Gå till innehåll

Riker med eller utan skägg


Worf

Riker med eller utan skägg  

125 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Med
      106
    • Utan
      19


Rekommenderade inlägg

Jag å min sida anser att han passar bra i skägg. Kanske det är för att jag först såg honom med sådant och efter det tyckte att utan skägg var att gå emot den norm man satt för honom eller så var det för att jag verkligen tyckte han passade i skägg.

Hursomhelst, utan skägg så såg Riker alltför ung ut med tanke på sin position, ungefär som en 25-åring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Hursomhelst, utan skägg så såg Riker alltför ung ut med tanke på sin position, ungefär som en 25-åring.

<{POST_SNAPBACK}>

Å andra sidan är det ju en grej med Riker, att han steg i graderna snabbt och följaktligen blev försteofficer som relativt ung...Riker är enligt startrek.com född 2335 och han blev försteofficer ombord på Enterprise 2364 alltså var han bara 29 år i säsong 1. Så att han ser ut ungefär som en 25-åring stämmer väl relativt bra då.

Och sen om han då blev 30 i säsong 2 så kanske han kände att han ville bli mer distingerad och tagen på allvar så han skaffade sig skägg? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen om han då blev 30 i säsong 2 så kanske han kände att han ville bli mer distingerad och tagen på allvar så han skaffade sig skägg? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt min tanke :D

Ska ärligt säga att jag inte visste vilken ålder han hade i TNG i början utav säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hursomhelst, utan skägg så såg Riker alltför ung ut med tanke på sin position, ungefär som en 25-åring.

<{POST_SNAPBACK}>

Å andra sidan är det ju en grej med Riker, att han steg i graderna snabbt och följaktligen blev försteofficer som relativt ung...Riker är enligt startrek.com född 2335 och han blev försteofficer ombord på Enterprise 2364 alltså var han bara 29 år i säsong 1. Så att han ser ut ungefär som en 25-åring stämmer väl relativt bra då.

Och sen om han då blev 30 i säsong 2 så kanske han kände att han ville bli mer distingerad och tagen på allvar så han skaffade sig skägg? :D

<{POST_SNAPBACK}>

låter bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
med skägg ska det vara :) skägg till folket

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill gärna ha skägg, men får inte för min klingonska :(

<{POST_SNAPBACK}>

inte kul, dom klingonskerna kan vara jobbiga ibland.

men du kan ju alltid välja mellan att säga ifrån. (men då kan hon bli sur, och de ä inte roligt :blink: ) eller göra som hon vill ;) *host* mes *host* :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag röstade med. jag tycker att han ser mer auktoritär ut med skägg. (ansiktsbehåring=auktoritet :blink: )

Jag gillade dock att han i början av tng gnällde på att han blev kallad ensign babyface och därfäör skaffade skägg. Den förklaringen funkade för mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har köpt ett par säsonger av TNG som jag har sett på. Ju mer jag ser kommer jag till slutsatsen att Will Riker passar i skägg. Han är snygg i skägg vilket jag fortfarande hävdar att inte så många karlar är. Han är dock även snygg utan.

I ett avsnitt spelar de poker om att Worf, Riker och Geordi ska raka sig. Pokerpartiet blir dock avbrutet. Synd! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Som en stolt skäggbärare måste jag givetvis rösta att han ser bättre ut med skägg. Jag själv ser helt annorlunda ut när jag inte har skägg, man ser mer barnsig ut, samma gäller för Riker.

Redigerad av Smirf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riker med skägg blir en mer trolig person att ha på the bridge. Varför? Ja, för att han ser mer trolig ut, troligen  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet med Riker som jag ser det är att han egentligen ser lite tam ut även med skägg. Skägget ger väl honom lite mer sken av erfarenhet. Jag har lite svårt för Riker karaktären, så vare sig med heller utan skägg så tycker jag att han är stel och kantig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Riker framstår som mer manlig in skägg tycker jag.

Q hade några kommentarer om detta. Och Data fick ju jämföra den skägglösa hakan mot en android barnrumpa.

Vilka var avsnitten? Hmmm

Ps. Har själv behåring på hakpartiet och får inte ta bort det för min äkta hälvt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Riker framstår som mer manlig in skägg tycker jag.

Q hade några kommentarer om detta. Och Data fick ju jämföra den skägglösa hakan mot en android barnrumpa.

Vilka var avsnitten? Hmmm

Ps. Har själv behåring på hakpartiet och får inte ta bort det för min äkta hälvt

Datas jämföresle. Jag har för mig att det var Star Trek Insurrection altså film 11. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...