är mer synligt ibland....

Ursäkta om jag tar upp något som det kanske redan finns svar på...

Någon som vet när Enterprise kommer på DVD?

Edited by WaxDeo

Enterprise är ännu inte planerad på DVD. Det har funnits planer, men de har beslutat sig för att vänta. VOY och TOS kommer ut i höst och nästa vår. Därefter kanske ENT kommer att ges ut, men detta är bara en gissning. Serierna brukar följa på varandra i utgivningarna, med undantag för TOS och VOY som ges ut samtidigt.

Enterprise är ännu inte planerad på DVD. Det har funnits planer, men de har beslutat sig för att vänta. VOY och TOS kommer ut i höst och nästa vår. Därefter kanske ENT kommer att ges ut, men detta är bara en gissning. Serierna brukar följa på varandra i utgivningarna, med undantag för TOS och VOY som ges ut samtidigt.

Tack för svaret...Jag köper dock bara R1 filmer, så ST:VOY season 1 har jag redan, köpte den 24/2 om jag inte minns fel (kan säga att den är lika bra som jag kom igåg den)

Edited by WaxDeo

Filmmix har säsongsboxarna 1-2 av Voyager till förhandsbokning, som flera andra nätbutiker. Det roliga här är att de har sänkt priserna till 929:- per säsong. Har man därutöver medlemskap i någon av Star Trek-föreningarna TSS/WCT/ST så har man också 10%, vilket betyder ett slutligt pris på 836:-. Läs mer på era respektive föreningars hemsidor.

På 2 boxar har ni alltså tjänat in ert Star Trek-medlemskap!

Det skumma är att Star Trek Norge säger att VOY:1 skall ges ut den 24/5, i enlighet med vad Paramount har sagt tilll dem. Både Filmmix och Cdon.com, för att nämna ett par, säger fortfarande 12/5. Vi får väl se vad det blir, slutgiltigt!

Jag funderar på att köpa en dvd box med voy eller ds9 och undrade lite om dte finns bra prisvärda ställen. 1100 spänn i butik är mycket för mig så filmmix låter ju smart eftersom jag dessutom är wct medlem men finns det nåt annat bra?