Gå till innehåll

Bokdel i forumet


Rekommenderade inlägg

Jag har ett litet förslag som jag vill dela med mig av. Jag skulle tycka det vore trevligt med en bokavdelning på forumet. Jag vet att man i "Quarks holodäck" kan diskutera litteratur, men det vore roligt med en egen avdelning dedikerad för just det. Där man skulle kunna diskutera innehållet i de olika böckerna, precis som vi idag pratar om avsnitt i de olika serierna.

Jag håller just nu på att läsa A time to be born och skulle tycka att det vore roligt att diskutera den. Självklart skulle jag kunna starta ett ämne i ovan nämnda avdelning, men nu när det ligger så mycket litteratur inlagt i databasen så tycker jag att det är anledning för en egen del i forumet. För det verkar ju vara ganska många som ägnar sig åt att läsa ST-litteratur :)

Är det någon mer som skulle tycka att det var intressant, eller är det bara jag som är en störd litteraturvetenskapsstudent som skulle gilla det? :D Eller tycker ni inte att det är nödvändigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant förslag, jag har själv läst A Time to Be Born och jag skulle älska att få disskutera den.

Mycket riktigt finns det bara en tråd om böcker hos Quark's, visst kan man öka antalet men det skulle isåfall resultera i att övriga trådar hamnar i skymmundan. Om det finns folk som vill prata böcker skulle en speciell avdelning erbjuda många fler möjligheter.

Jag stödjer helhjärtat detta förslag och jag skulle ängna tid åt den, dessutom går ju hela idén i rak linje med sidan som har en fantastisk litteraturavdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det visserligen låter som en förträfflig idé, men skulle inte detta gå att göra genom att man under Quarks startade en diskussion om just den boken man önskade diskutera? Skulle inte det räcka? I övrigt gillar jag att vi har ökade diskussioner för att diskutera enskilda böcker - det är alldeles för lite av den varan just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det visserligen låter som en förträfflig idé, men skulle inte detta gå att göra genom att man under Quarks startade en diskussion om just den boken man önskade diskutera? Skulle inte det räcka?

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst, men Quark's inbjuder till litteraturdiskussioner på samma sätt som en bokavdelning skulle. Dessutom vore det praktiskt att sammla det som rör böcker under ett tak, t.ex vore det konstigt om man nu började diskutera moraliska dilemman eller huruvida texter är canon på Quark's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera har i andra diskussioner uttryckt att vårt forum är för uppdelat som det är. I nuläget kan jag personligen därför inte se att det blir en förändring från dagens ordning, men om det blir väldigt mycket bokdiskussioner så kanske det blir något med tiden. Så kör i gång och diskutera böcker i egna trådar så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera har i andra diskussioner uttryckt att vårt forum är för uppdelat som det är. I nuläget kan jag personligen därför inte se att det blir en förändring från dagens ordning, men om det blir väldigt mycket bokdiskussioner så kanske det blir något med tiden. Så kör i gång och diskutera böcker i egna trådar så länge!

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju rimligt.

Så iväg med er nu och diskutera böcker för kung och fosterland, så det blir en egen del i forumet snart :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Än så länge har det väl tyvärr inte varit den stora diskussion man kunde ha väntat sig när det gäller böcker. Innan vi eventuellt bestämmer oss för att starta en egen bokdel vill i alla fall jag se fler fruktbara och trevliga diskussioner om böcker under Quarks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...